Uitlaat XJ600 Diversion

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.191
9.407
Purmerend
Ik heb zojuist voor een leuke prijs een 600 Diversion aangeschaft. Natuurlijk is de uitlaat verrot. Dat wist ik en valt ook niet te ontkennen als je het ding hoort. Ik heb er bij de koop wel even onder gekeken maar geen scheur gezien.
Het is nog geen weer om buiten te spelen dus ik zoek me rot naar plaatjes wat er nu door roest. Nergens iets te vinden van iemand die de uitlaat opgelapt heeft.
Het is een vier in twee systeem zonder collectorpot.
Ik wil heel graag weten of het eind van de bocht, of de opname van de uitlaat demper rot? Moet ik dus de bochten lassen?
Mocht het niet duidelijk zijn, het mag niets kosten.
plaatje:
Screenshot_2.jpg
 
Ja, die 99% is wel helder. Maar mijn vraag was aan welke kant. Ik hoop op de dempers. Dat is vaak het dunste en makkelijk te verwijderen.
Is alles in het leven niet tijdelijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Ja, die 99% is wel helder. Maar mijn vraag was aan welke kant. Ik hoop op de dempers. Dat is vaak het dunste en makkelijk te verwijderen.
Is alles in het leven niet tijdelijk?
Ik gok de dempers, is eigenlijk niet op te lossen, het metaal is daar te dun om te lassen. En met tijdelijk bedoel ik echt van korte duur voor het weer rot is.

Of het is het laatste stukje van de bochten daar waar de 2 bochten samen komen, dat is echt waardeloos metaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er vanmiddag even onder gelegen en ik denk dat het de dempers zijn. Daar is aan geprutst. En de grafietbussen lijken ook weg. Ik hoop er morgen aan toe te komen om de dempers er af te halen.
Het plan:
UITLAAT PAKKING BUS xx mm x xx mm [RMCP88942200] - €8.95 : Motoronderdelen Roukama!, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open! 38x44mm
verloopstukken Die las ik er aan.
Ik moet eerst even demonteren en meten, het lijkt of het harde deel van de demper ook 38mm is.
 
Ik heb de dempers er af en het valt me mee. Er is in het verleden al aan gelast. Meer gebakken eigenlijk, maar het zit stevig. Het is ook allemaal nog hard. Ze zijn alleen vergeten om sleuven in de mof te zagen. Je kan de klem dus volledig over zijn nek draaien, maar het gaat nooit vaster zitten. Ik moet een paar nieuwe grafietbussen kopen, de boel een beetje fatsoeneren en gleuven zagen en hij kan weer jaren vooruit. De bochten zijn nog goed.
 
Ik heb de dempers er af en het valt me mee. Er is in het verleden al aan gelast. Meer gebakken eigenlijk, maar het zit stevig. Het is ook allemaal nog hard. Ze zijn alleen vergeten om sleuven in de mof te zagen. Je kan de klem dus volledig over zijn nek draaien, maar het gaat nooit vaster zitten. Ik moet een paar nieuwe grafietbussen kopen, de boel een beetje fatsoeneren en gleuven zagen en hij kan weer jaren vooruit. De bochten zijn nog goed.
Gelukkig
 
Zo, grafietbusjes besteld. En gelijk nieuwe remblokken aan de voorkant. Je moet heel hard knijpen en dan voelt het aan of hij vreet, Vast hele oude blokjes of zo. Nieuwe blokjes en vloeistof zal hij wel lekker vinden.
 
Ik heb de dempers er af en het valt me mee. Er is in het verleden al aan gelast. Meer gebakken eigenlijk, maar het zit stevig. Het is ook allemaal nog hard. Ze zijn alleen vergeten om sleuven in de mof te zagen. Je kan de klem dus volledig over zijn nek draaien, maar het gaat nooit vaster zitten. Ik moet een paar nieuwe grafietbussen kopen, de boel een beetje fatsoeneren en gleuven zagen en hij kan weer jaren vooruit. De bochten zijn nog goed.
Aangezien de hele handel snel rot, is zwart spuiten met hittebestendige lak een idee? Dan blijft het goed. Eventuele koper ziet dan ook dat het netjes is gebeurd.
 
De story gaat door. De einddempers zijn nu goed en dicht. Maar hij blijft herrie maken. Het blijkt dat een van de bochten net voor de las van de 2in1 collector gescheurd is. Je kan het niet zien, maar je voelt het als je er met je hand langs gaat.
Nu moet ik maar zin verzamelen om de motor op zijn kant te leggen. Het lijkt of de scheur onder zit en zonder demontage gelast kan worden.
 
De story gaat door. De einddempers zijn nu goed en dicht. Maar hij blijft herrie maken. Het blijkt dat een van de bochten net voor de las van de 2in1 collector gescheurd is. Je kan het niet zien, maar je voelt het als je er met je hand langs gaat.
Nu moet ik maar zin verzamelen om de motor op zijn kant te leggen. Het lijkt of de scheur onder zit en zonder demontage gelast kan worden.
Demonteer die 4 en desnoods 8 moeren maar kom je er veel beter bij....
 
Terug
Bovenaan Onderaan