Usb aansluiting maken op kawa er 5

Rossi-fan

Die hard MF'er
10 jun 2019
367
255
€MM€N
Hey allemaal,

Ik rij al een tijdje rond op mijn kawa er 5 , echter deze is niet echt afgestemd op alles wat vandaag de dag mogelijk is mbt techniek.

Nu wil ik graag een usb aansluiting op mijn motor zetten, echter praktisch probleem, waar kan ik die het beste monteren.

Mijn stuur is nml niet zo groot dat ik en een telefoon erop kan monteren en ook een usb aansluiting kwijt kan.

Wie weet raad, en waar kan ik zoiets t beste laten monteren?

(Wil het zelf ook wel doen,maar ben een noob op dat gebied 😏)
 
D0000000B630DD0884.jpg
onder t zadel is plek zat
 
Hier 2 foto's van mijn stuur.🙂


Nou een stuurhouder zal nog niet zo'n probleem zijn,maar ik moet alles op mijn stuur nog wel zien😛

overigens onder de buddyseat heb ik ook aangedacht,maar dan weet ik niet hoe ik ook zicht op mijn telefoon hou😬


En wat bedoel je met de text idiotproof?🤔
 

Bijlagen

  • 20220814_185303.jpg
    20220814_185303.jpg
    342 KB · Weergaven: 2
  • 20221006_130209.jpg
    20221006_130209.jpg
    461,9 KB · Weergaven: 2
Stroom snoepen van het stadslicht.
En x-grip. mount op het stuur .
Een beetje motorzaak kan dit natuurlijk ook voor je monteren.
(Google eens op Piggy back fuse)
 
Plek zat op t stuur.
En je zei niet dat de aansluiting niet ergens anders dan op t stuur mocht zitten.
Ligt eraan met plek zat,als ik vanalles op t stuur zet (usb lader en telefoonhouder) is t stuur vol en nog belangrijker vind ik, dat ik alles wel kan blijven zien op alle displays mbt meldingen oid.

Voorkeur gaat uit naar een aansluiting dus op mijn stuur.

Een piggy use heb ik gegoogled maar ben er nog niet helemaal achter wat het is en wat het doet.

Ik zie op alieexpres ook diverse dingen voorbij komen die er kwa looks ook nog wel ok uit zien in vergelijking met wat hier werd geadviseerd.

Ik was al aan het kijken naar youtube filmpjes en een user manual/handboek voor de kawasaki er 5 maar nog niet echt online gevonden.

Waar kun je hem het beste vanaf tappen,koplamp?,rechtstreeks van de accu?

Of toch een andere plek?

Ik wil pas dat hij actief is,als het op contact staat, dat lijkt me voor het sparen van de accu wel een goed plan, maar wil ook niet dat mijn licht uitvalt 😇
 
Je kan stroom aftappen van bijvoorbeeld het stadslicht.
Dan gaat de usb aan/uit samen met het licht.
Met de piggyback Fuse kan je stroom aftappen via de zekering zonder in de bedrading te knippen.
 
Je kan stroom aftappen van bijvoorbeeld het stadslicht.
Dan gaat de usb aan/uit samen met het licht.
Met de piggyback Fuse kan je stroom aftappen via de zekering zonder in de bedrading te knippen.
Ah ok dankjewel voor je uitleg,maakt het overigens ook uit of je licht meteen aangaat bij het op contact zetten?

Want dat is nml het geval bij mijn er 5, als ik de sleutel omdraai op contact ,brand de verlichting ook meteen.
 
Ah ok dankjewel voor je uitleg,maakt het overigens ook uit of je licht meteen aangaat bij het op contact zetten?

Want dat is nml het geval bij mijn er 5, als ik de sleutel omdraai op contact ,brand de verlichting ook meteen.
Als je hem daarvan aftapt dan schakelt de usb ook via contact , das is alleen maar mooi. Je accu kan dan niet leeglopen als de motor even still staat.
 
Ik heb deze erop, daar zit een knop op, off, on en auto.
Auto geeft alleen stroom bij lopende motor.
zit een zekering tussen.
rechtstreeks op de accu met ogen en hoef je dus niet te solderen.
waterdicht en inbouwbaar ergens waar je plek heb.
gaat verder met de usb kabel naar het device wat je voeden wilt.
 

Bijlagen

  • IMG_3712.png
    IMG_3712.png
    303,4 KB · Weergaven: 3
Pas op, niet alle mobeltjes kunnen tegen de trillingen welke veroorzaakt worden door je motor.
Met name de lenzen komen los.
Als je je mobiel wil gebruken voor navigatie, is dan een marktplaats-Zumo niet een beter alternatief?
 
Pas op, niet alle mobeltjes kunnen tegen de trillingen welke veroorzaakt worden door je motor.
Met name de lenzen komen los.
Als je je mobiel wil gebruken voor navigatie, is dan een marktplaats-Zumo niet een beter alternatief?


Ik heb geen idee of mijn s9+ er tegen kan.

Maar los daarvan is stroom voor navigatie wel handig.

Hoewel alles op een telefoon toch het meest handige is.

Misschien toch eens kijken of er oudere toestellen zijn,waar minder schade aan kan ontstaan dan.

Maar even terug op het punt van een usb aansluiten op motor stuur vanaf de koplamp.

Wie zou me kunnen vertellen hoe ik dan het beste doe,als ik t zelf wil doen.

Moet er dan ook een relais oid tussen als t afgetapt kan worden vd koplamp?

Mijn dank is groot 🙂
 
Ik heb geen idee of mijn s9+ er tegen kan.

Maar los daarvan is stroom voor navigatie wel handig.

Hoewel alles op een telefoon toch het meest handige is.

Misschien toch eens kijken of er oudere toestellen zijn,waar minder schade aan kan ontstaan dan.

Maar even terug op het punt van een usb aansluiten op motor stuur vanaf de koplamp.

Wie zou me kunnen vertellen hoe ik dan het beste doe,als ik t zelf wil doen.

Moet er dan ook een relais oid tussen als t afgetapt kan worden vd koplamp?

Mijn dank is groot 🙂
Hoeft geen relais tussen.

Rest is afhankelijk van je kunde en gereedschap
 
Hoeft geen relais tussen.

Rest is afhankelijk van je kunde en gereedschap


Dat is voor mij wat vaag,kunde en gereedschap? 😇

Watvoor dingen kun je nodig hebben,een tang en een schroevendraaier? Check,dat heb ik wel,draad? Zit eraan denk ik zo 🙂

Maar waar leg ik rood en zwart aan vast om dan het werkend te krijgen vanaf mijn koplamp?
 
Dat is voor mij wat vaag,kunde en gereedschap? 😇

Watvoor dingen kun je nodig hebben,een tang en een schroevendraaier? Check,dat heb ik wel,draad? Zit eraan denk ik zo 🙂

Maar waar leg ik rood en zwart aan vast om dan het werkend te krijgen vanaf mijn koplamp?
Tja, zwart is massa, rood is prik.
Multimeter en je weet t. Of je weet de kleuren van bedrading tbv verlichting uit je hoofd.

En je gaat een draad aftappen. Hoe ga je dat doen? Kroonsteentje? In elkaar draaien en wat tape er over?

Of netjes dubbel vrouwtje en twee mannetjes aanknijpen, incl beschermhuls er omheen?
 
Ik bedoel dit niet onaardig, maar misschien is het beter dit klusje uit te besteden?
Of samen met een handige kennis/vriend/familie lid?
Ik zal het niet als onaardig interpreteren ok?, ik begrijp het volkomen, echter ik vind knutselen leuk,dus zou het best geinig vinden om dit zelf werkbaar te maken.

Daarbij komt dat ik iemand heb en of ken,die me hierbij zou kunnen helpen.

Dus dan is het of naar een motorzaak of zelf de stoute (gewaagde) schoenen aan te trekken en te proberen het zelf te fiksen.
 
Tja, zwart is massa, rood is prik.
Multimeter en je weet t. Of je weet de kleuren van bedrading tbv verlichting uit je hoofd.

En je gaat een draad aftappen. Hoe ga je dat doen? Kroonsteentje? In elkaar draaien en wat tape er over?

Of netjes dubbel vrouwtje en twee mannetjes aanknijpen, incl beschermhuls er omheen?
Ik weet niet of ik slaag voor deze multiple choise maar ik zou voor het laatste gaan.

Ik weet dat zwart en rood standaard is,dat is bij mijn auto accu ook zo 🤪
 
Ga dan gewoon proberen.

Op dit forum kan je 64839 topics vinden met uitleg over elektrische accessoires aansluiten als je zelf een klein beetje moeite doet om te zoeken.

Daarnaast, hoeveel uitleg wil je hebben over draadjes aansluiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan