Sneeuwkettingen monteren op een GW span?

Soesterspan

Rookie
4 dec 2023
1
0
Mijn maat heeft een GW span en we willen ermee naar het Primus treffen in Noorwegen. Kunnen er sneeuwkettingen gemonteerd worden op een GW achterwiel? Wisselen met een ander/spikes wiel lijkt niet haalbaar 'op straat'.
 
Laat je vraag even naar het zijspan deel verplaatsen. Daar krijg je waarschijnlijk eerder antwoord.

Wat bij mij te binnen schiet.
Wat voor wielen, en banden liggen er nu onder?

Ik heb op mijn zijspan autobanden en daar kunnen in theorie gewoon kettingen op.
Ware het niet dat ik bij mijn Cardan weinig ruimte heb. Daar past het dus niet.

Het wiel onderweg wisselen voor een met spikes kan wel. Maar is misschien niet heel practisch, lastig om langs de weg te doen.

Maar er zijn ook andere systemen.

En wellicht zijn er winterbanden in de goede maat te vinden.
 
Dit is een vraag voor Enigma. Volgens mij gaat het niet omdat er geen ruimte tussen de brug zit en de GW hele smalle banden heeft. Ik heb gelezen dat mensen bij aankomst in een sneeuwland spikes laten schroeven, maar daar moet je wel geschikte winterbanden voor hebben.
 
Belangrijke wedervraag is om.welke GL gaat t?

Bij een GL1000 gaat t iig niet.
Ook niet als je er al 15" banden op hebt liggen.
 
Van de site....16% stijging en In our experience, snow chains or a powered side car will help. Some people did it with good winter tires only - but they definitely knew how to drive :)

Iets te hoog gegrepen voor mijn zijspan en talent :]
 
Van de site....16% stijging en In our experience, snow chains or a powered side car will help. Some people did it with good winter tires only - but they definitely knew how to drive :)

Iets te hoog gegrepen voor mijn zijspan en talent :]
Ook wel eens lopen klooien om boven te komen. Een sneeuwketting werkt het beste. En ja er rijden ook wel jongens met duodrive zijspannen, die pokkelen redelijk eenvoudig naar boven. Maar ook de Vespa brigade uit Italië komt rijdend boven, zonder ketting of spikes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan