uitwerpkracht stuurdemper

Alternatief voor de dure eml demper. Weet jij toevallig de lengtes van de VW demper? Ik ben een totale lengte van 540mm bij een slag van 250mm nodig. Kan daar wel iets aan doen maar niet echt veel. Kawa GTR/EML GT2, niet vel ruimte tussen kuip en bak.
FF tussen ( ), wat voor combinatie rij jij?
Sorry, je post is duidelijk, maar ik moet altijd lachen als mensen benieuwd naar zijn naar DAF z'n 3 wieler. Er zullen echt wel alternatieven voor je stuurdemper zijn, heb je al eens op autodoc gekeken? Daar staan vaak afmetingen en wellicht ook NM's bij.

https://www.autodoc.nl/search?keywo...MI7eugstOTgwMVkpFoCR1nwwOPEAAYASAAEgJb3PD_BwE
 
Wat vaak wel is bij EML, is dat de aansluitingen net ff anders zijn. Zo ook bij de gasveren voor de kofferbak. Dan is de aansluiting bijvoorbeeld M6 ipv M5, dus wellicht is dat met de stuurdempers ook, maar dat is vast wel aan te passen.
 
Alternatief voor de dure eml demper. Weet jij toevallig de lengtes van de VW demper? Ik ben een totale lengte van 540mm bij een slag van 250mm nodig. Kan daar wel iets aan doen maar niet echt veel. Kawa GTR/EML GT2, niet vel ruimte tussen kuip en bak.
FF tussen ( ), wat voor combinatie rij jij?

Ik had er nog 1 liggen.
Ingeschoven hart-hart 335, uitgeschoven 493 mm.
Gat 10 mm, de bout ook.

IMG_20231216_130708841.jpg


Mijn zijspan staat hier, maar die heeft geen stuurdemper.

DAF 400's zijspan
 
Oeps, da's 300km verderop voor mij. Huidige demper heeft aan beide uiteinden 10mm oog in rubber gevat ivm wringen. iig bedankt voor de moeite.
 
springmasters een keer bellen, zitten in Nederland en maken voor alles wel oplossingen. hebben verschillende sterktes dempers en maken ook vele maat. Ongeveer de helft van de EML kosten

benno
 
springmasters een keer bellen, zitten in Nederland en maken voor alles wel oplossingen. hebben verschillende sterktes dempers en maken ook vele maat. Ongeveer de helft van de EML kosten

benno
Goed om te weten. Mijn EML demper is lek. Ik heb er nog een in een doos en die is ook lek.
En nieuwe baan EML vind ik best duur.
 
Goed om te weten. Mijn EML demper is lek. Ik heb er nog een in een doos en die is ook lek.
En nieuwe baan EML vind ik best duur.
Ik las ergens van een verhaal van iemand die de eml demper had voorzien van nieuwe afdichtingen en olie.
Kan het alleen niet terug vinden.
 
Ik heb begrepen dat ad ze gebruikt, gereviseerd, verkoopt. Binnenkort maar eens contact opnemen

Toch nog gevonden

Hallo zusammen, ich hatte ja letztens gepostet dass ich einen neuen Lenkungsdämpfer benötige. Habe mir einen Dämpfer aus dem Autozubehör besorgt und dieser funktioniert tadellos, die Suzuki läuft wie auf Schienen. Leider war die Lenkung etwas schwergängig, also gefühlt wie bei dem originalen Dämpfer, zumindest an den Stellen wo er noch funktionierte. Ich habe mir dann mal den originalen EML Dämpfer vorgenommen, habe die Manschette abgenommen, das restliche Öl abgelassen und alles mal eingehend kontrolliert. Es war so, daß nur die Abdichtung der Manschette defekt war. Da mir die originale Ölfüllung wie bereits erwähnt zu schwergängig war, habe ich die neue Füllung mit SAE 2.5 Gabelöl gemacht, das Entlüften war etwas tricky, hat aber ganz gut geklappt. Die Manschette habe ich mit herkömmlichen Schlauchschellen abgedichtet. Jetzt ist die Lenkung schön leichtgängig und es flattert nur ganz minimal wenn es links rum geht bei eventuellem Lastwechsel. Da der Dämpfer ja ein bewegliches Teil ist habe ich ihn nicht fest angezogen und durch selbstsichernde Muttern gesichert, das werde ich demnächst nochmal ändern und mit Kronenmuttern und Splinten sichern.
DlzG Konrad
 
Terug
Bovenaan Onderaan