vacuum benz.kraan vertraagd sluiten ?

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
2.215
439
omg. den bosch
peugeot elyseo 125 cc 2001

ik had deze week last van een benzine lucht rondom de motorscooter. oorzaak een niet sluitende vacuum benz.kraan. de boel gedemonteerd en weer schoon & gangbaar gemaakt en de boel werkte weer.
alleen viel het mij op dat wanneer het vacuum wegvalt de benzine doorvoer vertraagd sluit, pak hem beet 3 sec. dit had ik gesimuleerd door met mijn mond aan de vacuum aansluiting te zuigen (P) (had mijn vrouw eerst gevraagd, maar die moest winkelen :) )
is dit normaal ? ik kan mij voorstellen dat er zo word gezorgd dat de carberateur bij de volgende start goed gevuld is met benzine.
 
de vacuum kraan is een extra beveiliging. De naalden van de carburateurs zouden het overlopen van de benzine moeten voorkomen door het afsluiten. De vacuum kraan zal niet per direct afsluiten maar met enige vertraging . Zou eerder naar je vlotternaalden kijken. Wat voor benzine tank je en heeft staat de motor vaak lang stil ?
 
Laatst bewerkt:
Bij de vacuüm benzine kraan in ieder geval van de SRAD, deze heeft enige kleine vertraging van het membraam, voordat deze weer de benzine stroom compleet afsluit. Probeer het maar !
 
Laatst bewerkt:
weet ik...lees nu in mijn openings post dat ik niet volledig ben geweest :X .
de benzine kwam uit een klein dun slangetje dat onder op de vlotterbak vast zat. ik heb daarop de benzine toevoer op de carberateur losgetrokken, en geconstanteerd dat er benzine uitkwam -> dus niet afsloot.
 
weet ik...lees nu in mijn openings post dat ik niet volledig ben geweest :X .
de benzine kwam uit een klein dun slangetje dat onder op de vlotterbak vast zat. ik heb daarop de benzine toevoer op de carberateur losgetrokken, en geconstanteerd dat er benzine uitkwam -> dus niet afsloot.
Heb je er ook voor gezorgd dat je carb weer naar behoren werkt?
 
ik ben er vandaag mee naar het werk geweest en er niets aan gemerkt, maar je bedoeld denk ik dat vlotternaald niet afsluit. maar het peil v/d carterolie is niet gestegen, een paar jaar terug heb ik inderdaad gehad dat de benzinekraan en de vlotternaald niet goed afsloot waardoor de benzine via de cilinder in het carter liep. scooter starte toen ook erg slecht, moest lang doorstarten.
ik zit nu te denken als dat slangetje de overloop v/d vlotterbak zou zijn, dat de benzine bij een niet sluitende vlotternaald via dat slangetje naar buiten komt. en dat dat slangetje een paar jaar terug mischien verstopt was of afgekneld.
dan moet ik eigenlijk nog het vlotternaaldje controleren, maar zoals al gezegd vanmorgen, geen benzine lucht, meteen starten en als een zonnetje lopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan