TopDe ene 'haak' van het hengsel gaat in de pijp. Het andere uiteinde beetje ombuigen met een tang zodat je er een blokje tegen kunt houden en in tegengestelde richting met een hamer kunt slaan. Dan met 3 a 4 tikken is 'ie eruit. Snappie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
TopDe ene 'haak' van het hengsel gaat in de pijp. Het andere uiteinde beetje ombuigen met een tang zodat je er een blokje tegen kunt houden en in tegengestelde richting met een hamer kunt slaan. Dan met 3 a 4 tikken is 'ie eruit. Snappie?
De mijne heeft dus een Torx (T30)Inderdaad gewoon inbussleutel. Las stelt niets voor.
Er is van alles op de markt wat beter beschermt.Oh ja, en nog een ander puntje nu ik de motor wat beter leer kennen: de achterkant (koffer e.d.) was gisteren na een half/half regenritje echt onwijs smerig. Ben ik gewoon niet gewend van eerdere fietsen natuurlijk, maar de "kettingkast" lijkt me ook niet bepaald groot. Zeker aangezien ik mijn Pro-oiler er nog op wil bouwen zou ik daar wel wat meer bescherming willen hebben ivm rondvliegende oliedruppels. Iemand hier die een andere kettingbeschermer gebruikt?
Mja, ik heb ook naar een hugger zitten kijken, maar ik vraag me af of die echt wat toevoegt. Als ik nu naar m'n Tiger kijk zit de hele achterkoffer vol met zand/modder, dan zal zo'n klein stukje hooguit de demper iets afdekken lijkt me.Er is van alles op de markt wat beter beschermt.
Zo staat deze van Puig nog op mijn lijstje: langere kettingbeschermer en een hugger in een.
Achterspatbord Puig Triumph Tiger 800/ XC 11-14
Niet zo fraai, maar wel functioneel is een spray guard (ala 1200GS)Mja, ik heb ook naar een hugger zitten kijken, maar ik vraag me af of die echt wat toevoegt. Als ik nu naar m'n Tiger kijk zit de hele achterkoffer vol met zand/modder, dan zal zo'n klein stukje hooguit de demper iets afdekken lijkt me.
Ik begreep dat een XRX-kettingkast ook langer is (en past op een pre-2015 800), anders overweeg ik deze variant (colour matching met het frame ) nog.
Nondeju zeg, zojuist mijn pauze opgeofferd, maar hij is er nog niet uitDe ene 'haak' van het hengsel gaat in de pijp. Het andere uiteinde beetje ombuigen met een tang zodat je er een blokje tegen kunt houden en in tegengestelde richting met een hamer kunt slaan. Dan met 3 a 4 tikken is 'ie eruit. Snappie?
Ik heb deze: Tiger 800 (2011-2014) Sorry, het door u gevraagde artikel is niet gevondenOh ja, en nog een ander puntje nu ik de motor wat beter leer kennen: de achterkant (koffer e.d.) was gisteren na een half/half regenritje echt onwijs smerig. Ben ik gewoon niet gewend van eerdere fietsen natuurlijk, maar de "kettingkast" lijkt me ook niet bepaald groot. Zeker aangezien ik mijn Pro-oiler er nog op wil bouwen zou ik daar wel wat meer bescherming willen hebben ivm rondvliegende oliedruppels. Iemand hier die een andere kettingbeschermer gebruikt?
Raar dat de ene Torx heeft en de andere inbus.De mijne heeft dus een Torx (T30)
Ook niet spannend natuurlijk, maar die heb ik ff net niet in een haakse sleutelbos zitten En misschien ben ik wel te voorzichtig met het lasje
Mja, ik heb ook naar een hugger zitten kijken, maar ik vraag me af of die echt wat toevoegt. Als ik nu naar m'n Tiger kijk zit de hele achterkoffer vol met zand/modder, dan zal zo'n klein stukje hooguit de demper iets afdekken lijkt me.
Ik begreep dat een XRX-kettingkast ook langer is (en past op een pre-2015 800), anders overweeg ik deze variant (colour matching met het frame ) nog.
Hugger van 'RG'?Ik heb de kettingkast van touratech en ook de achter spatbordverlenger komt van touratech,geen vuil op de topkoffer!
De hugger is van RG en is met afstand de mooiste [vind ik ]
Ik ook.Ik denk dat ik het weet: A9600341 vs A9600541
Ik heb die laatste...
Dan zit bij jou ook de linkpijp vast aan de demper neem ik aan? Ik begreep dat de "oude" nog een losse linkpijp had (dan kon je evt. nog vanaf de andere kant duwen i.p.v. trekken). Ik heb nog met een lange bezemsteel geprobeerd om een beetje hefboomeffect te creëren, maar dan beweegt de complete demper en ben ik bijna bang dat ik de ophangbeugel verkloot.Ik ook.
Vreemd dat 't zoveel moeite kost. Heb 'm er overigens 1 ritje uit gehad. Daarna weer gemonteerd. Iets te luid en een irritante resonantie op snelwegsnelheid. Leuk voor een keertjeIk ga maar eens even rechtstreeks bij Triumph/de dealer informeren hoe dat ding eruit moet. "Volgens het boekje" is de vermogenswinst van ca 4pk zonder de dB-killer, dus dan zou er toch ook een officieel voorschrift moeten zijn voor het verwijderen?