Triumph Speed 400 & Scrambler 400 X

Effe enkele (BE) prijzen:

ktm duke 390 : 6.699,00
ktm 390 adventure:7.499,00
Honda CB300r: 5.749
honda cb500x: € 7.649
yamaha mt03: € 6.599,00
royal enfiled scram 411:5.599
triumph speed 400: 5.895,00
triumph scrambler 400x 6.595,00

dus lijkt me wel markt conform.
 
Effe enkele (BE) prijzen:

ktm duke 390 : 6.699,00
ktm 390 adventure:7.499,00
Honda CB300r: 5.749
honda cb500x: € 7.649
yamaha mt03: € 6.599,00
royal enfiled scram 411:5.599
triumph speed 400: 5.895,00
triumph scrambler 400x 6.595,00

dus lijkt me wel markt conform.
In Nederland dus zomaar 1000 euro bij optellen
 
Effe enkele (BE) prijzen:

ktm duke 390 : 6.699,00
ktm 390 adventure:7.499,00
Honda CB300r: 5.749
honda cb500x: € 7.649
yamaha mt03: € 6.599,00
royal enfiled scram 411:5.599
triumph speed 400: 5.895,00
triumph scrambler 400x 6.595,00

dus lijkt me wel markt conform.
En de Kawasaki Z500SE ?
 
Staat geen prijs bij.
En de Versys300 lijkt al geschrapt.
Tja is altijd vervelend wanneer ze op’t eind van’t jaar met een hoop nieuwe modellen uitpakken waar ze dan geen prijs bij zetten zolang ze nog oude stock ernaast hebben.. maar de 500 is gewoon een geupdate 400 met dezelfde bicilinder uitgeboord naar 451cc (hadden ’em beter ook gewoon ’450’genoemd) dus zal wel niet zò véél meer kosten.
 
De Versys 300 is inderdaad verdwenen.
De Z500SE kost in NL 7199 EUR. Dus in Belgie denk ik 800-1000 EUR minder. Als je daar tussen gaat zitten, zou de Z500SE in Belgie dus 6299 EUR gaan kosten. Over de naam.. ik zou 'm zelf ook 'Z450' hebben genoemd, maar misschien dat jonge rijders dan sneller een Honda 500 kopen (omdat het klinkt als meer cc's), wat ook maar 471cc is. Goed, is iets meer dan de Z500SE, maar de stap tussen Z400 en Z500 SE is groter dan de stap van CB500F naar CB500 Hornet (namelijk 0 cc extra ipv dat Honda nog de moeite neemt om het echt te vergroten naar 499cc).
 
Aan de prijs, maar ik ben wel blij dat er meer en meer motoren komen tussen de 125 CC en 500 CC.
 
Weinig leven hier.
Ik zocht vervanger van mijn weinig gebruikte Tiger 900 RP. Te zwaar van gewicht.
Ik dacht eerder aan de Trident 660 (Street Triple te scherpe kniehoek), maar toch ook testrit met de Scrambler 400 ingepland uit nieuwsgierigheid.
Vandaag beiden testgereden.
Eerst met de 400 leek me best want na een 80pk zou die anders tegenvallen....
Lang geleden dat ik nog zo veel plezier gehad heb op een motor. De motor is een echte van formaat, geen 125 formaat.
Schakelde zeer goed; Je zit wel direct in 4de en dan gewoon gas erop. Zeer vlot door de bochten, goeie wegligging.
Autostrade heb ik niet gedaan, doe ik bijna nooit tenzij ik ergens naartoe moet op langere afstand. Wel tot 120 op teller geweest. 2de helft Komoot opgezet op telefoon om snelheid te kunnen meten. Max daar is 107.
Enig minpuntje zijn de remmen. Als je 'echte' remmen gewoon bent is de stopkracht wel wennen.

Daarna de motor waar ik eigenlijk voor ging kijken.
Qua gewicht gelijkaardig, maar de Trident voelt wat zwaarder. Is ook compacter gebouwd, meer gedrongen. Kniehoek was voor mij al op het randje. Redelijk smal stuur. Straat op en gaan. Na 100 m dacht ik al... dat wordt em niet. Dacht even zelfs al terug te draaien, maar toch verdergereden op dezelfde route als de 400. Vermogen natuurlijk veel groter. Redelijk zenuwachtig wegligging op rechtdoor, door de bochten gelukkig niet. Goeie remmen. Zeer beschaafd gedrag (als je wil). Maar de motor gaf me geen glimlach noch gevoel van jihaa integenstelling tot de 400. Het was gewoon een motor, beetje saai. Bijna de hele weg in 3de. Natuurlijk kan je het zelf spannend maken als je wil, maar ik heb niet de intentie een gevaar op de baan te zijn. Deed me eigenlijk denken aan mijn vroegere 2014 street triple. Ook een zeer goede motor, maar tenzij je een hooligan bent weinig spannend om te rijden.

Misschien zit er toch waarheid in 'het is leuker snel te rijden met een trage, dan traag met een snelle'?
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding! Ik heb mijn Hornet erop ingeruild. Een gewone speed omdat deze net wat fijner rijdt dan de Scrambler.

Even wennen maar rijdt erg leuk 👍
 
Vandaag de Scrambler gaan ophalen bij BMC Assenede. Met een groot Givi scherm heen en zonder scherm terug. Klappertanden. Had me beter op winter gekleed.
Heb me toch geamuseerd op NL baantjes langs Zuiddorpe enzo. Eens in BE was het verloren rijden door alle wegenwerken :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan