Tweetakt eigenbouw verbandingskamer

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Goedemorgen allemaal,

Ik ben benieuwd welke toleranties men hanteert bij het gebruik van een losse binnenkop bij een luchtgekoelde tweetakt.
Wat bedoel ik precies met een losse binnenkop, zie hieronder.
p-1730-_p1130420.jpg

p-1730-_p1130422.jpg

- Welke pers passing tussen verbrandingskamer en kop?
- Hoever moet de verbrandingskamer uitsteken uit de kop zodat hij na aandraaien voldoende afsluit op de cilinder?

Ik ga bij mijn oude jaren '50 DKW (met extreem lage compressie), een efficiëntere verbrandingskamer geschikt voor moderne brandstoffen toepassen.
Het betreft een luchtgekoelde motor.
Welke toleranties houdt men aan bij een applicatie zoals die in de foto's hierboven?
Danku.

Gr,
Lucas
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Mean-Machine bedoelt tussen de nieuwe verbrandingskamer en de originele kop. Die gedachte kwam ook bij mij op. In de electronica is het heel gebruikelijk om onderdelen die er warm worden te voorzien van een koellichaam en om de warmteoverdracht te bevorderen wordt warmtegeleidende pasta gebruikt. En dat is flink stroperig.
 
ik ken alleen de standaard en de corrected.
en 5:1 standaad is wel héél laag, lijkt mij vooroorlogse waarde.
Ik ga er vanuit dat het de standaard compressieverhouding is. Zoals ik in mijn beginpost al zei, hij is héél laag. Dat geeft deze motor zo'n lui karakter. Daarom lijkt mij 1:8 voor gebruik met e10 erg geschikt. Het wordt geen racer of zelfs iets dat een sportief karakter hoeft te hebben. Gewoon een leuke upgrade voor een betrouwbare straatmachine van bijna 70 jaar(!) oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan