uitlaat ontbreekt ,andere mogelijkheid?

juweeltje

Die hard MF'er
17 sep 2005
276
7
belgië
ik zit hier aan een nsu 150cc 2 takt te werken.deze motorscooter is van 1957.hij stondt al jaaaaaren stil maar nu heb ik hem kunnen starten,helaas met een hels lawaai omdat de einddemper ontbreekt.

kan ik voorlopig (voor het testen) gemakkelijk een andere , niet originele einddemper gebruiken?
zoja, moet dat ook voor hetzelfde cc zijn? of 2 of 4 takt????

thanks
 
Laatst bewerkt:
Met een 2takt komt het allemaal wat nauwer wat betreft de uitlaat. Mocht de bocht er nog wel aanzitten zou het misschien wel gaan lukken met een universeel dempertje, mocht het toch veel uit maken merk je dat snel genoeg denk ik :?
 
Met een 2takt komt het allemaal wat nauwer wat betreft de uitlaat. Mocht de bocht er nog wel aanzitten zou het misschien wel gaan lukken met een universeel dempertje, mocht het toch veel uit maken merk je dat snel genoeg denk ik :?

Waar zou ik een universele demper op het internet vinden?site??
 
Einddemper bedoel je mee die huls die gevuld is met dempingsmateriaal/glaswol? Hiervoor kun je volgens mij gewoon eentje nemen die past, niet teveel uit verhouding bij de uitlaatbocht natuurlijk. Anders lijkt mij het dat er teveel wordt tegen gehouden.

Bij de Peugeot Speedfight die ik reed was de einddemper gewoon een buisje van 1~2 cm met gaatjes erin geperforeerd. Aan beide uiteinden zat er een grote ring aan vast gelast. Om dat buisje rolde je dan glaswol, huls erover en klaar.
 
Voor het testen kun je prima een andere demper pakken. Je hebt kans dat de mengselafstelling dan niet meer klopt en het ding belabbert rijd.
 
Iets van een auto wil ook hoor.
Als je kunt krijgen, een eind demper van een BX past haast overal probleemloos achter (zijn erg dun)
 
Terug
Bovenaan Onderaan