updaten aanpassen kawa 1300 met watsonian

ik wil een swingarm wat is het beste?

  • swingarm met standaard wielen en remmen

    Stemmen: 1 8,3%
  • swingarm met standaard wielen en aangepaste remmen

    Stemmen: 1 8,3%
  • swingarm met autowielen

    Stemmen: 9 75,0%
  • geen swingarm standaard vork houden

    Stemmen: 1 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    12

kawa Z 1300

MF veteraan
15 dec 2004
3.959
3.362
Brabant
rij nu al heel lang zijspan en heb in 1995 mijn Z 1300 gereviseerd en er een watsonian aan gehangen.
verder is de motor standaard maar dat gaat nu veranderen.

Ik heb sinds de revisie niet echt veel gereden maar wel een keer in de pekel, nu is mijn blok aangetast aan de voorkant.

De afgelopen weken heb ik het zijspan erafgehaald en de motor voorzover nodig kaal gemaakt, nu moeten de volgende dingen gebeuren.

1) blok spuiten terwijl het in het frame blijft zitten (dit doet leekes spuiterij)
2) nadat het blok gespoten is 6 rvs bochten laten maken bij eps.
3) in de tussentijd zijspanframe en schoorstangen stralen en poedercoaten.
4) alles weer opbouwen en dan wegbrengen om een swingarmvork te laten maken en monteren.

Ben benieuwd hoe dat rijd.;}
 
rij nu al heel lang zijspan en heb in 1995 mijn Z 1300 gereviseerd en er een watsonian aan gehangen.
Klinkt als een bijzondere combinatie *D

[hintmode]Sowieso benieuwd hoe dat uitziet.[/hintmode] ;)


Wat ik lees van een aantal die eerst standaard en later swingarm reden is eigenlijk vooral het veel lichter/directer sturen. :]
 
da's boeiend spul zo'n pk beul 8-)

[hintmode]Sowieso benieuwd hoe dat uitziet.[/hintmode] ;)
      

denk je dat je deze zomer nog gaat rijden?
 
Wat ik lees van een aantal die eerst standaard en later swingarm reden is eigenlijk vooral het veel lichter/directer sturen. :]

Je moet het maar zo zien:
eerst rij je met een ouderwetse tractor en met een swingarm rij je met een luxe stuur bekrachtiging.
Verschil na 2 uur sturen in je rug duidelijk merkbaar :+
 
Klinkt als een bijzondere combinatie *D

[hintmode]Sowieso benieuwd hoe dat uitziet.[/hintmode] ;)

u vraagt wij draaien :P

full
 
ik hoop eind juni een heel eind te zijn ;)
binnen nu en twee weken terug van de spuiter
dan binnen twee weken uitlaten erop
dan 4 weken voor opbouwen
dan 4 weken voor swingarm en toebehoren

dus ja ik hoop zeker deze zomer nog te rijden.
 
ik hoop eind juni een heel eind te zijn ;)
binnen nu en twee weken terug van de spuiter
dan binnen twee weken uitlaten erop
dan 4 weken voor opbouwen
dan 4 weken voor swingarm en toebehoren

dus ja ik hoop zeker deze zomer nog te rijden.

Na spuiter effe weekje vrij nemen.

Kun je BOT nog halen
 
gaat niet lukken na de spuiter moet ik afspraak maken voor de rvs bochten, je kan daar zomaar niet binnenlopen.
is een volle dag werk he zes bochtjes maken ;)
 
zow woensdag kan ik de motor ophalen om naar eps te brengen voor de uitlaten.
het kleppendeksel is ook terug met dit resultaat.

lucoblingbling1.jpg

lucoblingbling2.jpg

lucoblingbling3.jpg

lucoblingbling4.jpg
 
Laatst bewerkt:
jeemig de peemig wat glimt dat *D
ik heb op swingarm met autowielen gestemd, ik mis Ed Pols platen met autowielen.
dat heeft mijn voorkeur, of fuseebesturing :9~
 
net de motor opgehaald bij leeke's spuiterij
blok is weer erg mooi geworden :}
morgen naar eps brengen en zal dan ook fototjes schieten van het blokje

sorry fototoestel vergeten gaat nog even duren :(
 
Laatst bewerkt:
het begin van de rvs bochten
afbeelding010smallsmall4uc.jpg


ze hadden ook een paar GT3 cupdempers :worship:
afbeelding013small25cu.jpg


de eerste set is klaar
afbeelding017small28nj.jpg


blok is redelijk netjes geworden, zeker gezien het feit dat het in het frame is blijven zitten
afbeelding022small23nd.jpg


de oude bochten :(
afbeelding023small28cv.jpg


klepdeksel is eraf, gelukkig een ketting :D
natuurlijk komt volgende week het blingbling deksel erop
afbeelding026small22on.jpg


het zal eens meezitten, het laatste boutje brak af dus voorzichtig uitboren
afbeelding027small29vc.jpg





 
Lang geleden maar ik ben er weer :z

Als er serieuze mensen zijn die evt interesse in deze bijzondere combinatie hebben dan hoor ik dat graag, wil hem eigenlijk niet weg doen, maar helaas zijn er belangrijkere dingen in het leven.

Moeten nog wat kleine dingen gebeuren.
Zijspanframe is inmiddels gepoedercoat en moet afgesteld worden, bak in frame vastzetten.
Belangrijkste is dat de carbs ultrasoon gereinigd moeten worden (heb ik heel goed adres voor)
Verder staat die nu onder het stof O-)
 
Jemig de peemig, dat is lang geleden. Maar ik heb begrepen dat er hier wat zescilinder liefhebbers rondhangen die er best geld voor over hebben, verkopen zal wel lukken.
 
Ja, te lang geleden, maar druk gehad met andere hobbys en nu wat last gehad met mijn bedrijfje van de recessie, maar we krabbelen weer op :-)
Liefst gaat die naar een liefhebber, koopjesjagers en aasgieren zit ik niet op te wachten, dan blijft die gewoon staan.

Hij is echt compleet gereviseerd en gerestaureerd, kosten noch moeite zijn gespaard en alle rekeningen zijn ter inzage (ruim 15.000 euro)
 
Ik zou de website een beetje uitbouwen. Een paar pagina's met ervaring en mogelijkheden toevoegen. Nu is het wel een erg kale folder waar alleen bekenden je telefoonnummer kunnen opzoeken. Als ik nu bouwkundig advies zoek, wat kan je me dan bieden?
Niet dat ik het zoek, maar om een denkrichting aan tegeven..

Maar Jammer dat je er over denkt de Kawa weg te doen, het is toch wel een apart ding. Ik zou hem ombouwen op een moderne injectie, of gas en hem lekker houden.
 
Bedankt voor de tips halflive, maar ik doe voornamelijk werk voor corporaties en gemeentes, en die gebruiken allemaal detacheringsbureaus.
Voor particulieren is bijna geen markt.

Men geeft honderden euros uit aan autokeuringen als men een auto koopt van 30k, maar een keuring van 400 euro als men een huis koopt van een paar ton vind men te duur.
 
Haha ikke stemmen, zie ik dat het een topic is van zelfs nog voor mijn tijd _O-
Nou, heeft de schommelvork met wiel(en) (blijkbaar meer dan een) het gehaald?
 
Ja, ikke dus ook stemmen en dan van hetzelfde! Was onze stem nu geldig of zijn het verloren stemmen.

Zo wordt je nog een zwevende kiezer.
Wel ik neem nog een wijntje en succes met de handel!
 
jongens jongens dit is nog uit de tijd toen mannen nog mannen waren of mochten zijn _O- _O-
 
Kan ik me nog vaag iets van herinneren van die tijd. :Y

Ik zat op de basisschool. Mams was voltijds huismoeder. In de middag pauzes ging ik thuis een bammetje eten. En 's mam zette dat liters koffer voor pa en z'n maten van het werk die dan ruim een uur paffend en vloekend zaten te kaarten om geld bij ons in de huiskamer. _O-
 
Schommelvork stond in de planning, heb ook iemand gevonden die ze speciaal voor de 1300 maakt, alleen is het daar nooit meer van gekomen :-0
Andere hobbys erbij die meer tijd en pecunias kosten dan het motor met zijspan rijden kostte.
En nu gewoon de financiele ruimte niet.
Maar volgende week de werkplaats eens helemaal opruimen en dan halen we hem onder het stof vandaan


eerst drie jaar hier mee gereden in de DNRT.
gallery_5.jpg


En toen stapje hoger en drie jaar hierin gereden (seat) in de Dutch Supercar Challenge
gallery_116.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan