uitlaattest moto 73

motopie

MF'er
3 mrt 2004
31
0
Brussel
yow,

ik heb tot mijn grote spijt de recenste moto 73 niet kunnen bemachtigen. '(
Ik had namelijk graag de uitlaattest gelezen. Naar het schijnt vallen er nogal wat uitlaatmerken door de mand.

Kan er iemand de resultaten doorgeven ??

alvast bedankt :}
 
Een échte conclusie werd niet gegeven. De test voerde men uit op ZX-6R:
- Slechts een aantal dempers lukt het om vermogenswinst te boeken – een minimale welliswaar (Laser, Leovinve).
- Bij een aantal is er geen enkel verschil in vermogen (Akra, Bos, Giannelli, Nikko, Remus, Bos)
- Een aantal dempers zorgt voor een vermogensverlies (Devil, Ixil)

9 van de 13 dempers 'verloren' tussen de 9,2 en 0,2 pk vermogen (dan zal ik wel niet goed naar die diagrammetjes gekeken hebben, maar goed). Terwijl de overige dempers maximaal 1,9 pk aan vermogen wonnen.
Van de 13 dempers zouden er 6 niet door de keuring komen, omdat ze meer herrie dan de originele demper maken of qua vermogen teveel afwijken. Slechts 1 daarvan zou ook op de openbare weg een bekeuring krijgen.
Verder verzande het een beetje in een promopraatje over de oh zo mooie fabriek van Remus.
 
oef, laser zit bij de goei *D

Mercikes Appie !!! :}

Het is duidelijk een test van straatlegale uitlaten...

Ik verlang naar een Laser hotcam of een Bos GP1... (als er iemand prentjes heeft..)
 
Laatst bewerkt:
Jij vraagt, wij plaaten ;)

standaard en Bos GP1 cup replica in het midden

53796


40097
 
Ja maar er was ook niks afgesteld aan die motoren. En een vermogenverlies van een halve pk .. tss.

Voor het vermogen hoef je het echt niet te doen. Looks en geluid.
 
Wat boeit dat nou als je een paar pk verliest :?

Het zal mijn bal niet jeuken *D
Als er maar een lekker geluidje uitkomt en er mooi uit ziet.

De meeste kunnen ze toch niet allemaal benutten.
Het is alleen van belang als je op circuit rijdt.

Maar das mijn mening.
 
Sommige dempers kregen idd de toevoeging 'bijzonderheden: mooi afgewerkte demper'. Proest, er werd dus ook naar het uiterlijk gekeken.
En een verlies van 1,8 pk is op een zx-6r nog géén %. Maar die Ixil die vet over de <5% schoot?
 
dan zal ik wel niet goed naar die diagrammetjes gekeken hebben, maar goed
Inderdaad. Misschien moet je even naar de cijfers kijken die erbij staan. Niet alleen plaatjes kijken hè !

Sommige dempers kregen idd de toevoeging 'bijzonderheden: mooi afgewerkte demper'. Proest, er werd dus ook naar het uiterlijk gekeken.
Volgens mij is afwerking iets heel anders dan uiterlijk...
 
Laatst bewerkt:
Blijf toch lekker geloven in die indianeverhalen over vermogenswinst. Alleen zo'n een pijpje erop schijven heeft geen zin. Er zijn ook 2 niet-legale pijpen en een keer zonder pijp getest. Ook daar was niet veel vermogenswinst te vinden. Maar gewoon blijven kopen die pijpen want natuurlijk heb je minstens 10pk erbij na zo'n pijpje erop te schuiven, dat zegt de fabrikant toch O-) :X

Daarom vond ik het verhaal van meneer Remus en het technische verhaal juist wel wat hebben:
Het doel van onze uitlaten is gewichtsbesparing, een mooi uiterlijk, iets vermogenswinst en een mooie sound zonder dat het lawaai maakt..... Maar een beetje tegendruk heb je wel nodig anders loopt het blok niet goed. Als je te veel verandert aan de doorstroming moet je ook de motorafstelling veranderen. Dat is bijvoorbeeld het geval met race-uitlaten.

Misschien zijn er dus betere redenen om alleen zo'n pijpje te kopen dan om het zogenaamde vermogenswinst.
 
Is niet zo gek he, van die test. Alleen slip on erop zonder je mengsel opnieuw af te stellen (carbs of injectie en luchtfilter). Ik zou em opnieuw laten afstellen op een dyno als er een andere pijp/slip on op gaat...


Van originele afstelling, met originele pijp naar een full race systeem met "open" K&N luchtfilter en mengsel afstelling is de 10 PK bij sommige 750 en meerder 1000's best te halen hoor
 
geef mij toch maar liever die "iligale" two brothers kreeg je de meerste pk's mee maar ook een boete 120 decibel :D
 
Een échte conclusie werd niet gegeven. De test voerde men uit op ZX-6R:
- Slechts een aantal dempers lukt het om vermogenswinst te boeken – een minimale welliswaar (Laser, Leovinve).
- Bij een aantal is er geen enkel verschil in vermogen (Akra, Bos, Giannelli, Nikko, Remus, Bos)
- Een aantal dempers zorgt voor een vermogensverlies (Devil, Ixil)

9 van de 13 dempers

Ahum, ik tel er maar 10.... ik mis iig MIVV (categorie 2) :X
 
Laatst bewerkt:
geef mij toch maar liever die "iligale" two brothers kreeg je de meerste pk's mee maar ook een boete 120 decibel :D


en hoeveel eurojes is die boete dan?????????
 
kijk, das nou een uitslag naar mijn hart. iedereen riep dat ik mijn akra moest houden want dat was nou eenmaal DE uitlaat voor een kawa. nu heb ik mijn lasertje.... ach wat, voor mij is het toch de sound, en die heb ik nu!!

goed man!

 
kijk, das nou een uitslag naar mijn hart. iedereen riep dat ik mijn akra moest houden want dat was nou eenmaal DE uitlaat voor een kawa. nu heb ik mijn lasertje.... ach wat, voor mij is het toch de sound, en die heb ik nu!!

goed man!

DE uitlaat voor Kawa is toch muzzy?
 
Maar dit waren toch allemaal Slip-ons, dus geen vol-systeem?
Denk dat dat ook wel aardig zal schelen.
 
Maar dit waren toch allemaal Slip-ons, dus geen vol-systeem?
Denk dat dat ook wel aardig zal schelen.

en de meesten hadden een e-merk...dus voor legaal straatgebruik

en ik denk toch wel dat de meesten er een illegaal uitlaatje onder doen (open race)

dus al met al een beetje een oneerlijke vergelijking...of allen zonder e-merk of allen met e-merk...maar niet van beide

die zonder demper is ook wel leuk 1.5 pk winst en 1 nm koppel winst...119 dB (dat is een straaljager?)

geef mij toch maar liever die "iligale" two brothers kreeg je de meerste pk's mee maar ook een boete 120 decibel :D


en hoeveel eurojes is die boete dan?????????

denk dat je in de war bent met die test zonder demper? two brothers was 'maar' 101 dB...maar hoeveel bekeuring staat er dus niet bij
 
Laatst bewerkt:
geef mij toch maar liever die "iligale" two brothers kreeg je de meerste pk's mee maar ook een boete 120 decibel :D


en hoeveel eurojes is die boete dan?????????

53 eurie geloof ik zal ff kijken heb hem op me kamer liggen
staat geen prijs bij
geluid is trouwens 101 decibel maar wel 120 pk :} ;) :9~ *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan