vastgelopen ural

Koppeling, cilinders en versnellingsbak gemonteerd vandaag en de kickstarter kan ik alleen maar naar beneden duwen met de koppeling in getrokken. Dus zit het blok waarschijnlijk toch nog ergens vast. Nu ga ik ook krukas en nokkenas uitbouwen om te kijken of daar wat zit.

Nig even een kleine vraag, is het normaal dat de hevel waar de koppelingskabel aan komt beweegt als ik droog door de versnellingen schakel.
Toen de koppeling en het vliegwiel eraf lag kon je wel draaien aan de krukas ?

Ik wil je niet bangmaken maar het is een ural, je zult niet de eerste zijn met een gebroken krukas.
 
Dat luchtfilterhuis is door een vorige eigenaar "vermoord" om een startmotor te kunnen inbouwen, maar dat was niet zo een succes.

Ik ga nu het blok verder uit elkaar halen om te kijken of er misschien toch een lager kapot is op de krukas of nokkenas.

Of weet een van jullie een adresje voor een los motorblok, zodat ik dit blok rustig kan reviseren en dan op reserve kan laten liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet eens met @guzzigek , want bij deze bak is dit precies wat de bedoeling is.
Dit is een Dneprbak van het model dat is geïntroduceerd bij de MT-10 herkenbaar aan de semi-automatische koppeling icm de oudmodel luchtfilter aansluiting bovenop (die iemand hier een beetje vermoord heeft). Dat bewegen komt door die semi-automatische koppelingsbediening:
Als je goed kijkt dan zie je onder het scharnier van die koppelingshevel een stiftje met stelboutje naar buiten komen op het moment dat je het schakelpedaal bedient. Het idee er achter: Door het eerste deel van de slag van het schakelpedaal te gebruiken om te ontkoppelen kun je "handsfree" schakelen. Werkt overigens alleen als je het netjes afstelt, maar dat lijkt me van later zorg.
Ik ben een leek op Russen gebied, maar bedoel je dit? Ik ben thuis aan het opruimen en toevallig vanavond vond ik een "service manual for motorcycle DNEPR-MT9
20231105_232947.jpg
Kan ik trouwens iemand een plezier doen met dat boekje? Tis geen wph hoor, 20 bladzijden m5 formaat.
 
Dat was mij te makkelijk!
Dat kan maar als je die Ural betrouwbaar wilt hebben zou ik het overwegen !!
Heb zelf al op 2 van die ural/Dneprs door een bmw blok aangedreven gereden ooit en dat beviel best wel goed.
Maar ja wie ben ik daarin ?
 
Dat kan maar als je die Ural betrouwbaar wilt hebben zou ik het overwegen !!
Heb zelf al op 2 van die ural/Dneprs door een bmw blok aangedreven gereden ooit en dat beviel best wel goed.
Maar ja wie ben ik daarin ?
Iedereen is verschillend. Maar voor mij, Yamaha-adept, zou de uitdaging zijn om de rus betrouwbaar te krijgen. En het kan, dat laten Benno en Nejra zien
 
Als ik zie hoe populair oude boxers zijn bij de knotjesbrigade geef ik je weinig kans op een goedkoop blok.
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Als je naar de prijs moet kijken dan is een 4 kleps boxer interessanter.

Of het blok van een eend.
 
Zo'n Ural heeft al moeite heel te blijven met een R80 motortje erin.
Een 4v is dodelijk.
 
Dan heb je geen achteruit en/of 2wd meer.
En dat is nou net de gein aan zo'n ding.
 
Iedereen is verschillend. Maar voor mij, Yamaha-adept, zou de uitdaging zijn om de rus betrouwbaar te krijgen. En het kan, dat laten Benno en Nejra zien
Een vraag aan jullie, welke voertuigen tijdens een tourtocht van de UDCN zien wij het meeste met pech staan?
Ik kan je verklappen dat het niet met een U of een D begint(met orgineel blok erin). En ja die rijden weldegelijk mee :-)
 
Ja, daar zeg je zoiets Benno.. Het lijkt een beetje vloeken in de kerk, maar de laatste jaren is de uitval-stand echt ongeveer 8-1 in het nadeel van de Duitse B's... Je weet wel... 'B', van "Berucht"..... Of toch van "Bedrading"... Meestal zit het daar namelijk in. :X

En het feit dat de meeste meerijdende U's en D's tegenwoordig wèl fatsoenlijk onderhouden worden ipv alleen maar afgeragd... dat heeft er wellicht ook iets mee te maken. 🤫
 
Terug
Bovenaan Onderaan