Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Een geratel kan ook komen door je oliepomp ketting die worden ook langer bij dit model!!

Kon het niet laten om de koppelingsdeksel los te halen nu ik toch bezig ben :) Ik weet dat die oliepomp ketting meestal wel wat losjes is, maar wat is de grens? Heb geen vergelijkingsmateriaal behalve dit youtube filmpje welke nog meer speling heeft en waar men zegt dat het prima is

hieronder mijn situatie

 
Kon het niet laten om de koppelingsdeksel los te halen nu ik toch bezig ben :) Ik weet dat die oliepomp ketting meestal wel wat losjes is, maar wat is de grens? Heb geen vergelijkingsmateriaal behalve dit youtube filmpje welke nog meer speling heeft en waar men zegt dat het prima is

hieronder mijn situatie

Bekijk bijlage 1998836
Lijkt me vrij los maar dat is een mening, geen idee of dat echt zo is.
Zegt wphb niets hierover?
 
Lijkt me vrij los maar dat is een mening, geen idee of dat echt zo is.
Zegt wphb niets hierover?

Nee, geen info. Wel een fototje van het plaatsen van de ketting waarop het ook wel losjes eruit ziet

oiliekettung.png
 
Kon het niet laten om de koppelingsdeksel los te halen nu ik toch bezig ben :) Ik weet dat die oliepomp ketting meestal wel wat losjes is, maar wat is de grens? Heb geen vergelijkingsmateriaal behalve dit youtube filmpje welke nog meer speling heeft en waar men zegt dat het prima is

hieronder mijn situatie

Bekijk bijlage 1998836
Weet je.
Dat slap hangen hebben ze allemaal wel een beetje.
Als je van plan bent om de motor nog heel lang te blijven rijden gewoon v/d winter die ketting en tandwiel vervangen.
Vervang dan ook meteen dat naaldlager vh koppelingshuis.

Naarmate er meer km's ( of rij omstandigheden b.v circuit ) opstaan ga je ook meer geluiden horen van slijtage onderdelen.
 
Aardige prijs, kwam deze jonge toevallig nog tegen. €29,73 40%OFF | NEW Car Fuel level sensor for Suzuki GSXR600 GSXR750 2006-2007 15100-01H00 1510001H00

Is de gok wel waard denk ik, moet nog even kijken of dat onderdeel idd makkelijk uit te wisselen is

Deze vlotter besteld en is precies hetzelfde als originele van de gsxr zover ik dat kan zien. Geeft ook precies dezelfde waardes aan als de originele vlotter die ik heb. Nu dus de vraag waarom mn brandstoflampje maar blijft knipperen....

Edit:

Ja, elke keer die vlotter eruit halen en doormeten, natuurlijk is alles goed. Maar zodra ik mn originele/oude die vlotter in een bad met benzine steek zinkt het direct ipv drijven :+ :+

Zo blijf je zoeken.
 
Laatst bewerkt:
M’n SRAD is er vandaag voor het eerst mee gekapt na jarenlang eigenaarschap en vele kms. Ik reed op de snelweg naar huis na een mooie rit van 300km. Na een tankbeurt moest de motor aangeduwd worden want de startmotor ging niet meer rond, ik kon wel gewoon wegrijden daarna. Op de snelweg vervolgens gingen opeens de toerenteller en snelheidsmeter op hol en aan/uit, waarna de motor na wat horten en stoten geen teken van leven meer vertoonde en uitviel, en de motor met geen mogelijkheid meer viel te starten. Na het bellen van de ANWB werd ik met een 20minuten bijgeladen accu weer de weg op gestuurd.

De motor liep na het bijladen weer als een zonnetje maar dit was maar van korte duur, ik kwam na 2km weer stil te staan met dezelfde problemen als hierboven. Mijn vermoeden dat het de stator/dynamo moet zijn wordt daardoor gesterkt. Zou dit ook te maken kunnen hebben met de spanningsregelaar, of iets anders wat ik over het hoofd zie? Ik hoor graag jullie ideeën:)
 
Laatst bewerkt:
Bij mn k7 destijds was het de spanningsregelaar en had zelfde gedrag.
Ook met het niet meer willen opladen en niet meer kunnen starten ondanks veel km’s gereden te hebben? Al een tijd doet de claxon het half qua volume en merkte ik met de ANWB dat het stadslicht niet stabiel scheen maar soort van ‘knipperde’, dus had wel licht maar je zag het motorverloop in het lampje. Niet feller of minder fel maar het was niet stabiel, moeilijk te omschrijven. Ik heb er een voltmeter aan gehad en hij bleef stabiel met gasgeven rond de 12/13 volt voor ik vertrok en die vervolgens weer uitviel
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik een soortgelijk iets met mijn srad 750 fi heb.
Als ik het gas vol open trek bij 9-10k stottert hij behoorlijk. Ik dacht eerst mengsel verhouding. Dus originele demper en filter er weer op. Ook een andere accu waarvan ik weet dat hij goed en vol is, gemonteerd. Na een 45 minuten retourtje deed hij het stotteren ook in lagere versnellingen en ook heftiger.

Kwam met 1 van de 3 lampjes op de accu thuis aan. Verdenk dus laadsysteem.
 
Weet iemand of circuitkappen van een K6-7 ook op een K8-L0 passen? Ik twijfel... de verlichting is duidelijk anders tussen die model. Maar daar heb je bij circuitkappen geen last van.
 
Ik heb het andersom gedaan. K8 op k7.

Luchtaanzuigbuizen zijn niet uitwisselbaar, dus die moet je ook hebben van het type kuipen die je gaat monteren.

Voor het zitje moet je even een bevestiging extra zelf maken. Subframe van k6 en k8 is net iets anders, maar dat stelt weinig voor.
 
Na het kleppen stellen wil ik nu de carbs syncen. Nu heb ik elke keer dat de twee carbs links iets hoger staan op de carbtune dan de twee rechts. Hoe dien je dit op elkaar af te stemmen? Dit d.m.v. de stationairs schroef?

Wat is een goede stappenplan? Op youtube zie je veel verschillende reeks van stallen
 
Terug
Bovenaan Onderaan