Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Vanmorgen kwam de pakketjesman een nieuwe uitlaatdemper brengen. *D
Omdat ik een zo licht mogelijke demper wilde [ivm met het hoge zwaartepunt vd tiger] is er
veel tijd besteed om dat uit te zoeken.
De standaard demper weegt 5,8 kg deze van MTC weegt 1,6kg en is de lichtste die ik kon vinden.
En zeker niet lelijk ;)

Het origineel

[~[url="http://i44.photobucket.com/albums/f32/jos-leenders/IMG-20170713-WA0000_zpsbolxdgy7.jpg"]afbeelding~][/URL]

De MTC

[~[url="http://i44.photobucket.com/albums/f32/jos-leenders/IMG-20170713-WA0001_zps2oatpqiw.jpg"]afbeelding~][/URL]
ik zie geen plaatjes. Maar ben wel benieuwd
 
Vanmorgen kwam de pakketjesman een nieuwe uitlaatdemper brengen. *D
Omdat ik een zo licht mogelijke demper wilde [ivm met het hoge zwaartepunt vd tiger] is er
veel tijd besteed om dat uit te zoeken.
De standaard demper weegt 5,8 kg deze van MTC weegt 1,6kg en is de lichtste die ik kon vinden.
En zeker niet lelijk ;)

Het origineel

[~[url="http://i44.photobucket.com/albums/f32/jos-leenders/IMG-20170713-WA0000_zpsbolxdgy7.jpg"]afbeelding~][/URL]

De MTC

[~[url="http://i44.photobucket.com/albums/f32/jos-leenders/IMG-20170713-WA0001_zps2oatpqiw.jpg"]afbeelding~][/URL]

Je plaatjes doen het inderdaad niet. Photobucket kan je beter niet meer gebruiken, die zijn veel te commercieel geworden. Imgur is beter :)

Vandaag in stilstand de Tiger effe neergelegd.
Hij mij eigenlijk. Vraag me niet waarom, ik weet het niet.

Schade valt mee. Beetje verf van de plastiek vooraan en een kapotte pinker.
Pinker heb ik al besteld. Wel voor de pre-15 Tiger, maar gok dat het op de nieuwe ook wel werkt.

Iemand ervaring met plaatsing? Het lijkt erop dat ik de hele kappenhandel vooraan eraf moet halen...

Ik heb de zijkappen er laatst nog af gehad (vervangen knopje handvatverwarming, stekker verbinding zit daarachter), dat is een klein klusje. Tenminste, ik heb een Tiger uit 2013, ik weet niet of het bij het latere model exact hetzelfde is. Maar het zal ook niet heel veel anders zijn denk ik..
Zijkappen heb je er met 5 schroefjes af, eerst onderste deel en dan de bovenste. Stekkertje losmaken van de richtingaanwijzer en je kan je gang gaan met het vervangen ervan :)
 
Laatst bewerkt:
Nee bij de neiuwe zit het anders...
Je haalt aan de binnenzijde van de kap het zwarte plastic weg door een kruis schroefje(plastic) los te halen en een imbus bovenin, vervolgens heb je achter dje plastic kap een imbus met een grote ring, en tenslotte aan de buitenkant bij je knieën zeg maar ook nog een imbus boutje.

Stelt niet zoveel voor; kan geen foto's maken want mijn tiger staat bij de dealer een beetje overleden te zijn.
 
is het kopen van dit oudje met 54.000 km op de teller uit 1997 voor 2200,- een domme zet?

of kon dit nog weleens leuk uitpakken ......

ben nog al onder de indruk van de afmetingen die passen moi bij mijn 1.94 mtr volgens mij

gaarne jullie wijze mening?



1245826.jpg
 
Laatst bewerkt:
is het kopen van dit oudje met 54.000 km op de teller uit 1997 voor 2200,- een domme zet?

of kon dit nog weleens leuk uitpakken ......

ben nog al onder de indruk van de afmetingen die passen moi bij mijn 1.94 mtr volgens mij

gaarne jullie wijze mening?



[afbeelding]
Sorry, geen kijk op de ouwe Tigert. De meesten hier hebben de nieuwe(re).
 
Nou ben net gebeld, hij is definitief total loss... Toch jammer had hem vanaf januari.... en krijg nu zo'n 2k minder terug dan dat een nieuwe kost....

Kut verzekeringen.... Maar eens kijken wat ik ga doen, zo'n 1200 is ook wel mooi :) En die breken niet zo snel bij het frame af...
 
Nou ben net gebeld, hij is definitief total loss... Toch jammer had hem vanaf januari.... en krijg nu zo'n 2k minder terug dan dat een nieuwe kost....

Kut verzekeringen.... Maar eens kijken wat ik ga doen, zo'n 1200 is ook wel mooi :) En die breken niet zo snel bij het frame af...

Wat is er mee gebeurd dan? :o
 
25 km/u rotonde, ineens was hij weg... schoof over een stoeprand verhoger met de achtersteun...

Nu dus economisch total loss want er werd nog bijzonder veel op geboden door opkopers...
 
Dat is balen zeg... Je bedoelt de passagiervoetsteun achter? Het bekende zwakke punt voor frame totall loss... Zo raar dat ze op de explorer dat wel in order hebben vanaf het begin, en dat de nieuwe tiger 800's dat niet overgenomen hebben (XR, XRX, XCX etc).
Vanmorgen nieuwe banden eronder laten zetten, dus ik reed extra voorzichtig daar weg in de stromende regen... Ik gleed ook een keer na bandenwissel weg bij het eerste bochtje, ik kon 'm nog net corrigeren
 
Ja wat er lag weet ik niet, ik zag zo niks op de foto's die ik gemaakt had.... Maar inderdaad het bekende achter voetsteuntje.... Dat samen met het smeltende knipperlicht, en een hoogte slag in het wiel die ze er maar niet uitkregen. en het feit dat de ene koffer meer uitstak dan de andere... Heb ik besloten toch eens serieus een 1200 te overwegen...

Het rare is echter van de expert kreeg ik de opmerking dat ik de radiateur guard, de tankring(van sw motech) er maar af moest halen en de koffers staan nog in de schuur want die zaten er niet op met het ongeluk...


Ja en wat heb ik nu allemaal aan die spullen? Precies 0,0..... Ga maandag de verzekering maar eens bellen dat dit niet helemaal de bedoeling kan zijn aangezien ik gewoon voor 1500 accessoires verzekerd ben... Iemand hier ervaring mee?
 
Los verkopen van accessoires levert meestal meer op. Dus dat begrijp ik wel....

Als je geen verzekering had met een nieuwwaarde regeling voor de eerste paar jaar (meestal 3), dan is €2.000,- afschrijving in jaar 1 inderdaad zeer goed mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een 3 jaar aanschafwaarde verzekering... Maar het woord zegt het al, aanschafwaarde... en niet catalogus waarde....

Daarnaast heeft de dealer de gratis koffers etc van triumph wel als bedragen op de bon staan maar dan op de motor zelf een 2000 euro korting.... Oftewel de verzekering zegt, je hebt niet de catalogus prijs betaald maar 2000 minder, dus we keren 2000 minder uit.

Maar het los verkopen van de accessoires doen ze maar lekker zelf, ik ben verzekerd voor 1500 accessoires, alles wat boven dat bedrag zit wil ik er wel afhalen maar tot 1500 euro wil ik gewoon de betaalde prijs.
 
@jos16: mooie aftermarket uitlaat!

@de rest op dit draadje: voor mij is het Tiger avontuur geëindigd, de Tiger heeft een nieuwe liefhebber gevonden. Ik ga verder met het herstel van een knieblessure die het rijden van lange ritten niet meer mogelijk maakte. Ik heb genoten van de Tiger tijdens de Dolomieten toer vorig jaar, en hopelijk komt er in de toekomst weer iets nieuws.

Iedereen veel plezier met zijn Tiger en een fijne vakantie!
 
@Theelepel: Dat is balen!
Wel een vreemd verhaal over die accesoires inderdaad.. Hopen dat het nog een beetje goed uitpakt verder qua vergoeding.

@jos16: Mooie uitlaat! Kende dat merk helemaal niet. De prijzen lijken ook wel mee te vallen.

@Michgsxf600: Dat is wel erg veel kleding nieuw, handeltje? :P
Ben er verder niet in geïnteresseerd, maar heb je enig idee waarom al die broeken een naam met 'jeans' hebben (ook op het labeltje, dus zal je zelf niet verzonnen hebben)? Het zijn textiel of leren broeken, geen jeans.. Iemand op de marketing afdeling die niet weet wat 'jeans' zijn, of is het gewoon zodat ze dan bij zoekacties naar jeans ook naar boven komen en de zoekresultaten dus vervuilen?

@MotoSkooly: Sterkte met je herstel! Hoop voor je dat je in de nabije toekomst weer lekker kan motorrijden :)
 
Laatst bewerkt:
Tigervrienden,

Hierbij een tip! Vanwege de lage koers van de Pound Sterling (Britse Pond) is het nu heel interessant om onderdelen te bestellen in Engeland. Zelfs met verzendkosten vaak flink goedkoper dan de goedkoopste onderdelenboer hier in Nederland.

Kijk maar eens op: Parts
Even het juiste model aanklikken en dan in het overzicht het onderdeel aanklikken wat je zoekt.

Met name op de dure accesoires (mistlampen, handvatverwarming, Arrow uitlaat, middenbok, valbeugels, carterbescherming, koffersets, etc.) bespaar je zo enkele tientjes die je weer kunt uitgeven aan brandstof :]

Shopze!
 
@Theelepel: Dat is balen!
Wel een vreemd verhaal over die accesoires inderdaad.. Hopen dat het nog een beetje goed uitpakt verder qua vergoeding.

@jos16: Mooie uitlaat! Kende dat merk helemaal niet. De prijzen lijken ook wel mee te vallen.

@Michgsxf600: Dat is wel erg veel kleding nieuw, handeltje? :P
Ben er verder niet in geïnteresseerd, maar heb je enig idee waarom al die broeken een naam met 'jeans' hebben (ook op het labeltje, dus zal je zelf niet verzonnen hebben)? Het zijn textiel of leren broeken, geen jeans.. Iemand op de marketing afdeling die niet weet wat 'jeans' zijn, of is het gewoon zodat ze dan bij zoekacties naar jeans ook naar boven komen en de zoekresultaten dus vervuilen?

@MotoSkooly: Sterkte met je herstel! Hoop voor je dat je in de nabije toekomst weer lekker kan motorrijden :)

Ik heb inderdaad een hele partij kleding gekocht van een zaak die over de kop is gegaan

Ik heb overgenomen wat op het label stond. Vandaar jeans Maar het is ook gelijk handig dat ze met verschillende zoekresultaten naar boven komen :)

Ik heb diverse lederen broeken en diverse textiel broeken.

Ook nog 1 complete lederen combi.
En alles is natuurlijk nieuw
 
Vervolg van het omvallen.
De rechter voorpinker was beschadigd. Nieuwe besteld, geleverd.
Vandaag de installatie.
Kappenhandel er af gehaald, prutswerk.
En dan blijkt het een ander type stekker te zijn.
Pinker ombouwen dus.
Tijdens dat werkje blijkt dat behuizing en steel van de pinker lossen onderdelen zijn.
Als de steel van de pinker nog heel is, moet je dus niet de kappen eraf halen.

Demonteer de kapotte behuizing/lamp en plaats de nieuwe behuizing/lamp.
 
Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar ik vind geen antwoord op mijn vraag.
Kan de accu van een Tiger 800 (2012) opgeladen worden via de DIN aansluiting (links van contactslot) met behulp van een verloopje? Zijn er zaken om rekening mee te houden?
 
Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar ik vind geen antwoord op mijn vraag.
Kan de accu van een Tiger 800 (2012) opgeladen worden via de DIN aansluiting (links van contactslot) met behulp van een verloopje? Zijn er zaken om rekening mee te houden?
Ik weet 't ook niet 100% zeker, maar volgens mij wel. Mijn OptiMate heeft er zelfs een speciale plug voor. Ik zou altijd kiezen voor een goede, intelligente druppellader, zoals de OptiMate.
 
Terug
Bovenaan Onderaan