Trajectcontrole A12 Den Haag uit

ScubaRider

MF veteraan
29 jan 2004
2.813
448
Alphen aan den Rijn
Doet de trajectcontrole op de A12 (Utrechtsebaan) het nog? In de digitale wandelgangen heb ik opgevangen dat de trajectcontrole op de A20 bij Rotterdam is uitgeschakeld omdat daar een variabele maximum snelheid geldt en de trajectmetingsapparatuur daar niet mee overweg kan.

Nu geldt op de a12 Den Haag uit ook een maximum snelheid en dus zou de trajectcontrole daar ook wel eens uit kunnen staan. Iemand het laatste half jaar daar nog een bon gehad?

[me="ScubaRider"]wilt meer op het verkeer letten, minder op de teller en toch snel thuis zijn[/me]
 
Doet de trajectcontrole op de A12 (Utrechtsebaan) het nog? In de digitale wandelgangen heb ik opgevangen dat de trajectcontrole op de A20 bij Rotterdam is uitgeschakeld omdat daar een variabele maximum snelheid geldt en de trajectmetingsapparatuur daar niet mee overweg kan.

Nu geldt op de a12 Den Haag uit ook een maximum snelheid en dus zou de trajectcontrole daar ook wel eens uit kunnen staan. Iemand het laatste half jaar daar nog een bon gehad?

Ik ga er niet op gokken, het is niet echt een variabele maximumsnelheid de stad uit. Alleen op vaste tijden tijdens de ochtendspits staan de matrices op 100 en op alle andere tijden op 80. Zelfs als de apparatuur niet met variabelen om kan is het een fluitje van een cent deze dan op die vaste tijden even uit te schakelen.
 
In de avondspits staat het ook op 100, vanaf 16:30 of zo. Hoe drukker het is hoe harder je mag :)

Je hebt gelijk, het is juist in de avondspits en niet in de ochtendspits. De gedachte zal wel zijn dat hoe sneller het verkeer de stad uit kan, hoe beter dat voor de doorstroming is.
 
In de eerste jaren was dat op de A13 wel mogelijk maar dat is gerepareerd. Ik ga er dan maar van uit dat ze dat overal gedaan hebben en neem dat risico maar niet.
 
Op dat kleine stukje ga je echt geen minuten winst halen _O-
gewoon 85 km/h rijden en geen bon krijgen:Y

Maar ik heb daar nog nooit een boete gehad in de 10 keer dat ik daar heb gereden :)
 
Laatst bewerkt:
Zowel op de A13 als A12 (Den Haag in of uit..) reed ik altijd te hard, nog nooit een bekeuring voor gehad :N

Eén keer Den Haag in kwam er een motorwout naast me rijden en gebaarde dat ik rustiger moest rijden, anders zou het geld kosten (de handbewegingen kun je er wel bijverzinnen..) :+
 
Ja, deze zeker?
107336471_16_YavQ.jpeg
 
Kijk maar eens goed op het wegdek, het lijkt net een schapenrooster waar je overheen rijdt.
Echt leipeshitouwe :+

Hmm ok, ja het is ook weer een jaartje geleden dat ik er elke dag reed. En ook niet echt sneller dan het geluid oid, op de teller 20 erbij. Misschien dat er wat rek in het systeem zit.

Lekker hard rije ouwe!
 
Met twee motoren naast elkaar op één weghelft rijden, no problem als je dan te hard rijd. Heb ervaring met een bon welk ik thuis kreeg en mn broer ook, we gaven gewoon elkaar de schuld en geseponeerd de bon.

Dat werkt bij een flitser, maar niet bij een trajectcontrole. Dan zijn er immers twee foto's, en als je beiden op beide foto's staat, heb je ook beiden te hard gereden.
 
Zowel op de A13 als A12 (Den Haag in of uit..) reed ik altijd te hard, nog nooit een bekeuring voor gehad :N

Ik heb de stad uit op de A12 wel een keer een bekeuring gehad. Ik rij meestal het eerste stukje even flink door om in een leeg gat tussen tweede kuddes auto's te zitten. Ik ga bijna altijd richting de A13 en wordt dan bij het weefvak toch afgeremd door de krioelende auto's.

Deze keer ging ik echter rechtdoor op de A12 waardoor ik geen last van dat weven had en ik vergat af te remmen. Een week of twee later een boete in de bus. En ja, ik reed langs de lussen, dat werkt dus niet. Maar dat hangt wellicht van het type motor af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan