Tikken geluid Yamaha Xmax 400 nov. 2017

Lucatik

Rookie
21 apr 2020
2
0
Hallo,

Ben woonachtig in Spanje en heb een Yamaha Xmax 400 uit eind 2017 gekocht bij een dealer inclusief garantie. 4000km op de teller. Ik heb alleen een tikkend geluid en dat wordt steeds erger naarmate de motor warmer is. Motor is onderzocht, geen problemen. Nu blijkt bij dit model dat dit iets met de kettingspanner is, ik vroeg of daar iets aan gedaan kon worden maar ze zeiden dat het normaal is bij dit model. Ik vraag me dus af of hier iemand op dit forum hier ook problemen mee heeft en mogelijk heeft kunnen oplossen?

Bedankt.
 
Ja het is een vervelend geluid. Ik ben zelf niet technisch aangelegd, maar is hier niets aan te doen met een andere kettingspanner?
 
Ja het is een vervelend geluid. Ik ben zelf niet technisch aangelegd, maar is hier niets aan te doen met een andere kettingspanner?
Misschien een second opinion doen bij andere dealer/motorzaak. Of het getik normaal is durf/kan ik niet te zeggen, ik kan vanaf hier ook niet horen wat jij hoort. Mijn Xmax 300 zit nog lang niet aan 4000km's. Maar ik zou het ook raar vinden als die van mij zou gaan tikken. Hij is wel te vervangen en kost hier dus 168,50, zie ook prijs in die link die ik jou stuurde. En dat is excl. arbeidsloon etc. Maar jij hebt nog garantie (uit 2017?)
Ik heb gezocht naar een filmpje voor de XMAX maar die is nergens te vinden. Hier een filmje van een paar Indiase grappenmakers om een idee te krijgen hoe het ook ongeveer bij de XMAX zal zijn. En nog een filmpje van iemand die wat meer laat zien maar hij vervangt een automatische, die jij hebt, door een handmatige.
en
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan