thunderace gepraat

Ik ben toe aan een praatgroepje, jongens. Ik heb nu dik 200 kilometer ala 'driving miss Daisy' gereden en heb net de motor afgetankt. Kom ik op een verbruik van 1 op 20 :/ , jawel..... 1000cc en 160pk op de kruk en dat domme ding rijdt één op twintig :9 Gewoon 120km/u a 4600 tpm en voor de rest aan de snelheid houden. Hebben meer mensen deze cijfers wel eens gehaald?
Niet dat het voor herhaling vatbaar is, het is gewoon niet lekker rijden. Nu maar weer richting de 130/140 :)
 
Ik ben toe aan een praatgroepje, jongens. Ik heb nu dik 200 kilometer ala 'driving miss Daisy' gereden en heb net de motor afgetankt. Kom ik op een verbruik van 1 op 20 :/ , jawel..... 1000cc en 160pk op de kruk en dat domme ding rijdt één op twintig :9 Gewoon 120km/u a 4600 tpm en voor de rest aan de snelheid houden. Hebben meer mensen deze cijfers wel eens gehaald?
Niet dat het voor herhaling vatbaar is, het is gewoon niet lekker rijden. Nu maar weer richting de 130/140 :)

Meestal kan ik me niet lang genoeg inhouden om keurig 120 km/u te blijven rijden :X
Maar toch haal ik bij "minder sportieve" tourritten ook wel de 1 op 18/ 1 op 19.

Het gekke is dat ik daar veel moeier van wordt, dan even een rit sportief sturen. :Y
 
Ik ben toe aan een praatgroepje, jongens. Ik heb nu dik 200 kilometer ala 'driving miss Daisy' gereden en heb net de motor afgetankt. Kom ik op een verbruik van 1 op 20 :/ , jawel..... 1000cc en 160pk op de kruk en dat domme ding rijdt één op twintig :9 Gewoon 120km/u a 4600 tpm en voor de rest aan de snelheid houden. Hebben meer mensen deze cijfers wel eens gehaald?
Niet dat het voor herhaling vatbaar is, het is gewoon niet lekker rijden. Nu maar weer richting de 130/140 :)

ik heb bijna altijd 1/16, wat ik ook doe, tja kalm rijden de hele tijd? dat kan ik niet.
 
Ik heb dat regelmatig als ik met mijn vrouw een stukje rij.
Zo'n GS500E is zo verrekte wendbaar dat ik haar door de smalle straatjes steeds niet bij kan houden, en dat vindt ze leuk.... :Z

ach ja, het kriebelt dan natuurlijk wel om haar op normalere wegen zoek te rijden, of om haar op de snelweg met een verschilletje van zo'n slordige 100 km/u harder in te halen.

Resultaten uit het verleden hebben mij geleerd dat het verstandiger is om dat in de toekomst niet meer te doen... :X
 
moeite mee ....denk dat ie een ace helemaal zoek rijd ;)


Max Power
127 KW 173 hp) @ 9250 rpm
Max Torque
140 Nm 103 lb-ft @ 8250 rpm


zijn toch geen misselijke waarden dacht ik zo

btw tis nog een knappe fiets om te zien ook
 
moeite mee ....denk dat ie een ace helemaal zoek rijd ;)


Max Power
127 KW 173 hp) @ 9250 rpm
Max Torque
140 Nm 103 lb-ft @ 8250 rpm


zijn toch geen misselijke waarden dacht ik zo

btw tis nog een knappe fiets om te zien ook
Kweetdewaarden na vanmiddag :) Zoek rijden valt wel mee, scheelt zo'n 13pk met mijn Ace. Ik kon hem wel bijhouden met iets verlies. Op een gegeven moment spoot hij weg en ik moest 'm richting de 4 schakelen. Later zag ik dat hij de fiets ook steeds lager schakelde toen hij een gaatje trok, de snodaad :) In de vier kon ik 'm wel bijhouden. Die fiets is op alle fronten beter dan onze oude Ace'jes. Dan maar vertrouwen op de kunsten van de motorrijder die erop zit :]
 
Ik heb eigenlijk sinds dat ik de fiets heb een rammel als die koud is. Het is een klein irritant rammeltje, ik heb het idee dat het de EXUP klep is. Zodra de motor wat warmer is hoor je 'm niet meer. Speling op de EXUP?
 
Dat rammeltje heb ik ook altijd bij een koude start.
Een rammeltje hoort volgens mij bij een Yammie :9

Komende week moet hij voor een beurtje (30.000km) , zal er
op letten of het daarna over is.
 
Dat rammeltje heb ik ook altijd bij een koude start.
Een rammeltje hoort volgens mij bij een Yammie :9

Komende week moet hij voor een beurtje (30.000km) , zal er
op letten of het daarna over is.
Nou, de EXUP is er al een keer uitgehaald en schoongemaakt door de dealer, was een garantiegevalletje. De mijne gaat al richting de 64000 kilometer, maar geen centje pijn. Ik moet wel nog steeds even wennen aan de interval van de kleppencontrole, 40K zonder kleppen nakijken ben ik niet gewend :)
 
Nou, de EXUP is er al een keer uitgehaald en schoongemaakt door de dealer, was een garantiegevalletje. De mijne gaat al richting de 64000 kilometer, maar geen centje pijn. Ik moet wel nog steeds even wennen aan de interval van de kleppencontrole, 40K zonder kleppen nakijken ben ik niet gewend :)

Dan heb je meer tijd om te sparen, 20 klepjes stellen......
Dan gaan de centjes wel pijn doen. '( :+
 
Dan heb je meer tijd om te sparen, 20 klepjes stellen......
Dan gaan de centjes wel pijn doen. '( :+
Enig idee wat het kost? Als het erg veel is dan doe ik het zelf wel. Het zal nog wel een operatie worden. Volgens mij kan je beter het blok naar beneden kantelen dan de tank, bobines, elektra, plastic kap en dergelijke verwijderen.
 
Een kennis moest voor zijn Viffer , stellen en een beurt ruim 800 Eur.
aftikken. :/

Wat het bij de Ace kost , weet ik niet .
Misschien weten de jongens op het Thunderace forum
het wel.



Kijk ik even mee, volgend jaar ben ik ook aan de beurt :X
 
Een kennis moest voor zijn Viffer , stellen en een beurt ruim 800 Eur.
aftikken. :/

Wat het bij de Ace kost , weet ik niet .
Misschien weten de jongens op het Thunderace forum
het wel.



Kijk ik even mee, volgend jaar ben ik ook aan de beurt :X
Tja, een VFR, vooral de VTEC, is crisis met kleppen checken en stellen. Je bent zo een uur of 8 verder :X Ik heb al gekeken in de Haynes, als ik het zo zie stelt het niet heel veel voor.
 
Voor degenen die het interesseren: ik het een post bij thunderace.nl gezet over kosten kleppencontrole/stellen, maar het is daar zo dood als een pier. Ik heb even de dealer gebeld, je moet rekening houden met een ochtendje werk. Kosten komen ongeveer op €220. Natuurlijk gaat er wat vanaf als je 'm kuiploos aanlevert.
 
Bij mij dacht ik eigenlijk van niet, het moet toch ongeveer na 40000 km dacht ik :?
Bij de 30000 (bij aanschaf) hebben ze de kleppen gesteld, nu staat hij op 58000.

Ik heb wel het idee dat hij een beetje meer "ratelt" dan voorheen.
Ik doe de meeste dingen wel zelf aan mijn ace, maar ben van nature niet echt handig...

Kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan, en ging er van uit dat dit vreselijk duur was.
Nu ik hier lees dat ik na demontage van mijn tupperware dit voor een kleine 200 eurootjes kan laten doen denk ik niet dat ik het zelf ga proberen.

Of iemand moet zo aardig zijn om alles in beeld te brengen bij het stellen van de kleppen..... :9

Groeten,
Serge
 
Kleppen controle is niet zo'n wetenschap, maar je moet even weten wat je doet. Normaal gesproken doe ik het zelf, maar de Thunderace is een ramp om mee te werken. Je moet eerst ugh kilogram plastic eraftrekken en je komt er nog niet lekker bij. Mettertijd gaat die voor dit naar de dealer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan