Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cargo bag, zit perfect om je motor, raakt uitlaat niet, is waterdicht en 200+ bestendig.

was niet goedkoop maar wat een genot na zoveel bagage systemen de afgelopen tig jaar.
full
 
Via Hawk gt van het forum mijn zadel laten aanpassen. Vond het zadel te zacht (zeker op lange ritten) en het oude materiaal te glad.
Nu het schuim laten vervangen door harder steviger schuim en 0,5 cm laten verhogen zodat ie net een fractie dikker is. En dan het dekje 2 soorten kunstleer met zilver stiknaadje. Vind dat ie echt net werk heeft afgeleverd!
Jammer dat het testen nog een aantal maandjes duurt '(

full


full
 
Vandaag eindelijk de tuono opgehaald *O* Net ff alles goed nagelopen en zag dat de standaard accu er nog in zit. Als im een 14bs bestel moet dat perse van yuasa zijnof maakt dat niet uit?
 
Yuasa is wel een van de betere merken. Kijk goed naar het aantal CCA. Zelf heb ik er nu een Motobatt in, hiervoor een Yuasa, ook erg tevreden over de Motobatt.
 
Dit weekend de Gilles rearset geïnstalleerd. Wat een hels karwei uiteindelijk.

Leuk dat de rempomp verplaatst wordt zodat je een werkende achterrem krijgt, maar dan moet de boel wel zonder lekkages zijn. Na 1,5dag kloten eindelijk druk in het geheel, nu hopen dat het zo blijft.

Maar eens ff laten staan zo en anders toch maar mijn verlies erkennen en de motor naar een zaak brengen als ik de boel niet goed krijg.
 
Ben aan het oriënteren naar een tuono v4.
Vroeg mij af wat het kost om een achterzijde van een RSV4 te monteren op de Tuono, staat net even wat beter.
Iemand een indicatie wat dit ongeveer kost en waar dit het beste te verkrijgen is?
 
Laatst bewerkt:
Als je alles origineel wil zal het je toch wel een €600 gaan kosten denk ik.
Op de website van AF1-racing kan je een goede indicatie vinden.

Op e-bay kom je er natuurlijk ook tegen vanaf €150.
Normaal gezien moeten deze ook wel passen.
 
Wow! Das een best bedrag. .. maar via ebay oid is een goede optie. Thanx!

Dat eBay ding is goedkoop ja, maar die moet je nog wel (laten) spuiten en daarnaast mis je nog een aantal onderdelen die je bij elkaar moet zien te sprokkelen. Dat zal ook nog wel wat kosten.
 
Vandaag eindelijk de tuono opgehaald *O* Net ff alles goed nagelopen en zag dat de standaard accu er nog in zit. Als im een 14bs bestel moet dat perse van yuasa zijnof maakt dat niet uit?

Heb zelf deze een tijdje terug gekocht voor mijn oer tuono: Accu Lithium JMT YTX12-BS
 
de 14 heeft meer power en start dus makkelijker
ook is hij wat hoger.

Beste is een lipo, start nog beter, nooit bijladen en 3 kg lichter
 
En vliegt in de fik bij 'doorboring/schade'.
Gewoon een 14ampere accu kopen, is wel aan te raden.

en die T bij motoport ziet er inderdaad mooi uit, ik kwam em ook al op MP tegen dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
En vliegt in de fik bij 'doorboring/schade'.

Als het echt zo onveilig was zou er niet in elk mobiel apparaat 1 zitten :) Heb er zelf ook 1 in de Tuono en tenzij je een harde crash krijgt waar je wel grotere problemen hebt dan een ploffende accu gaat dat ding echt niet zo maar ontploffen hoor. Dus ja, wat je zegt klopt technisch gezien, maar in de praktijk ga je dit natuurlijk nooit meemaken tenzij je een Samsung Galaxy Note 7 hebt.
 
Heb zelf ook een lipo accu in de Tuono zitten, lichter en vrijwel geen zelfontlading.
Loodaccu moest ik zo'n beetje iedere 2 jaar vervangen.

Ben benieuwd hoe lang een Lipo het volhoud.
Motor start er prima mee, alleen bij lage temperatuur (rond het vriespunt) gaat de start capaciteit behoorlijk achteruit.
 
Iemand een linkje voor zo'n Lipo? O-) O-)

Ik heb er alleen ervaring mee vanuit de RC electro wereld (heb zelfs nog een 5of10A Lipo lader liggen)
Dan vraag ik me alleen wel of hoe die accu dan bijgeladen wordt??

Ik meen me te herinneren dat je die niet zomaar kon bijladen met een normale lader, het het beste zelfs met cellen balanceren. Kan een (oude) conventionele motor die accu zomaar bijladen tijdens het rijden of zit er speciale techniek in de accu zelf die hiermee kan omgaan?

PS. ja ik hem enkele (soft-case) lipo's in vlammen zien opgaan na een kleine doorboring (1x door slijtage plek, 1x door een crash met zo'n RC auto...die met 80km/h een hek in vliegt :X )

EDIT: hebben we het over echte LIPO accu's of LiFe Polymer accu's (zie post van Bjorn in ander topic: BjornHero in "Iemand ervaring met Haijiu LiPo motorfie..." )
 
Laatst bewerkt:
Even een kort vraagje hoor mbt achtertandwiel. Ik heb nu de combi 15-40 op mijn 2008 gen2. Ik wil achter wel naar 42. Kan ik die gewoon vervangen of moet er dan ook anders nog iets gedaan worden. Langere ketting of zo?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan