Stuurdemper op je combinatie (poll)

Wel / niet extra stuurdemper?

  • Ik rij met een extra / speciale sturdemper op mijn combinati

    Stemmen: 29 80,6%
  • Ik niet maar wil er wel (tzt) een.

    Stemmen: 3 8,3%
  • Ik niet, en hoef er ook geen!

    Stemmen: 4 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Of nog erger je raakt het contact met het wegdek kwijt. Denk dat de voorband hierdoor ook snel gaat cuppen. :N
 
Op beide spannen een stuurdemper.

Pasgeleden vroeg ik me af waarom de MZ zo wiebelde, bleek de moer van de demper iets los te zitten, goed te merken dus

})

De MZ met zijspan is de enige combinatie die ik (langere) tijd zonder stuurdemper heb gereden. Het was te doen maar echt fijn was het niet!

:] :W
 
Ik heb een stuurdemper.

Bij de EML´s die ik had, merkte je dat pas echt, als de olie er uit spoot. Dat ding was nodig.

Nu heb ik hem op straat niet nodig, maar als terreinrijder vind ik dit een noodzaak. Ook als je Schwarzenegger heet houd je dat stuur niet tegen, als je schuin in een gat rijdt.

Ook belangrijker voor de zijspanners met een achteruit. Achteruit verandert de geometrie compleet (denk winkelwagenwieltjes). Ook dan is een stuurdemper een must. Ook op een Sidebike Zeus bijvoorbeeld. Je krijgt ´m schuin achteruit niet door een molgoot.

Op de MZ met tele heb ik ´m ook bijhoorlijk vast staan.

Ook al heb je hem niet nodig, het is toch een veiligheidsdingetje.
 
mijn eerste ritjes waren met normale voorvork zonder demper, wou wel, maar had vooral met acceleren de neiging om te gaan slaan in het stuur. Met rijdt veel fijner.

op de schommel heb ik nog nooit zonder geprobeerd, zie ook niet zo in waarom ik het zou kunnen willen proberen...
 
Ik heb er geen!
Rijdt goed zo en alles wat er niet op zit kan ook niet kapot.
Ik heb er nog wel één (nieuw) liggen. Ik geloof dat die van een kever is.
(Mag weg voor weinig :+ )

Hij zit er op hoor!

Het rijdt echt veel beter bij mijn spannetje.

Ik kan nu bij alle snelheden met 1 hand rijden(richting aangeven)

Fototje :)

S6004100.jpg

S6004099.jpg
 
Dat zit er mooi op!

Hoe heb je die voorste bevestiging scharnierend gemaakt?
Draait hij gewoon op het boutje?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan