The Red Bull Motogp Rookiescup

Mooie wedstrijd weer. Goede prestaties van Zonta en Collin. Zij zijn toch de enige 2 die met het Spaanse geweld mee kunnen komen. Het is nu echt een Spaans open vooraan, maar dit zorgt er ook voor dat het niveau veel hoger is dan vorig jaar.
 
Goed gedaan van de Dutchies!
Maar toch wel weer vreemd. De nummer 3 van de uitslag krijgt in eerste instantie een 3sec penalty omdat hij een long lap penalty heeft gekregen( maar in de laatste ronde en dan kun je die niet meer nemen natuurlijk). Maar wordt toch weer terug gedraaid omdat hij er geen voordeel van zou hebben gehad. huh nee totaal logisch uiteraard.
 
Goed gedaan van de Dutchies!
Maar toch wel weer vreemd. De nummer 3 van de uitslag krijgt in eerste instantie een 3sec penalty omdat hij een long lap penalty heeft gekregen( maar in de laatste ronde en dan kun je die niet meer nemen natuurlijk). Maar wordt toch weer terug gedraaid omdat hij er geen voordeel van zou hebben gehad. huh nee totaal logisch uiteraard.
Zeker een Spanjaard
 
  • Leuk
Waarderingen: MB84
Precies...kunnen net zelfstandig pissen, ik vind Zonta heel volwassenen overkomen gezien zijn leeftijd.....
Als Zonta mijn zoon zou zijn....zeg jongen je mag nog ff buiten spelen maar om 20.00uur binnen zijn he;)

Die gastjes rijden gewoon ff om een wktitel.
 
Dat geldt toch ook voor die 14 jarige spanjaarden?

Wil je als Nederlander in het wegrace komen bovendrijven, zul je beter moeten presteren dan de Spanjaarden.

Iets met geld, sponsoren, afzetmarkt, enz.

Daar hebben we het op mf al vaak genoeg over gehad.
 
Ik denk dat met name Zonta een goede kans heeft om op Gp niveau te gaan rijden.
Niet de zoveelste Spanjaard, heeft een goede groep sponsors, Jurgen heeft denk ik goede connecties bij teams en fabrikanten.
Als hij zo doorgaat zie ik dat wel gebeuren.
 
Zoals Patrick van den Goorbergh zei (meende zaterdag training) dat ze het hele veld in Moto3 wel met Spanjaarden kunnen vullen qua talent. Alleen zijn er beschermde nationaliteiten, waar ook Nederland er o.a.1 van is.
 
Ik denk dat met name Zonta een goede kans heeft om op Gp niveau te gaan rijden.
Niet de zoveelste Spanjaard, heeft een goede groep sponsors, Jurgen heeft denk ik goede connecties bij teams en fabrikanten.
Als hij zo doorgaat zie ik dat wel gebeuren.
Ik denk het ook maar heb nog steeds goede hoop voor colin veijer.
Komt er hopelijk gewoon "uit zichzelf"
 
Ik vind ze beide knokkers en heb hoop voor beide. Echter politieke beslissingen kunnen wel eens roet in het eten gaan gooien voor 1 van beide. De Van den Goorberghjes hebben uiteraard een goed netwerk. De Veijertjes moeten dit ook wel hebben met de Speed-Up achtergrond in CIV Moto3. We zullen het zien, beide nog een jaar Red Bull Rookies en CEV (Moto3 danwel ETC) ervaring op doen in deze sterke competities. Leren ze het meeste van en in de Rookies cup zit je al in juiste paddock...
 
Colin en Zonta:

rookies-styrianmotogp-21-08-20-001021.jpg
 
Zonde van Zonta en ook Veijer.
Veijer had een goede start tot hij een foutje maakte en de aansluiting verloor en later ook nog onderuit ging.
Zonta reed prima tijden, maar was al kansloos.

Waarom laten ze coureurs eigenlijk zo achterlijk laat vertrekken vanuit de pitlane?
 
Zonde van Zonta en ook Veijer.
Veijer had een goede start tot hij een foutje maakte en de aansluiting verloor en later ook nog onderuit ging.
Zonta reed prima tijden, maar was al kansloos.

Waarom laten ze coureurs eigenlijk zo achterlijk laat vertrekken vanuit de pitlane?

Nou inderdaad.....de rest zat al bijna in bocht 2 🙄
 
Terug
Bovenaan Onderaan