uitlaat cb 900 en afstelling

ronnieboy09

MF'er
13 aug 2012
31
0
haarlem
Goedemorgen,
Heb de 4 in 1 uitlaat van jama eraf laten halen en er een 4 in 2 onder laten zetten met megatons. de bochtenset is van rvs en is door iemand voor me gemaakt.
fiets loopt nu heel beroerd in de zin van dat ie heel hard stationair blijft lopen en knalt in de uitlaat. ik weet dat je na plaatsen van andere uitlaten opnieuw moet afstellen, maar dat t zo erg zou zijn had ik niet verwacht. is dat normaal?
in de megatons zit ook geen demping, dus veel te veel lawaai.
wat is voor de demping handig? dbkillers en/of wol erin??
ik wil ook t standaardluchtfilter eraf halen en er van die kelkjes opzetten.
t lijkt me dat daarna de afstelling dan bekeken moet worden
ik kreeg tip van collega voor Hagen in Schagen, dat zou iemand zijn die oude hondas goed kan afstellen.
tips?? do's/don'ts????
alvast bedankt!!!!!
 
ik zou eerst eens naar Thomas de Vet gaan, van ''bikes and solutions''.
Als ie je al niet kan helpen kan ie je vast wel doorverwijzen ;)
 
Laatst bewerkt:
in de waarderpolder,
langs het spoor rijden, dan zit ie in een van die inhammen (schuin achter joh. enschede).

ps. Hagen doet volgens mij alleen maar oude oude honda's.
 
Laatst bewerkt:
Die oude bol d'ors staan er om bekend dat ze niet erg goed rijden met open kelkjes of andere filters. Ik heb al van meerdere eigenaren gehoord dat het lastig is om ze goed af te stellen. Het schijn vooral met de carburatuers te maken te hebben maar het fijne weet ik daar niet van.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan.
Andere carburateurs (van een Suzuki gsx 750 R) schijnen makkelijk te passen en geven minder problemen. Maar ook hier zullen de experts meer van weten dan ik. Ik rijd zo origineel mogelijk rond.
 
Als je met originele carbs en luchtfilterbox rijd dan moet het niks uitmaken wat voor pijp je er onder gooit bij een bol.
Als je originele carbs hebt met open luchtfilters dan krijg je het met zelfs een heleboel geld nog niet perfect.
Tis maar net wat je wilt.
 
Setje gsxr750 carbs scoren, heb ik er ook op zitten.
Dat gaat wel werken met open filters.

Als je over open luchtfilters (welke jij bedoeld) op originele carbs begint op cb1100f.net (de site welke alleen maar gaat over de 750, 900 en 1100 bol d'ors) dan word je zowat gekielhaalt.
Is geen optie volgens de kenners daar.
Direkt lift carbs gebruiken, CR of FCR of iets dergelijks.
Die zijn reteduur, of de budget optie: gsxr750 carbs.
 
Laatst bewerkt:
Helderrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik vroeg me wel af waarom de fiets nou opeens zo hard stationair is gaan lopen, kan dat komen door de uitlaten? Hij heeft wel een tijd stil gestaan bij de vorige eigenaar. Heb er zelf daarna ca. 400 km mee gereden. Kan t zijn dat een van de carburateurs niet goed terugvalt bij t gas dichtdoen?? maw dat de klep open blijft staan, of is dat lulkoek.
 
Die kleppen zitten met twee schoefjes op een asje. Ik kan me niet voorstellen dat er dan eentje blijft hangen.
ik zou het zoeken in een choke die blijft hangen, gaskabels die niet goed meer werken of je stationairstelschroef die niet goed staat.
 
Ok, thanks. Ik las ook ergens dat valse lucht ook een oorzaak zou kunnen zijn.
Nou zijn die rubbers van de carbs natuurlijk ook al 100 jaar oud en waarschijnlijk knoerthard geworden, dus daar zou ook zo maar een scheur in kunnen komen toch?
Afijn misschien morgen eerst maar eens kijken als ik de tank er af haal en t luchtfilter of ik kan zien of de gaskleppen en de choke goed dicht gaan of dat er wat open blijft staan.
 
nou maken die megatons zonder demper een typhus herrie> Hoe kan ik dat t beste dempen?? heb je daar inschuifbare dbkillers voor of moet ik aan de wol?? En zou t opvullen met een van die twee de doorstroom wat veminderen?? misschien loopt ie dan vanzelf wel weer goed. Als ik nl kijk naar t gat in de jama (marshall)4 in 1 pijp waar t uitlaatgas de uitlaat verlaat dat is veel kleiner dan de gaten in de magatons met de 4 in 2.... Of is dit een (te) simpele redenering......
 
Terug
Bovenaan Onderaan