thumbrake, handig of niet ?

Nicks4Nix

MF veteraan
26 nov 2002
2.046
92
Eindhoven (Noord Brabant)
Facebook
hoewel ik eigenlijk nooit mn achterrem gebruik schijnt het wel eens handig te zijn m wel te gebruiken. nu is het pielen met je voet om m bij het pedaaltje te krijgen niet altijd even handig omdat je dan met je tenen over het asfalt zit te schrapen. in de motogp gebruiken ze al een tijdje een thumbrake (duimrem) om dit op te lossen en ik heb een link gevonden waar je ze kunt krijgen. nu ben ik benieuwd wie hier zon ding heeft en wat zijn (of haar) ervaringen ermee zijn ...

handig of niet ?
 
niet dat ik een expert ben maar ik heb wel al met quads gereden waar het gas met de duim was...vindk persoonlijk nogal moeilijk om te doseren. (zalwel aan mijn kunnen liggen)
Het is natuurlijk helemaal hetzelfde niet maarja op motor gebruik ik toch ongeveer alleen de voorrem...
 
hoewel ik eigenlijk nooit mn achterrem gebruik schijnt het wel eens handig te zijn m wel te gebruiken. nu is het pielen met je voet om m bij het pedaaltje te krijgen niet altijd even handig omdat je dan met je tenen over het asfalt zit te schrapen. in de motogp gebruiken ze al een tijdje een thumbrake (duimrem) om dit op te lossen en ik heb een link gevonden waar je ze kunt krijgen. nu ben ik benieuwd wie hier zon ding heeft en wat zijn (of haar) ervaringen ermee zijn ...

handig of niet ?

volgens mij was alleen ene Mick Doohan iemand die een thumbbrake gebruikte...
kun jij me vertellen wie er tegenwoordig in de motogp met een thumbbrake rijdt? ik weet het niet :?

en ik weet niet hoe groot je poten zijn :P maar als jij zo moet pielen staat er iets niet helemaal lekker afgesteld denk ik...

een thumbbrake lijkt me niet lekker werken eigenlijk
 
volgens mij was alleen ene Mick Doohan iemand die een thumbbrake gebruikte...
kun jij me vertellen wie er tegenwoordig in de motogp met een thumbbrake rijdt? ik weet het niet :?

en ik weet niet hoe groot je poten zijn :P maar als jij zo moet pielen staat er iets niet helemaal lekker afgesteld denk ik...

een thumbbrake lijkt me niet lekker werken eigenlijk

Volgens mij is 1 persoon ermee begonnen (zal dan wel Doohan zijn) ivm een blessure en de rest heeft het over genomen omdat het wel verrekte handig bleek.
 
ik zat laatst onboard beelden te gebruiken en volgens mij zit je rem nog altijd rechts.... ook in de motogp..
 
dacht eigenlijk dat het wel gemeengoed zou zijn in de motogp ...
maar anyway, het lijkt me een heeeel handig apparaatje. niet dat ik zon grote voeten heb maar als ik in een stevige rechterbocht mn voet op mn rem moet krijgen zit ik toch echt mn laarzen af te schaven. het lijkt mij dan wel handig dat je dan met een duimrem toch nog wat kan bijremmen om een krappere lijn te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Als je in een bocht nog moet bijremmen met je achterrem denk ik dat je iets te enthousiast bent geweest :? of ligt dit nu aan mij?

gedeeltelijk ... je kunt je achterrem ook gebruiken als hulpmiddel, of dat nu is of je te hard gaat of niet ... heb hier een aardig verhaal over gevonden

het lijkt mij zo dat je met je voet niet zo heel veel gevoel kan hebben in hoe hard je remt enzo. ja, je voelt het wel in de reactie van je fiets, maar het lijkt mij dat je met die duimrem iets verfijnder kan omgaan ...
 
Op zondag 09 november 2003 12:53 schreef Aniki het volgende:volgens mij was alleen ene Mick Doohan iemand die een thumbbrake gebruikte...
kun jij me vertellen wie er tegenwoordig in de motogp met een thumbbrake rijdt? ik weet het niet :?

Op zondag 09 november 2003 14:22 schreef speedy78 het volgende:
en onze eigen jurgen zweert er ook bij was ook een eis van hem bij zijn r6
:^
Jurgen van den Goorbergh heeft ook een thumbbrake op z'n R6 en in de MotoGp had hij er ook een.
D'r schijnen wel meer coureurs te zijn met zo'n duimrem. :)

Van www.vandengoorbergh.com na Jurgen's test op Barros z'n M1

Het grootste probleem was dat ik wist dat er geen duimrem op zat. Ik rij 7 jaar met een duimrem en een gewone achterrem kan ik niet gebruiken, ik heb er simpelweg geen gevoel in. Het werd dus rijden zonder achterrem, het probleem daarmee is dat de motor vrij makkelijk wijd gaat in de bocht, je kan hem niet terug sturen met de achterrem. Met dit soort machines gebruik je de achterrem ook om de wheelie te controleren, maar al met al viel er wel om heen te werken!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan