Cyber--
Die hard MF'er
Meestal kom ik er wel uit, maar nu kom ik toch even kennis te kort:
Thundercat 2001 van de vrouw, carburateurs wilden niet goed gesyncroniseerd worden (motor viel uit zodra het vacuum bijna gelijk was). Hele zaakje van het blok af getrokken, nagekeken op scheurtjes e.d. en weer gemonteerd, resultaat: netjes te syncroniseren.
Maar: Volgens de manual hoort het vacuum 220mmHg te zijn, echter zitten de vier carbs allemaal rond de 180mmHg. (ook voordat ik de carbs demonteerde!)
Natuurlijk kan mijn meter (Carbtune Pro) het mis hebben, maar volgens mij zou dat best een redelijk apparaatje moeten zijn.
De motor start en loopt goed, misschien een beetje rommelig. Enige wat ik op Google kan vinden over een algemeen te laag vacuum is dat de kleptiming niet helemaal klopt.
Is dat laatste een redelijke verklaring? Het blok is (in eigendom van vorige eigenaar) twee keer uit elkaar geweest ivm. versnellingsbakproblemen, dus kan me ergens voorstellen dat de distributie een tandje verkeerd staat.
ideeen?
Thundercat 2001 van de vrouw, carburateurs wilden niet goed gesyncroniseerd worden (motor viel uit zodra het vacuum bijna gelijk was). Hele zaakje van het blok af getrokken, nagekeken op scheurtjes e.d. en weer gemonteerd, resultaat: netjes te syncroniseren.
Maar: Volgens de manual hoort het vacuum 220mmHg te zijn, echter zitten de vier carbs allemaal rond de 180mmHg. (ook voordat ik de carbs demonteerde!)
Natuurlijk kan mijn meter (Carbtune Pro) het mis hebben, maar volgens mij zou dat best een redelijk apparaatje moeten zijn.
De motor start en loopt goed, misschien een beetje rommelig. Enige wat ik op Google kan vinden over een algemeen te laag vacuum is dat de kleptiming niet helemaal klopt.
Is dat laatste een redelijke verklaring? Het blok is (in eigendom van vorige eigenaar) twee keer uit elkaar geweest ivm. versnellingsbakproblemen, dus kan me ergens voorstellen dat de distributie een tandje verkeerd staat.
ideeen?