Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Vraagje, op het moment dat ik mijn originele uitlaat ga vervangen door de Remus, moet de motor dan ook opnieuw worden afgesteld? Ik heb geen flauw idee hoe de afstelling momenteel is, wellicht is het een goed idee om dit samen met kleppen stellen te laten doen?

En het fenomeen "carburateurs synchroniseren", dat valt dan toch binnen het afstellen van de motor?

Ik heb der geen last van, hij staat nu wel een beetje te rijk, maar merk het amper.. heb er wel last van gehad toen ik een k&n filter er op deed..
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, op het moment dat ik mijn originele uitlaat ga vervangen door de Remus, moet de motor dan ook opnieuw worden afgesteld? Ik heb geen flauw idee hoe de afstelling momenteel is, wellicht is het een goed idee om dit samen met kleppen stellen te laten doen?

En het fenomeen "carburateurs synchroniseren", dat valt dan toch binnen het afstellen van de motor?


Als je de uitlaat vervangt zou het hooguit iets veranderen aan hoe rijk/arm het mengsel gaat staan, dat zou je af kunnen laten stellen. Een nieuwe uitlaat veranderd niets aan de synchronisatie van je carbs of het afstellen van je kleppen maar als dat weer een tijdje terug is kan het uiteraard geen kwaad om er ook naar te kijken ;)

De volgorde is normaal gesproken eerst de kleppen, dan de ontsteking (kans dat je daar wat aan moet doen is klein) en dan de carburatie (mengsel en dan syncen)
 
Dat hij te arm kan gaan lopen, daar maak ik mij het meeste zorgen over.
Nu lees ik wel in het topic "http://www.motor-forum.nl/forum/lis...t-effect-op-vermogen-carburateur-motorfi.html" dat oudere carb motoren fabrieks-af vrij "rijk" staan afgesteld, en dat je daarmee dus minder snel kans loopt op problemen dan met een nieuwe motor welke door de strengere emissie eisen standaard al wat armer staat.

Ach, ik zal het wel even voorleggen aan de monteur waar ik mijn motor in onderhoud heb, kleppen stellen + carbs syncen heb ik al langer op mijn lijstje staan omdat ik niet weet of dat ooit gebeurd is.
 
Heb zojuist geprobeerd de originele demper er alvast af te halen, boutje boven bij demper los, boutje onder bij standaard los, en boutje bij de metalen klem rondom de aansluiting los, en dat ding zit dus echt muur vast daar onder, krijg er geen beweging in, zonet ingespoten met wd40 maar of dat helpt..

Iemand hier ervaring mee?
 
Even kortstondig warm laten draaien wil soms helpen.
 
Ik wil nieuwe banden voor mijn RF 600 gaan bestellen, er zit nu achter een band op van 160 60 zr 17 op. nu wil ik graag een iets bredere band monteren, weet iemand of een band van 180 55 zr 17 er op past.

Gr Arco
 
Laatst bewerkt:
180 past niet op een 600 velg. Volgens mij is 170 de absolute max.
 
full
 
Dat mag zeker, doe ik vanavond ff. Mooie motor op een mooie foto. :Y
 
Thanks. Alle eer naar Tepper, die heeft er een pracht ding van gemaakt.


Ander vraagje, heb een db-killer besteld en ontvangen, zit nu te kijken waar ik een gaatje moet boren. Gaat dat ding gewoon zover de uitlaat in tot ie niet verder kan?

Of moet ie iets terug gehaald worden?

Is deze:
10015804.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar zou je nog wat mee kunnen experimenteren. Motor laten lopen en met eentang de killer vasthouden en heen en weer bewegen. Kijken wat het beste is qua geluid.

Waar heb je deze besteld en quantakosta?
 
Vanavond weer even bezig geweest met de uitlaat, maar krijg hem er niet onder vandaan..
Heb het advies van Oldskoel opgevolgd en de motor wat warm laten draaien, en heb met een schroevendraaier + hamer het een en ander wat proberen vrij te maken.

Het lijkt echter alsof de uitlaat voorzien is van een soort staalwollen pakking, wat er in de loop der jaren muurvast in is komen te zitten, heb ter illustratie even foto's gemaakt. De nieuwe demper echter is gewoon glad.

Hoe moet ik dit nu aanpakken?

Nieuwe demper
33yrxxf.jpg


Oude demper
ipvcjn.jpg

30njl7a.jpg
 
Vanavond weer even bezig geweest met de uitlaat, maar krijg hem er niet onder vandaan..
Heb het advies van Oldskoel opgevolgd en de motor wat warm laten draaien, en heb met een schroevendraaier + hamer het een en ander wat proberen vrij te maken.

Het lijkt echter alsof de uitlaat voorzien is van een soort staalwollen pakking, wat er in de loop der jaren muurvast in is komen te zitten, heb ter illustratie even foto's gemaakt. De nieuwe demper echter is gewoon glad.

Hoe moet ik dit nu aanpakken?

Nieuwe demper
[afbeelding]

Oude demper
[afbeelding]
[afbeelding]


De uitlaat met bochten er af halen en goed vast zetten.
Met een brander het buitenste deel rood gloeiend stoken, dan moet het lukken.
 
Inderdaad, als je het echt niet meer los krijgt dan is dat de oplossing. Ik zou eerst nog proberen om met kruipolie en veel wrikken proberen 'm toch los te krijgen. Na jaren van warm en koud worden wil zoiets wel echt muurvast komen te zitten. Je schrijft dat je 'm wat warmer hebt laten lopen. Laat 'm eens heet worden.
 
Mannen en vrouwen, na zeer lange tijd weggeweest te zijn van MF de site maar weer eens opgezocht. Ik ben begonnen met een Thundercat, daarna een R1200GSA. De laatste helaas verkocht vanwege het te weinig gebruiken en het kopen van een huis. Voor mijn werk zeer veel gereden op een F650 en een R1200RT. Nu na een paar jaar motorloos te zijn wil ik graag een RF900 aanschaffen. Ik had die fiets toentertijd al op het oog maar het is toen een Thundercat geworden. Nu ik diverse leuke fietsen zie voor schappelijke prijzen is mijn oog toch weer op deze fiets gevallen.
Mijn vraag is waar op te letten bij een eventuele aanschaf.
Alvast bedankt voor de moeite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan