*Te Koop* LMC Siesta Caravan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DragonRider

MF veteraan
13 mrt 2007
6.547
2
Rotterdam
Te Koop wegens aanschaf nieuwere caravan.

Lord Munsterland Caravans (LMC) Siesta 480
Bj 1987
Max gewicht 1100 Kg.
As mag 1300 Kg hebben.

is vrij simpel om te bouwen naar Motorcaravan. Dmv luik aan de achterzijde. (ruimte voor 2 motoren alleen qua gewicht krap)
2 zithoeken omtebouwen naar slaapplaats voor 4 personen; 2 achter en 2 voor (afsluitbaar met een houten schot)
Ringverwarming/ventilatie
2e eigenaar sinds '89

De caravan verkeerd voor z'n leeftijd in een nog zeer nette staat en heeft geen schades.

De minpunten:
- Gaskachel werkt niet meer
- Gasfornuis lekt ergens gas (dus ook stuk)
- Spiegeldeurtje in badkamer stuk
- Disselbak sluit slecht/nijgt tijdens rijden open te gaan

Pluspunten
- rechterzijde 2 extra stopcontacten voor de bandenwarmers
- Ruime caravan
- slaapplaats voor 4 personen
- remmerij geheel losgeweest, nagekeken en bewegende delen gesmeerd
- anti-schaar koppeling
- Voortent aanwezig
- Chemisch toilet
- Badkamer heeft "douchebak" met afvoer
- 14 polige stekker
- 20 ltr drinkwatertank
- als je hem openzaagd voor een motor in te zetten, hoef je niet je bed te missen vanwede de 2e zithoek


hieronder een foto van op het circuit:
IMG_0038.jpg


(deze foto's heb ik van internet gezocht omdat de caravan nu in de stalling staat. deze zijn wel van exact dezelfde caravan):
buitenaanzicht
9596737883.jpg

9505261202.jpg


Badkamer:
ViewImage4.jpg

Bild_003_LMC_Muensterland-Siesta_480_480.jpg


Overzicht:
774271_4.jpg

774271_3.jpg


Rondzit achterzijde: (onze heeft wel andere gordijntjes :P )
9522307840.jpg



Tegen elk aannemelijk bod.

Contact:
Frans Doorbos
0622738989
0653327225
 
Laatst bewerkt:
Hee ik zie een bekende reet :+
Onze is net opgehaald, succes met de verkoop!
 
nee is het toch niets zo'n caravan? ik zit namelijk te denken die ene te kopen met dat luik achterin....
 
Caravan is juist ideaal, maar in die van mij paste iig geen 2 motoren en we hebben een trailer aangeschaft.
 
Caravan is juist ideaal, maar in die van mij paste iig geen 2 motoren en we hebben een trailer aangeschaft.

:^ precies, kun je tenminste de dag van te voren al heen rijden, en dus wat langer slapen de dag die je gaat rijden :] en dat scheeld weer een evt valpartij door vermoeidheid ;)
 
juist ja, goed om te horen.
wanneer en waar hebben jullie al dagen geboekt?
Ik heb 2 weekenden prospeed staan. 28-29 mei en 16 - 17 juli. Daarnaast komen meer dagen, maar nog even kijken wanneer. Jij?
 
Max gewicht 1100 Kg.
As mag 1300 Kg hebben.

is vrij simpel om te bouwen naar Motorcaravan. Dmv luik aan de achterzijde. (ruimte voor 2 motoren alleen qua gewicht krap)
Nu ben ik een leek op het gebied van caravans, maar ik wel eens gedacht om er eentje te kopen.
Wat ik me afvraag hoe het met het gewicht zit.
Maximaal gewicht 1100 kg betekent : caravan en lading mogen bij elkaar niet meer dan 1100 kg wegen?
As mag 1300 kg hebben, maar als het max. gewicht 1100 kg mag zijn, wat heb je hier dan aan?
Hoeveel mag je lading zijn als je schrijft dat je met 2 motoren krap komt te zitten qua gewicht ?
 
Nu ben ik een leek op het gebied van caravans, maar ik wel eens gedacht om er eentje te kopen.
Wat ik me afvraag hoe het met het gewicht zit.
Maximaal gewicht 1100 kg betekent : caravan en lading mogen bij elkaar niet meer dan 1100 kg wegen?
As mag 1300 kg hebben, maar als het max. gewicht 1100 kg mag zijn, wat heb je hier dan aan?
Hoeveel mag je lading zijn als je schrijft dat je met 2 motoren krap komt te zitten qua gewicht ?


max 1100 Kg > staat op kenteken, en betekend dat de caravan met lading niet meer mag wegen dan 1100kg.
de as daarentegen die er onderzit, samen met het chassis, mag echter een gewicht van 1300 Kg hebben. Dit staat op het plaatje, gemonteerd op de dissel. Hierdoor kun je de caravan laten keuren, en dan mag je 1300kg wegen.
Wij hebben echter destijds (lees 1989; zijn 2e eigenaar) ervoor gekozen om hem terug te laten zetten naar 1100, omdat we toen een auto hadden die max 1100 mocht trekken. zo hoefde wij dus geen nieuwe auto te kopen ;).

zal even het kenteken moeten nakijken, om exact te kunnen zeggen hoeveel hij mag laden, dacht nu 200kg ofzo... dat weet ik niet uit mn hoofd :')

maar als je hem dus laat keuren, zodat hij 1300Kg mag, dan heb je er 200 Kg bij, en kun je dus je 2e motor makkelijk laden. :) en met 1100 wordt dat dus krap :P
 
Laatst bewerkt:
max 1100 Kg > staat op kenteken, en betekend dat de caravan met lading niet meer mag wegen dan 1100kg.
de as daarentegen die er onderzit, samen met het chassis, mag echter een gewicht van 1300 Kg hebben. Dit staat op het plaatje, gemonteerd op de dissel. Hierdoor kun je de caravan laten keuren, en dan mag je 1300kg wegen.
Wij hebben echter destijds (lees 1989; zijn 2e eigenaar) ervoor gekozen om hem terug te laten zetten naar 1100, omdat we toen een auto hadden die max 1100 mocht trekken. zo hoefde wij dus geen nieuwe auto te kopen ;).

zal even het kenteken moeten nakijken, om exact te kunnen zeggen hoeveel hij mag laden, dacht nu 200kg ofzo... dat weet ik niet uit mn hoofd :')

maar als je hem dus laat keuren, zodat hij 1300Kg mag, dan heb je er 200 Kg bij, en kun je dus je 2e motor makkelijk laden. :) en met 1100 wordt dat dus krap :P
Het verhaal is duidelijk. Maar stel je laat de caravan keuren op 1300 kg, en je hebt zoals je zegt maximaal 400 kg laadvermogen, dan is het nog krap met 2 motoren en alle rommel die ik doorgaans meesleep. Dit jaar is de vakantieplanning al rond. We gaan op de motor naar Engeland, misschien is een caravan voor volgend jaar een optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan