Torsie-as spanner voor Ural/Dnepr zijspan

Pietje Fabrie

Rookie
23 sep 2022
8
0
Ik ben op zoek naar een onderdeel voor mijn zijspan. Zie foto rood omcirkeld. Waar je de torsie-as mee aan moet spannen. Weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen. En of iemand de juiste benaming weet, dan kan ik gerichter zoeken.
Spanner torsie-as.jpg
 
Het is niet echt een spanner, het is een bus met inwendige splines. De torsieas wordt erin gestoken en aan de wielkant zo geplaatst dat het wiel mooi vrij hangt, daarna werkt het vanzelf op torsie. Je hoeft niets te spannen. Vaak zit het deel of al in de framebuis, is het vervangen door rubberblokken en een vierkante soort bus of is het een kort armpje waar alles in zit. Zijn verschillende types door elkaar gemonteerd. Cj, Ural, Dnepr vroeg.
 
Het is niet echt een spanner, het is een bus met inwendige splines. De torsieas wordt erin gestoken en aan de wielkant zo geplaatst dat het wiel mooi vrij hangt, daarna werkt het vanzelf op torsie. Je hoeft niets te spannen. Vaak zit het deel of al in de framebuis, is het vervangen door rubberblokken en een vierkante soort bus of is het een kort armpje waar alles in zit. Zijn verschillende types door elkaar gemonteerd. Cj, Ural, Dnepr vroeg.
Deze komt uit mijn zijspan en is afgebroken, daarom ben ik op zoek naar een vervangende. Maar weet zo niet echt de naam, dus kan niet gericht zoeken.
 
Deze komt uit mijn zijspan en is afgebroken, daarom ben ik op zoek naar een vervangende. Maar weet zo niet echt de naam, dus kan niet gericht zoeken.
Is je torsiestang gebroken ? Want die bus lijkt me sterk. Je zou ook nog kunnen informeren bij Motorwerk in Limboland ergens. Die verkocht ook CJ en onderdelen ervoor. Anders deze gebruiken. goede ervaringen met Lezcek, het komt uit Polen en is er in redelijke levertijd.



 
Je moet alleen geen haast hebben bij oldtimer garage, pasgeleden bijna twee weken .... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan