Suzuki gsx1100f

12 aug 2020
34
5
Doetinchem
Dag

Vorig jaar de carburateurs schoongemaakt van mijn suzuki gsx1100f uit 1996 .
Nu Ploft hij en ik vind hem teveel roken (blauw/grijs),stationair loopt hij dan 1000rpm.
Eenmaal warm schiet hij door naar de 2000/2250 rpm.
Luchtfilter is vernieuwd ,bougies niet ,of moet ik het probleem zoeken in de carburateurs ?

Als motor warm is is het roken ook weg en ploffen ook
 
Laatst bewerkt:
Vaak zijn het de carburateurs, maar ook de inlaatrubbers van die carburateurs zullen van ouderdom scheurtjes gaan vertonen waar valse lucht erbij komt . Mijn vraag is,
Hoe heb je de carburateurs schoongemaakt ? is dat Ultrasoon gedaan/laten doen ?
Heb je de rubbertjes "Oringetjes/pakkingen etc" die in de carburateurs aanwezig zijn vervangen ?
Die zullen door ouderdom ook behoorlijk vergaan of scheurtjes vertonen.
Hoe zijn de inlaatrubbers ?
Scheurtjes etc .
Wat tank je voor een benzine ? (aub geen E10)
Vorig jaar ? en daarna wel gereden of weer lange stilstand gehad ?

Daar zul je het in moeten zoeken.
Stationair afstelling altijd doen met totaal opgewarmd blok dmv de (gekartelde) stelschroef .
 
Mijn ervaringen met opknappen van oudere modellen motoren (carburateurs) dat de rubbertjes in de carburateurs vaak inscheuringen hebben van ouderdom. Vooral O ringetjes en vlotterbak pakkingen soms de vacuüm rubbers en verharding of inscheuring van inlaatrubbers.
Na vervanging en ultrasoon reinigen, synchronisatie van de carburateurs en afstelling stationair loopt het blok vaak weer prima.
Beetje doorblazen of met een carburateur reiniger is niet echt de oplossing hiervoor, laat staan de motor weer een jaar laten staan.
Het werkje is best wel intensief en dient per carburateurs uitgevoerd te worden. Goed gereedschap, enig technisch inzicht en sleutel ervaring is wel een must .
Het is dus een afweging wil ik er echt in investeren als je het goed wilt doen ?
 
De carburateurs van gsx1100f zijn behoorlijk gevoelig voor vervuiling. Inderdaad ultrasoon reinigen. Controleren of je membranen allemaal nog goed werken (door de luchtfilterkast naar je gasschuiven kijiken of die bij gas geven en gas terugnemen gelijkmatig stijgen cq dalen) Gasnaalden cq gasnaaldbuisjes controleren op slijtage en rondheid (Slecht te zien met het blote oog).Vlotternaalden en tegenoverliggende o-ring controleren op afdichting. Vlotterhoogte eventueel controleren cq afstellen.

grtz,

Cees
 
Oke bedankt voor uw reactie, dan moet ik hem tzt schoonmaken.

Waar kan ik onderstaande onderdelen halen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211002-071546_Chrome.jpg
    Screenshot_20211002-071546_Chrome.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan