SV650 '99-'02 topic deel 12 "the twin edition"

Status
Niet open voor verdere reacties.
o dutchy,

had laatst zelf diesel getankt, stukkie meegereden. Na leeglaten lopen, carburateurs schoon, beide bougies schoon, gewoon wat remmenreiniger in je luchtinlaat, doet ie t weer binnen notime
Remmenreiniger rulezzzz
 
o dutchy,

had laatst zelf diesel getankt, stukkie meegereden. Na leeglaten lopen, carburateurs schoon, beide bougies schoon, gewoon wat remmenreiniger in je luchtinlaat, doet ie t weer binnen notime
Remmenreiniger rulezzzz

Vind het opzich wel een prestatie als je Diesel weet te tanken als je benzine nodig hebt. Staat bij nagenoeg alle pompen met grote letters aangegeven en meestal zit er een extra klep over de Diesel pomp :?
 
Vind het opzich wel een prestatie als je Diesel weet te tanken als je benzine nodig hebt. Staat bij nagenoeg alle pompen met grote letters aangegeven en meestal zit er een extra klep over de Diesel pomp :?
niet bij de tango in waddinxveen O-)
 
maar je kijkt toch wel altijd even naar wat er op de slang staat of doe je meer een "pompstation roulette" :') ?
 
heb jij dat nog nooit gedaan dan ?

ik had op die manier laatst gas te pakken :+
echt na paar min 100,- armer en me tank was nog leeg :(


Nooit gedaan. Ik neem altijd de tijd en kijk of welke slang benzine is. Daarna ga ik even de afweging maken tussen "super" of normale euro95 :')
 
uhm..... soms droom ik een beetje teveel :Y

heah bah toch niet van sjambek hea :+

@drinky
scheelt dat eigenlijk nog wat?
tank meestal gewoon goedkope 95 maar volgens de geleerde zou de duurdere in wat meer km moeten resulteren
 
Laatst bewerkt:
heah bah toch niet van sjambek hea :+

@drinky
scheelt dat eigenlijk nog wat?
tank meestal gewoon goedkope 95 maar volgens de geleerde zou de duurdere in wat meer km moeten resulteren
even zoeken naar een sjambekfoto op blz 1..... attent un moment s'il vous plaît

gezocht, niks gevonden, en van t plaatje in zn bijschrift maak ik niks.
Nee dus
 
Laatst bewerkt:
even zoeken naar een sjambekfoto op blz 1..... attent un moment s'il vous plaît

gezocht, niks gevonden, en van t plaatje in zn bijschrift maak ik niks.
Nee dus

ik had ok snel gespiekt maar nee nog geen foto's van hem ontvangen

maar dat komt wel hoor missen er wel meer
van de 4 vrouwen !! staat er maar 1 in :')

dus: sil, Famm en Blondy hier met die foto's O-)
 
heah bah toch niet van sjambek hea :+

@drinky
scheelt dat eigenlijk nog wat?
tank meestal gewoon goedkope 95 maar volgens de geleerde zou de duurdere in wat meer km moeten resulteren

Scheelt niet zoveel, maar ik doe het meer om m'n blok van binnen schoon te houden(verschil aan de tank hier tussen super en gewoon is 3 cent, dus dat valt te overzien).


Ik had laatst met de Duc 1:17,5 gereden, en de keer daarop weer 1:11. Beide keren had ik Super getankt. Wat dat betreft is de dame een beetje wispelturig in haar drinkgedrag :+
 
heah bah toch niet van sjambek hea :+

@drinky
scheelt dat eigenlijk nog wat?
tank meestal gewoon goedkope 95 maar volgens de geleerde zou de duurdere in wat meer km moeten resulteren
Ik zie niet helemaal waar het verschil door de brandstof vandaan moet komen. Het motormanagement werkt met vaste parameters voor een hoeveelheid ingespoten brandstof per m³ lucht.

De kleinste of grootste besparing is te halen met de wijze waarop je het gas bedient :Y
 
ik had ok snel gespiekt maar nee nog geen foto's van hem ontvangen

maar dat komt wel hoor missen er wel meer
van de 4 vrouwen !! staat er maar 1 in :')

dus: sil, Famm en Blondy hier met die foto's O-)
Zal mijn beste eens gaan doen morgen (ben nu aan t 'werk') Heb wel een leuke, ben alleen niet zo goed zichtbaar als Mandy....
Heb er 1 als in t vorige topic gezet.
 
en wie komt er nou morgen zeker ?

Ritje Posbank vrijdagavond 30 juli:
19:00 uur Verzamelen bij Esso Velperbroek.

Verzamel locatie
Esso Velperbroek
President Kennedylaan 108-A, 6883 AX Velp gld

route: Google Maps

Deelnemers
- Lexus
- Drinky
- nielsvlaahoven
- Armada
- 87rich
-

er is toch nog wel iemand die tijd heeft :P neem desnoods een vriend of je vriendin mee :+

ik neem btw wel spiegelreflex mee :Y
En komt iedereen ook nog als het vochtig is bijvoorbeeld?
Als de deelnemers nog bang zijn de weg kwijt te raken of te laat te komen, stuur even een PM, dan stuur ik mn nummer even door.
 
En komt iedereen ook nog als het vochtig is bijvoorbeeld?
Als de deelnemers nog bang zijn de weg kwijt te raken of te laat te komen, stuur even een PM, dan stuur ik mn nummer even door.

Als het regent kom ik niet. Mijn Duc en ik houden niet zo van water :+
 
Ik zie niet helemaal waar het verschil door de brandstof vandaan moet komen. Het motormanagement werkt met vaste parameters voor een hoeveelheid ingespoten brandstof per m³ lucht.

De kleinste of grootste besparing is te halen met de wijze waarop je het gas bedient :Y

doelde eigenlijk ook niet op duurde zoals langs de snelweg maar je hebt tegenwoordig toch bijv ook 95 fuel save en dat soort meuk

die zou wat meer km moeten opleveren

@ rich
zolang het niet regent kom ik wel opdagen en misschien nog met een 2e sv :)
 
Laatst bewerkt:
mmm Dutchy dat zuigt wel :(

@ the hunter, nice kleur alleen poedercoat is volgens mij geen lak. Zijn deeltjes dat door elektrische lading op het oppervlakte gaan zitten. Of er daarna nog blanke lak overheen gaat weet ik niet precies.
het is technisch gezien idd geen lak, maar poeder dat echt vastgebakken zit :P maar je snapt wel wat ie bedoelt :z
 
doelde eigenlijk ook niet op duurde zoals langs de snelweg maar je hebt tegenwoordig toch bijv ook 95 fuel save en dat soort meuk

die zou wat meer km moeten opleveren

@ rich
zolang het niet regent kom ik wel opdagen en misschien nog met een 2e sv :)

Neemt nog steeds niet weg dat de ingespoten hoeveelheid brandstof afhankelijk is van de luchtmassa Dit werkt volgens bepaalde, vastgestelde, parameters.

Je hebt wel kans dat, omdat moderne brandstoffen zuiverder zijn dan vroegâh, de motor schoner blijft en dat daardoor de verbranding efficiënter verloopt. Omdat de motor beter presteert wordt het gaspedaal minder diep ingetrapt. Et voila. Een lager verbruik.

Zelfde effect had ik met m'n charade bereikt door een keer cleaner in de tank te mikken. De motor is schoner geworden en liep daarna mooier. Omdat de motor beter reageerde op het gas was de noodzaak deze diep in te trappen minder groot->lager brandstof verbruik :+

Conclusie van dit relaas: Het verschil wordt (wederom) gemaakt door de bestuurder ;)

Moet er nog wel even bij vertellen dat de Fuel Save van shell en andere derivaten een relatief hoog percentage ether bevatten. Oudere motoren kunnen hier na verloop van tijd schade van ondervinden. Oudere motoren zijn namelijk niet ontworpen hierop.

In Frankrijk schijnt het percentage zelfs zo hoog te zijn dat de schade relatief snel kan optreden.....
 
@ armada

ja in frankrijk moet je er echt mee oppassen :Y
is het niet zo dat je daar beter 98 kan tanken :)

kan het evt wel ff terug zoeken is ooit eens over gesproken op ander forum waar ik bij zit :)

en tsja veel ligt aan de bestuurder
vorig jaar keer Hoorn -> Grave gedaan met een gem. van uuh nou laat ik zeggen boven 150

normaal gaat er dan 10l in maar nu was me tank leeg :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan