Te koop: ZXR 750 1992

De Wouter

MF veteraan
4 jan 2007
2.058
1
Groningen
Ik verkoop mijn motor omdat ik toe ben aan wat anders. De motor heb ik sinds januari in mijn bezit. Aangezien dit mijn eerste motor is, heb ik hierop leren rijden en gaat dus met pijn in het hart weg.

Kawasaki ZXR 750
Bouwjaar: 1992
Km-stand: 58000


Motor verkeert in goede staat. Ze heeft hier en daar echter wel wat gebruikerssporen.
De motor is voorzien van een Yoshimura demper (geluid is zeeeer fijn) en een donker kuipruitje. Verder geheel origineel.

Door mij vervangen:
Km-stand 53000:
* Koppelingsplaten
* Koppelingsveren
* Oliefilter
* Olie

Km-stand 55000:
* Achterwiellagers
* Tandwiellager
* Demperkoppeling
* Tandwielen + ketting (Ik heb gekozen voor een niet originele tandwielverhouding van 15/45. Origineel is 16/44. M.a.w. meer acceleratie.
* Keerringen in het blok (van koppelingsstift, uitgaande as en schakelas (?)) Deze 3 keerringen zijn iig vaak lek bij een zxr van dit type.
* Remschijf voor
* Remblokken voor (sintermetaal)

Km-stand: 56000
* Banden vervangen. Ik heb er toen Pirelli diablo corsa III banden onder laten leggen. Dit is een erg goede 2 componenten band. Is ook terug te zien in zijn prijs… dit type is namelijk 1 van de duurdere verkrijgbare straatbanden.

Km-stand: 58000 (afgelopen weekend vervangen)
* Voorvorkkeerringen
* Stofkappen voorvork
* Voorvorkolie
* Balhoofdlagers


Al met al, goed onderhouden motor. Aangezien ik inmiddels bijna alle slijtageonderdelen heb vervangen, en het blok van deze types gewoon goed is, verwacht ik dat ze weer een tijdje mee kan, zonder al te veel onderhoud. Je krijgt er nog een nieuwe accu bij, aangezien die zijn langste tijd heeft gehad.

Vraagprijs: 2600 euro 2500
Bok op de foto krijg je er natuurlijk bij.
1424235au0.jpg

2001509000374011910_rs.jpg

2001546580400764349_rs.jpg

2001558670268907346_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
deze motor is vroeger nog bereden door..... eeeh hoe heet die gast ook alweer?

naja doet er niet toe.

Deze motor is een topfiets voor zijn leeftijd, en ziet er gewoon goed uit!
Je staat er trouwens raar van te kijken hoe deze motor nog hard door de bochten gaan!
Super stuurfietsje!
 
Laatst bewerkt:
deze motor is vroeger nog bereden door..... eeeh hoe heet die gast ook alweer?

naja doet er niet toe.

Deze motor is een topfiets voor zijn leeftijd, en ziet er gewoon goed uit!
Je staat er trouwens raar van te kijken hoe deze motor nog hard door de bochten gaan!
Super stuurfietsje!
Je kan er idd prima mee door de bocht :Y Zeker met deze banden! Plakken als een gek :Y
 
Heb je een foto waarbij je zelf op de motor zit, ik ben erg benieuwd naar de zithouding. Ik vind het een erg interessante motor, maar ben bang dat ik teveel moet rusten op mijn polsen bij dit model.
 
Ik heb eigenlijk geen goede foto van de zijkant...
kheb wel deze voor je
ikkdrotondeplat2ke4.jpg

Zoals je ziet zijn m'n ellebogen nog redelijk gebogen, dus opzich wel een redelijk ontspannen zit positie. Echter, het blijft een supersport, dus zit anders dan een tour of sport/tour zoals een suzuki GSXF.

Rest mij te vertellen dat ik zelf nog nooit last van me polsen heb gekregen door het berijden van deze motor.
Kijk anders ff op internet rond naar foto's van een zxr met bestuurder, om een beetje indruk te krijgen van de zit positie.
 
deze motor is vroeger nog bereden door..... eeeh hoe heet die gast ook alweer?

naja doet er niet toe.

Door een zekere Sander uit de omgeving van Alkmaar. Hij is namelijk heel herkenbaar aan de afgeronde blauwe punten op de onderkuip. Die zijn normaal strak recht... Motor is hier ook in onderhoud geweest bij Lemstra Motoren (als je goed kijk kan je het stickertje nog zien). Zeker met de upgrade van de laatste eigenaar erbij, eentje die je gezien moet hebben als je serieus zoekende ben naar een J-model.

kickje btw...
 
Terug
Bovenaan Onderaan