Triumph Sprint RS Streetfighter project

Grotegeert

Die hard MF'er
20 okt 2014
721
1
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden mijn eerste motor gekocht.
Een Triumph Sprint RS. Motor heb ik voor weinig kunnen kopen. Door de vorige eigenaar compleet mat zwart gespoten.
Ik wil er een streetfighter van gaan maken.
De volgende dingen heb ik gedaan.
- Kappen eraf
- Andere koplamp
- Windvanger van een Street triple
- verhoogd stuur

Nu ben ik begonnen met de achterkant.
Ik heb een subframe gekocht van een street triple 2010 en deze wil ik gaan monteren.
Graag advies hierover. In de laatste foto kun je zien hoe ik het wil gaan doen.
full
 
Laatst bewerkt:
kappen eraf. Stuur, lamp en windscherm gemonteerd.
Tevens wat rood aangebracht in de vorm van striping


full
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit subframe hoger plaatsen dan het origineel.
Mijn plan was om vanuit de onderste bevestiging een diagonale verbinding te maken naar het subframe. Is dit een optie of wordt het zadel dan te hoog?
Hoe zou ik het anders kunnen doen?
full
 
Heb je al gepast met het zadel?

Ik denk dat je zadel niet gaat aansluiten op je tank en dat je heel erg hoog komt te zitten. Als je zo hoog zit gaat het stuurgedrag behoorlijk veranderen.
 
Heb je al gepast met het zadel?

Ik denk dat je zadel niet gaat aansluiten op je tank en dat je heel erg hoog komt te zitten. Als je zo hoog zit gaat het stuurgedrag behoorlijk veranderen.


Dat was mijn gedachte ook een beetje. Het zadel krijg ik morgen pas binnen, dus dan kan ik het gaan passen. De originele positie gebruiken is dus de betere optie?
 
Plaats eens een foto met het nieuwe subframe, maar dan met de hele motor in beeld?

Leuk project trouwens , ik volg je :Y
 
Mooi project kan dit worden! *O*

Dat het stuurgedrag veel gaat veranderen is flauwekul omdat je wat hoger komt te zitten.Tuurlijk als je wat hoger zit zit dat wat anders maar de geometrie(wielbasis/balhoofshoek/naloop) van de fiets bepaald het belangrijkste stuurgedrag.En dat veraderd niet.
Dus dat zal wel los lopen,het spul moet mooi aansluiten en mooi smoelen,das het belangrijkste. :+
 
Mooi project kan dit worden! *O*

Dat het stuurgedrag veel gaat veranderen is flauwekul omdat je wat hoger komt te zitten.Tuurlijk als je wat hoger zit zit dat wat anders maar de geometrie(wielbasis/balhoofshoek/naloop) van de fiets bepaald het belangrijkste stuurgedrag.En dat veraderd niet.
Dus dat zal wel los lopen,het spul moet mooi aansluiten en mooi smoelen,das het belangrijkste. :+

Ok dat wilde ik weten. Ik wil geen nerveuse fiets krijgen.
Ik denk dat het wel gaat aansluiten. Subframe moet een paar centimeter korter worden.
Mijn oude zadel liep wel netjes om mijn tank. Met het nieuwe subframe dan. En dat hij wat hoger wordt is voor mijn lengte 195cm geen probleem. Ik vond de fiets persoonlijk ook wat te laag. Nu komt het zadel ongeveer 12cm omhoog
 
Laatst bewerkt:
OK volgende vraag. Ik wil graag van deze slangen bende af.
Kan ik een andere radiator plaatsen of kan ik de bestaande aanpassen?
Zo ja welke radiator zou dan passen? Die van een street of speed triple?
Graag advies :}
full
 
Laatst bewerkt:
Mmmmmm.jij stelt wel een heleboel vragen waar maar weinig een antwoord op kunnen geven.Je zult toch zelf wat dingen moeten uitdokteren in dit process. O-)
Uiteraard willen we wel helpen maar dan moeten het wel vrij algemene vragen zijn en niet van die hele specifieke.Er zit hier best veel ervaring maar we zijn geen database waar op iedere vraag een antwoord is. :N
 
Mmmmmm.jij stelt wel een heleboel vragen waar maar weinig een antwoord op kunnen geven.Je zult toch zelf wat dingen moeten uitdokteren in dit process. O-)
Uiteraard willen we wel helpen maar dan moeten het wel vrij algemene vragen zijn en niet van die hele specifieke.Er zit hier best veel ervaring maar we zijn geen database waar op iedere vraag een antwoord is. :N

Dat snap ik, maar kan het altijd even checken. Ik zal gaande weg beter worden en dus minder vragen hebben. En tot nu toe heb ik er maar 2 gesteld O-)
 
Laatst bewerkt:
Je kan altijd eens kijken of je het thermostaathuis niet kan verplaatsen en dan met langere slangen werken.. Zit vb bij de gsxr750 wel uit 95 onder de tank dus zie je niets van. Is dan wel weer niet super handig dus heeft ook weer ze nadelen.

Kan je geen mooie zijkapjes kopen/maken?
 
Je kan altijd eens kijken of je het thermostaathuis niet kan verplaatsen en dan met langere slangen werken.. Zit vb bij de gsxr750 wel uit 95 onder de tank dus zie je niets van. Is dan wel weer niet super handig dus heeft ook weer ze nadelen.

Kan je geen mooie zijkapjes kopen/maken?

Dat verplaatsen zou idd wel een optie kunnen zijn.
Ga ik uit dokteren. De kappen heb ik al zijn ook van een street triple. Ik wil de fiets compleet ombouwen met Triumph onderdelen. Dan blijft het in ieder geval een Triumph. :)

Thanks voor je reactie
 
;(
Mooi project kan dit worden! *O*

Dat het stuurgedrag veel gaat veranderen is flauwekul omdat je wat hoger komt te zitten.Tuurlijk als je wat hoger zit zit dat wat anders maar de geometrie(wielbasis/balhoofshoek/naloop) van de fiets bepaald het belangrijkste stuurgedrag.En dat veraderd niet.
Dus dat zal wel los lopen,het spul moet mooi aansluiten en mooi smoelen,das het belangrijkste. :+

Ik snap best dat je geometrie niet gaat veranderen aangezien balhoofdhoek e.d. niet anders wordt, maar als je met 80 kg 10 cm hoger komt te zitten gaat het insturen daadwerkelijk geheel anders. Je lichaamsgewicht is circa 1/3 van het totaal gewicht. Dus verplaatsen heeft volgens mij wel degelijk invloed. Je zwaartepunt van je motor komt in zijn geheel hoger te liggen :Y . Nu weet ik niet hoe men normaal de balhoofdhoek en naloop e.d. bepaald, maar als dat berekend is met berijder......... -O-
 
Leuk project ! Maar als ik het zo in kan schatten wordt het eigenlijk ongeveer een Speedtriple, had je niet beter meteen een Speedtriple kunnen kopen dan ?
 
Laatst bewerkt:
Leuk project ! Maar als ik het zo in kan schatten wordt het eigenlijk ongeveer een Speedtriple, had je niet beter meteen een Speedtriple kunnen kopen dan ?

Nee het wordt eerder een combi tussen een Street triple en een Sprint. En verder nog andere onderdelen die ik kan vinden van verschillende trompets.
Ik zat te denken aan een Daytona achterbrug bijvoorbeeld.

Ik had idd gelijk een speed triple kunnen kopen, maar 1 daar heb ik geen geld voor. Ik heb deze Sprint voor 1100 euro op de kop kunnen tikken *O* . En 2 het is minder leuk 8-)
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld kun je idd geen Speedtriple kopen. En zelf doen is zeker weten leuk(er). Het was ook geen kritiek, vroeg het me alleen af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan