Mijn plan is om van een Suzuki Savage een scrambler te gaan bouwen. Een chopper en een scrambler zijn 2 zeer uit elkaar liggende motorfietsen en dat maakt het project wel een hele uitdaging. Ondanks dat zij zover uit elkaar liggen hebben ze eigenlijk ook raak vlakken bij elkaar. Zo hebben beiden motoren veel koppel en de voorkeur voor een wat meer naar voren gestoken voorwiel. En omdat de savage ook nog is voor een betaalbare prijs te koop is heb ik voor deze motor gekozen. En omdat die 1 cilinder wel hele rake klappen kan geven natuurlijk!!
Nou heb ik nog geen savage gekocht, ik wacht eigenlijk tot ik de juiste voor de juiste prijs tegen kom. Ik geef niet veel om uiterlijk, want daar blijft toch niks meer van over. Zolang het technisch maar goed zit! Voor een savage dan.. Dus als iemand er een te koop heeft hoor ik het graag!
Het volgende wil ik gaan veranderen aan de motor:
-Achterveren (de kont moet omhoog)
-zadel
-uitlaat (bocht + demper) (die moet iconisch hoog langs de motor lopen en een goed (veel) geluid geven)
-tank (al ben ik er nog niet uit hoe gemakkelijk een tank van een andere motor, bijvoorbeeld Yamaha xs 750, op deze motor is te bouwen.
-stuur (deze wordt breed en ik verwacht iets hoger)
-snelheidsmeter aan het stuur
-velgen + banden
-spatborden
-achterlicht
Over de achterveren heb ik ook meteen wel een vraag. De achterkant van de motor moet flink omhoog gelift worden om het zadel horizontaal te gaan krijgen. Als je op de volgende foto kijkt, dat is ook een savage scrambler, zie je dat het zadel en de tank op een rechte lijn zitten. Dat wil ik ook bereiken.
Ik wil dat bereiken met langere achterveren en een stukje in de zadel ophanging. Bij de motor op de foto hebben ze gebruik gemaakt van 320 mm lange veren. Nou weet ik dat het zomaar monteren van langere veren niet gaat vanwege de weg ligging. En daar houd mijn kennis over de schokbrekers eigenlijk wel op. Het internet helpt er ook weinig bij.
Dus nu is mijn vraag: Waar moet ik opletten bij het uitzoeken van de schokbrekers, kunnen alle schokbrekers van andere merken zomaar gemonteerd worden en wat maakt een schokbreker nou geschikt voor offroad en wat is nou de juiste lengte?
Ik hoop dat jullie mij veel bij dit project kunnen helpen, want dat ga ik nodig hebben
Nou heb ik nog geen savage gekocht, ik wacht eigenlijk tot ik de juiste voor de juiste prijs tegen kom. Ik geef niet veel om uiterlijk, want daar blijft toch niks meer van over. Zolang het technisch maar goed zit! Voor een savage dan.. Dus als iemand er een te koop heeft hoor ik het graag!
Het volgende wil ik gaan veranderen aan de motor:
-Achterveren (de kont moet omhoog)
-zadel
-uitlaat (bocht + demper) (die moet iconisch hoog langs de motor lopen en een goed (veel) geluid geven)
-tank (al ben ik er nog niet uit hoe gemakkelijk een tank van een andere motor, bijvoorbeeld Yamaha xs 750, op deze motor is te bouwen.
-stuur (deze wordt breed en ik verwacht iets hoger)
-snelheidsmeter aan het stuur
-velgen + banden
-spatborden
-achterlicht
Over de achterveren heb ik ook meteen wel een vraag. De achterkant van de motor moet flink omhoog gelift worden om het zadel horizontaal te gaan krijgen. Als je op de volgende foto kijkt, dat is ook een savage scrambler, zie je dat het zadel en de tank op een rechte lijn zitten. Dat wil ik ook bereiken.
Ik wil dat bereiken met langere achterveren en een stukje in de zadel ophanging. Bij de motor op de foto hebben ze gebruik gemaakt van 320 mm lange veren. Nou weet ik dat het zomaar monteren van langere veren niet gaat vanwege de weg ligging. En daar houd mijn kennis over de schokbrekers eigenlijk wel op. Het internet helpt er ook weinig bij.
Dus nu is mijn vraag: Waar moet ik opletten bij het uitzoeken van de schokbrekers, kunnen alle schokbrekers van andere merken zomaar gemonteerd worden en wat maakt een schokbreker nou geschikt voor offroad en wat is nou de juiste lengte?
Ik hoop dat jullie mij veel bij dit project kunnen helpen, want dat ga ik nodig hebben