The Industrial Men
MF'er
Beste MF'er,
Even een vraagje zit namelijk in een dilemma..
M'n FZ1-N bj 2009 staat bij de dealer voor kleppen stellen.
Nu blijkt 1 inlaatklep ver buiten de toleranties te zitten (0,53mm) waar 0,11 t/m 0,2mm staat voorgeschreven volgens WPHB.
Na een beetje zoeken op internet las ik dat er een terugroep actie is geweest voor de R1 modellen uit 2006 en 2008.. vanwege de uit- & inlaatkleppen. [Zelfde blok op een paar mods na]
http://www.r1-forum.com/f...42-r1-valve-problems.html
Verder niets te vinden over FZ1 blokken..
De reparatie voor het vervangen van de inlaatklep is 1800 euro.
2e optie is de klep stellen m.b.v. een shim en evt de klepspeling over 5k opmeten met evt het risico dat de klep indaalt en in de cilinder beland..
Het lijkt me een issue wat al bij de fabricage heeft gespeeld ik heb inmiddels contact opgenomen met Yamaha Nederland. Even afwachten dus.
Zelf ben ik gaan kijken bij het blok op de bucket is geen slijtage (temp. vervorming) te zien evenals de nokas. Ik vind het erg vreemd voor een motorblok met 40k op te teller.
Misschien hebben jullie dit verhaal al eerder gehoord? Of zelf ervaring mee gehad?
Groeten, Pieter
Even een vraagje zit namelijk in een dilemma..
M'n FZ1-N bj 2009 staat bij de dealer voor kleppen stellen.
Nu blijkt 1 inlaatklep ver buiten de toleranties te zitten (0,53mm) waar 0,11 t/m 0,2mm staat voorgeschreven volgens WPHB.
Na een beetje zoeken op internet las ik dat er een terugroep actie is geweest voor de R1 modellen uit 2006 en 2008.. vanwege de uit- & inlaatkleppen. [Zelfde blok op een paar mods na]
http://www.r1-forum.com/f...42-r1-valve-problems.html
Verder niets te vinden over FZ1 blokken..
De reparatie voor het vervangen van de inlaatklep is 1800 euro.
2e optie is de klep stellen m.b.v. een shim en evt de klepspeling over 5k opmeten met evt het risico dat de klep indaalt en in de cilinder beland..
Het lijkt me een issue wat al bij de fabricage heeft gespeeld ik heb inmiddels contact opgenomen met Yamaha Nederland. Even afwachten dus.
Zelf ben ik gaan kijken bij het blok op de bucket is geen slijtage (temp. vervorming) te zien evenals de nokas. Ik vind het erg vreemd voor een motorblok met 40k op te teller.
Misschien hebben jullie dit verhaal al eerder gehoord? Of zelf ervaring mee gehad?
Groeten, Pieter