Hallo!
Ik heb een Kawasaki Er6n uit 2009, de vorige eigenaar heeft het blok vervangen omdat een van de kleppen was afgebroken en in het blok terecht was gekomen.
Nu hoor ik sinds een kilometer of 200, zodra de motor warm is een getik aan de bovenkant van het motorblok.
Het tikken wordt sneller naarmate de RPM omhoog gaat. Ik ben al een keer langs de garage geweest en volgens hem klonk het allemaal niet zo slecht. Nou heb ik ergens gelezen dat het de cam chain kan zijn of dat de kleppen gesteld moeten worden.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn?
Ik heb een Kawasaki Er6n uit 2009, de vorige eigenaar heeft het blok vervangen omdat een van de kleppen was afgebroken en in het blok terecht was gekomen.
Nu hoor ik sinds een kilometer of 200, zodra de motor warm is een getik aan de bovenkant van het motorblok.
Het tikken wordt sneller naarmate de RPM omhoog gaat. Ik ben al een keer langs de garage geweest en volgens hem klonk het allemaal niet zo slecht. Nou heb ik ergens gelezen dat het de cam chain kan zijn of dat de kleppen gesteld moeten worden.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn?