tellerplaten demonteren

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
Ey,

Ik wil morgen de tellerplaten uit de cockpit van mijn honda cb-1 halen.
Ik wil namelijk witte tellerplaten en kmp/h ipv mijlen, alleen hebben ze eerst een scan nodig van mijn oude platen.

Nou is mijn vraag hoe kan ik het beste de naald eraf halen, zodat hij niet op een andere waarde komt als ik hem terug zet.

Ik had al gelezen dat je het beste met 2 theelepeltjes de naald eraf kan wippen.

Maar als ik hem eraf wip draait het assje dan niet verder vanwege de veer? En welk punt moet de naald staan als ik hem wil aftekenen.

Kortom: Klopt de waarde nog als ik de naald eraf heb gehaald


mvg

patrick
 
Nee die blijven in mijlen maar ik maak het zo dat ik zo de oude platen er weer in kan zetten alles weer orgineel weg kan. En dat tanken, je weet ongeveer wel bij 160 mijl moet tanken.

En teller terugdraaien dan moet je al dat onderhoud nog een keer overdoen :+
 
Laatst bewerkt:
Als je een wijzertje maximaal naar rechts draait, kun je aan het eind vaak nog een stukje doordraaien. Je voelt dan kleine tikjes (net als bij een opwind-autootje dat je te ver opwindt - kan het niet beter uitleggen, sorry). Hiermee verplaats je de '0'-stand van de wijzer als je 'm weer loslaat.
En kun je dus na montage van je nieuwe wijzerplaten je wijzers weer op '0' zetten, want hetzelfde werkt het ook naar uiterst links. Geeft je wijzer te weinig aan, tikkie doordraaien naar rechts en vice versa.
Let er wel op dat je tellers wellicht nog iets verspringen als je je contact aanzet, dus controleer dat morgen/straks eerst even voordat je ze los haalt. Succes!
 
electromagnetisch aangedreven wijzers hebben 2 punten waarop de wijzer blijft staan.

Als je je wijzer even over het pinnentje bij de 0 heen wipt en 'm z'n rustpunt laat zoeken door voorichtig te tikken tegen de naald kun je die positie aftekenen op de print
(of een ander vast deel van de teller). Daarna kun je inderdaad met 2 lepels zo de wijzer d'r af wippen en je plaatjes vervangen.
 
Heb de plaaten eruit .

Nu zit ik nog met die nokjes die de naaltjes tegenhouden (naaltjes op rusten)
die krijg ik er niet af, en dat is wel nodig voor een goede scan.

heeft iemand hier een optie voor

greetz

schutting
 
Terug
Bovenaan Onderaan