Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Honda NSR250 MC28
1711479192907.jpeg
 
Toen ik voor het eerst ging samenwonen, laat 1987, woonden er een gezin met 2 zoons 4 huizen naast me, beide zoons hadden een NS400R, in dezelfde kleurstelling. Als ik en m'n vriendin op het balkon zaten in de zomer kwamen ze met die samen voorbij knallen, over de weg voor het huis. Dat weet ik nog als de dag van gisteren.
 
Was dat een luchtgekoelde CR500, alle watergekoelde hebben volgens mij de kickstarter rechts. Zelf heb ik twee CR500's één uit 1987 en één uit 2000, beide met de kicker rechts
Nee watergekoeld, wel een oudje. 1995 model, blijkbaar me toch vergist dan.
Wat ik wel klote vond was de hoge stand van de kickstarter.
 
Laatst bewerkt:
In 83 was de kickstarter links maar dat is een luchtgekoelde. Alle watergekoelde hebben de kickstarter rechts. Voor 83 was het een 480 ipv 500 die hadden, dacht ik, de kickstarter ook rechts
 
Het is alweer 14 jaar geleden, dus zal me wel vergist hebben.
Blijkbaar in mijn gedachte verwisseld met de KTM 600 rotax die ik ook heb gehad.
Ik weet wel dat mijn CR een kreng was om te starten, de hoge kickstarter en hoge compressie maakte dat geen pretje, ik
heb hem daarom ingeruild voor een WR426. Die startte altijd na een paar trappen. En die weer ingeruild na een half jaar voor een KTM660.
Achteraf geen slimme zet, daar heb ik alleen maar ellende mee gehad, tot een gescheurde kop aan toe.
Het ding wou op een gegeven ogenblik ook niet meer starten, bleek een draad van de bobine te zijn die inwendig gebroken was.
Voor mij nooit geen KTM meer, wat een slechte motoren waren dat.
Mijn werkgever is ook een tijdje KTM dealer geweest, nou daar was hij snel van genezen, een en al ellende met die orgels.
Maar ja, hij heeft nog wel meer vreemde merken dealerschappen gehad, zoals Laverda, dat was ook een drama, en Buell,
dat was een nog groter drama.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan