Te groot motorpak

Freaky-Guy

MF veteraan
3 jan 2010
6.106
0
Apeldoorn
Goedendag,

Naar aanleiding van verschillende topics over lederen motorpakken die de laatste tijd voorbij komen, maak ik toch ook nog even een topic aan.

Aangezien ik hier heb gelezen dat een motorpak echt strak moet zitten, begin ik nu toch zo mijn twijfels te krijgen over mijn motorpak wat ik heb gekocht. Motorkledingoutlet Breda heeft mij geadviseerd om dit te kopen, waar ik nu eigenlijk spijt van hem want het oogt veels te wijd. Het heeft me toen grof geld gekost helaas. Ik heb er nog niet veel mee gereden, ondanks dat ik hem al in juni heb gekocht (had toen nog geen motor).

Zie hieronder de foto's. Ik ben 1.82m en 60kg. :X
De jas is een Richa Vista maat 48, de broek is een Richa Viper maat 40 (damesmaat).
Ik kom gemakkelijk in de broek en jas, ik kan er de trap mee op en af rennen, dus dat lijkt me niet helemaal goed als ik de verhalen lees dat mensen nauwelijks kunnen motorrijden.

2hn5kc5.jpg


28wgcbt.jpg


2rdclzs.jpg


b8p9tv.jpg


Wat raden jullie mij aan om te doen?
 
Met warme trui/spijkerbroek eronder is ie toch prima (nouja lijkt me zo te zien iets te ruim) ... en hou er rekening mee dat naarmate je ouder wordt ook dikker wordt.....
 
Laatst bewerkt:
Flink eten ben ik al mee bezig :P. Maar dat wil nog niet echt helpen.
Een dikke trui of spijkerbroek onder leer lijkt me nou niet echt fijn zitten.

Mijn stiefbroers die kwamen ook pas na hun 20e veel aan, dus misschien toch maar even afwachten. Ik wordt eind april pas 20, dus hopelijk gaat t dan sneller.

/edit: Wat zou vermaken ongeveer kosten en waar zou ik dat kunnen doen?
 
Laatst bewerkt:
:] stiefbroers niet het zelfde d n a
denk bij een leer shop of ruiter sport of schoen maker
Flink eten ben ik al mee bezig :P. Maar dat wil nog niet echt helpen.
Een dikke trui of spijkerbroek onder leer lijkt me nou niet echt fijn zitten.

Mijn stiefbroers die kwamen ook pas na hun 20e veel aan, dus misschien toch maar even afwachten. Ik wordt eind april pas 20, dus hopelijk gaat t dan sneller.

/edit: Wat zou vermaken ongeveer kosten en waar zou ik dat kunnen doen?
 
vermaken als het echt strak moet wordt duur denk ik... gaat veel tijd inzitten ,zou het hoe klote ook verkopen en dan de juiste maat kopen

en je zegt het zelf eigenlijk al stiefbroers....wil dus niet zeggen dat je dezelfde bouw krijgt
 
Laatst bewerkt:
Heb ook niet dezelfde bouw dat klopt. Maar hun zijn van klein mannetje naar 100kg + gegaan dus hoop dat t bij mij ook gebeurt.

Vermaken zal inderdaad wel duur worden, zal wel eens kijken of er interesse voor broek en jas zijn vanavond. Bedankt mannen.
 
Hij lijkt mij veel te groot, ik heb toen ik nog geen pak had een pak van een maat geleend en die zat hetzelfde. Ik rijd op een naked dus werd al gek van het wapperen. Ben nog een stukje groter als jouw en weeg ook nog iets meer maar heb een maat 46 pak en die zit dus strak. (geen ruimte om m'n pak dubbel vast te pakken of een trui onder te dragen. Hooguit een thermo shirtje. Ook voel ik me een stuk veiliger in het strakke pak. Geen protectors die bij een schuiver kunnen verschuiven enz.

Hieronder een link van hoe mijn pak zit

ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
 
Laatst bewerkt:
Hij lijkt mij veel te groot, ik heb toen ik nog geen pak had een pak van een maat geleend en die zat hetzelfde. Ik rijd op een naked dus werd al gek van het wapperen. Ben nog een stukje groter als jouw en weeg ook nog iets meer maar heb een maat 46 pak en die zit dus strak. (geen ruimte om m'n pak dubbel vast te pakken of een trui onder te dragen. Hooguit een thermo shirtje.

Hieronder een link van hoe mijn pak zit.

[afbeelding]
Ik rijd ook op een naked nu, weet nog niet wat voor motor ik hierna wil (nu gs500). Maar heb geen last van klapperen.

Dat pak ziet er bij jou wel goed uit ja. Welk merk is dat?
Beetje jammer van die lui dat ze zulk slecht advies hebben gegeven.
 
Wanneer en voor hoeveel heb je dat pak gekocht dan?> Misschien valt het te ruilen, zij hebben immers een verkeerd advies gegeven...
5 juni vorig jaar. Het leek toen goed te zitten, maar na de vele topic over motorpakken de laatste tijd ben ik gaan twijfelen. Terecht dus.
Jack was 375 en broek 275 geloof ik.
 
Sjemig, hebben ze je dat echt zo verkocht ja? Da's ongeveer de pasvorm voor textiel, lekker losjes. Voor leer slaat dit nergens op. Maar als ik de dikte van je ledematen zo moet inschatten kon daadwerkelijk de goeie maat vinden nog wel eens lastig zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ja dit hebben ze zo aan mij verkocht. Ik ga maar eens contact opnemen met die lui.
Mijn benen passen wel redelijk goed in de broek. Die past misschien met een maatje kleiner. Jack is heel lastig denk ik ja, heb erg dunne armen en polsen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dit hebben ze zo aan mij verkocht. Ik ga maar eens contact opnemen met die lui.
Mijn benen passen wel redelijk goed in de broek. Die past misschien met een maatje kleiner. Jack is heel lastig denk ik ja, heb erg dunne armen en polsen.


ziet er inderdaad veels te ruim uit , als je op de motor zit is hij dan nog steeds overal
te groot , dan terug en een kleinere maat halen , dit gaat klapperen tijdens
hogere snelheden en dat komt het comfort niet ten goede :N
 
ziet er inderdaad veels te ruim uit , als je op de motor zit is hij dan nog steeds overal
te groot , dan terug en een kleinere maat halen , dit gaat klapperen tijdens
hogere snelheden en dat komt het comfort niet ten goede :N


je kan ook je geld terug vragen en dan bij mjk een pak op maat laten maken , is echt zijn geld waard , heb er zelf ook 1 en zit werkelijk perfect
 
Hij lijkt mij veel te groot, ik heb toen ik nog geen pak had een pak van een maat geleend en die zat hetzelfde. Ik rijd op een naked dus werd al gek van het wapperen. Ben nog een stukje groter als jouw en weeg ook nog iets meer maar heb een maat 46 pak en die zit dus strak. (geen ruimte om m'n pak dubbel vast te pakken of een trui onder te dragen. Hooguit een thermo shirtje. Ook voel ik me een stuk veiliger in het strakke pak. Geen protectors die bij een schuiver kunnen verschuiven enz.

Hieronder een link van hoe mijn pak zit

ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

Die zit inderdaad perfect. Maar wat een gruwelijk pak ook!
 
Op de motor is hij ook nog steeds te groot ja. Klapper lijkt me nu niet goed voor het comfort nee. Al rijd ik niet snel (omdat mijn motor zich daar niet voor leent) maar dat komt nog wel een keer.

Hoeveel kost zo'n maatpak dan ongeveer?
Ik ga ff contact opnemen met die lui.
 
Ik rijd ook op een naked nu, weet nog niet wat voor motor ik hierna wil (nu gs500). Maar heb geen last van klapperen.

Dat pak ziet er bij jou wel goed uit ja. Welk merk is dat?
Beetje jammer van die lui dat ze zulk slecht advies hebben gegeven.

Dainese
 
Ik weet niet zo goed of motorjas-maten altijd 'hetzelfde' zijn, maar 48 klinkt mij als te groot in de oren. Ik heb mijn leren pak in 2008 gekocht, toen ik met mijn 1.85 minder dan 60 kilo woog. Inmiddels ben ik niet gegroeid in de lengte, maar qua kilo's wel ruim over de 60. Dat klinkt vergelijkbaar met jouw bouw. Mijn jas? Maat 46, en nog plek zat voor een trui.

Ik zat indertijd meer met lengte te stoeien - wat mijn lichaamsbouw goed zat, was vaak te kort. Wellicht dat de verkoper dat ook in gedachten heeft gehad. Maar als mijn maat 46 al ruim genoeg is, klinkt 48 echt veel te groot...
 
Op de motor is hij ook nog steeds te groot ja. Klapper lijkt me nu niet goed voor het comfort nee. Al rijd ik niet snel (omdat mijn motor zich daar niet voor leent) maar dat komt nog wel een keer.

Hoeveel kost zo'n maatpak dan ongeveer?
Ik ga ff contact opnemen met die lui.

Niet bellen maar langsgaan en laten zien. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan