SXV Topic 7!

Haha ja daar hebben ze wel een ander blokje in weten te frommelen.

Die dubbele arrow is ook zeer netjes inderdaad :)
 
x55o49.jpg


Ik bedacht me net dat ik nog geen foto had gepost van mijn aanwinst


Even de originele boutjes gewisseld voor gouden boutjes voor de extra shine :)
ih8kk6.jpg


35a3w42.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf geen aluminium boutjes gebruiken bij de remhevel. Zeker de goedkope boutjes ligt zomaar het schroefdraad af
 
Ik gebruik de motor niet zo intensief, beetje rond om het huis en zeker geen circuit maar ik houd de boutjes wel in de gaten voor de zekerheid :)

Wat betreft een eventuele mapping voor een akra uitlaat, wat voor aparatuur is er benodigd om zoiets in te laden?
 
of een axone (computer van aprilia) of een 'xv tuner' kabel. Als je langs wilt komen voor een mapping heb ik wel de hele motor nodig, zonder motor is het uiteraard een beetje lastig afstellen.
 
Ja begrijpelijk, zal er eens over nadenken wat ik ermee doe Enschede (daar kom je vandaan toch?) is namelijk een beetje ver van huis.
 
Ik heb nog 2 gebruikte reserve koppen liggen, welke ik wou opknappen.

Een kop heeft echter een deukje zitten op de plek waar de koppakking de cilinder tegen de kop sealt. Het lijkt bijna hetzelfde als in een foto die Haye laatst gepost heeft.
Is dat eruit te krijgen met vlakken? En hoe is dat het beste zelf te doen?
full



full



Waarmee kan ik de kleppen schoonmaken zonder dat ik de titanium/coating beschadig?

Is het te doen om de koppen zelf met een dremel te flowen? De koppen van mijn sxv zijn ooit door ef-technics geflowd.
 
Laatst bewerkt:
undergrounder, dat ziet er redelijk diep uit. Na het vlakken heb je direct een hogere compressie :P

iemand van hier interesse in een Rekluse koppeling?

de mxv heeft er een broertje bij :)

xdwWroI.jpg

QXsv8h8.jpg
 
Ziet er goed uit :9~
Blijft het een mxv of word het een smxv?

Hoeveel kun je van een sxv kop af vlakken, zonder dat de kleppen tegen de zuiger aan komen? |(
Het is gelukkig maar een reserve kop

Waarmee kan ik het beste de kleppen schoonmaken zonder de coating te beschadigen?
 
Wanneer je zoveel van je kop af haalt zou je de andere kop ook moeten doen, en miss wel wat later ontsteken. Hoe diep is die buts eigenlijk?

Kleppen zou ik in een ultrasoon gooien. Anders heel miss met ovenreiniger? Weet niet of dat goed gaat :p
 
Als ik er een stukje soldeertin in plat druk en het daarna meet met een micrometer kom ik uit op maximaal 0,30mm na 3 stukjes tin dus het lijkt dieper als dat het is.
Zal de koppen van de week verder demonteren om te kijken of de rest ook nog bruikbaar is.
De achterste nokkenas is al niet meer bruikbaar een nok is 36,05mm goed) en de ander 35,8mm en vlakke kantjes.....
 
0.3mm kan nog wel, zal ik wel andere kop ook doen. De zuigers raken eerder de kop dan de kleppen. Wel zou ik het allemaal even 3x nameten. Voornamelijk ook de uitsparingen in de zuiger voor de kleppen, die zitten niet meer op de juiste plek dan natuurlijk
 
Na wat olie verversing nog even een paar stickervellen geleegd op mijn motor, vond um wel wat saai en kaal.

Even een probeersel en kijken of ik ze allemaal laat zitten :+

De Z750 op de achtergrond vandaag verkocht dus nu heeft de SXV alle ruimte in de garage.
Nu nog even alle zijlen bijzetten om mijn wederhelft er van te overtuigen dat ze een SM moet gaan rijden ipv zo'n stomme nakedbike :P


1patz4.jpg

5dl05l.jpg
 
Sorry maar is dit een grap _O- Echt enorm verschrikkelijk. :')

Ik kan custom stickers uitsnijden mocht je wat mooiers willen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is even om te kijken of ik het waardeer als de motor wat drukker bestickerd is. kwaliteit van deze stickers is ook niet heel hoog.

Had ze nog liggen van eeuhhl lang geleden.

Maar wat kun jij fabriceren dan? heb je bepaalde prints of heb je gewoon de templates zodat je zelf iets kunt ontwerpen?

persoonlijk vind ik deze erg gaaf:
n51rpd.jpg


en deze
igdv0w.jpg
 
Is een voorvork met een revalved/Sachs kit nu veel beter als de standaard sxv voorvork?
Welk verschil merk je met rijden of racen?
En is het het geld waard? of kun je beter de standaard vork aanpassen/revalven.

Eerst m'n blok maar eens uitelkaar halen en opnieuw opbouwen, ben de start problemen nu zat...

Koud starten ging redelijk afgelopen zomer maar starten als de motor warm was, dan lijkt het wel of de accu leeg is zo langzaam als de startmotor rondgaat. Ben al 3 keer van startmotor gewisseld.
Toen heb ik de complete startclutch vervangen, dat leek het probleem op te hebben gelost, althans tot nu. (4maanden later)
Weer langzaam starten, vooral als de motor warm is.
Al slaat de motor af met opwarmen dan is hij niet meer aan te krijgen 😈
Er staat nu 15000km op de teller dus de lager schalen van de krukas zijn misschien ook aan vervanging toe?
Voordat alles vastnaaid 😇
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf een 50mm vork kopen en die laten afstellen. Grootste voordeel van sachs (de complete set) is dat je de preload kan afstellen.

Heb je wel eens naar je decompressie gekeken? Klepspeling?
 
Hele startmotor
Nu ook de wikkelingen aan de lamellen gesoldeerd omdat deze niet allemaal goed contact maakten. (inbranding op de lamellen door slecht contact)

Klepspeling 3000km terug afgesteld dlc cuppen geplaatst en een nieuwe nokkenas + de decompressie tuimelaar dinges😋
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan