VAE tegen herrie makende motorrijders

Is deze maatregel overdreven?

  • Ja

    Stemmen: 25 49,0%
  • Nee

    Stemmen: 26 51,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Zoals ik het lees is het met name gericht tegen auto's met "hufteruitlaten", en is de R6 van je vriend collateral damage.

Inbeslagname zonder waarschuwing vooraf vind ik overdreven inderdaad. Dat men paal en perk wil stellen aan het aantal dB's dat geproduceerd wordt, daar kan ik op zich wel inkomen. Maar doe het dan zoals in Duitsland.
 
Sharjah is sowieso het meest kutte/strenge Emiraat in de VAE.. Ik heb er een half jaar gewerkt, in het noorden van de Emiraten (Ras al-Khaimah). Je ziet er weinig motorrijders. Maar ik snap het punt wel hoor, er rijdt een hoop rotzooi rond (kwa auto's), en er zijn een hele hoop louche "garage's" van Pakistani's en Indiers enzo, die nemen het allemaal niet zo nauw met de regels, er wordt daar echt een hoop gebeund en "getjoend".
 
Ach, teringherrie uitlaten ben ik ondertussen ook wel een beetje overheen gegroeid, begrijp wel een beetje dat dat irritant kan zijn.
 
artikel zei:
Police ordered to confiscate any modified cars as well as vehicles of reckless motorists

He also ordered Sharjah Police to take immediate and strict action against negligent and reckless motorists that cause deliberate disturbances in neighbourhoods

Dus gewoon met standaard uitlaat en niet de hooligan uithangen en er is niets aan het handje.
geen probleem toch :?
 
Inbeslagname zonder waarschuwing vooraf vind ik overdreven inderdaad. Dat men paal en perk wil stellen aan het aantal dB's dat geproduceerd wordt, daar kan ik op zich wel inkomen. Maar doe het dan zoals in Duitsland.
daar nemen ze je uitlaat in beslag :?
 
Als ik het artikel lees,
dan zijn ze niet tegen motorrijders,
maar tegen overdreven lawaai en hooligans?

dus uwe maat zijne moto heeft dus een overdreven lawaaierige uitlaat (meer als toegelaten db's? )
 
daar nemen ze je uitlaat in beslag :?

Als je niet oppast wel ja :+

Nee, met een niet-goedgekeurde / te luide demper (controles o.a. in de Eifel) mag je de motor laten staan, en wordt hij op jouw kosten (verhoogd met een boete) teruggebracht naar Nederland. Daarom in Duitsland altijd een demper met een E-keur.
 
De wegen op de emiraten zijn vergeven van grote benzine slurpende SUV's.
Je ziet er wel kleinere auto's, je ziet er wel motoren maar deze zijn sterk in de minderheid.
Wel barst het er van de vage auto tune/pimp bedrijfjes waarvan je je afvraagt hoe ze het
hoofd boven water houden. Maar als je geen belastig betaald kan er natuurlijk veel.
Het aantal aso/lawaai bakken valt er wel mee maar natuurlijk komt het voor.

Weet je waar wij er een flink aantal hebben zien rondrijden.
Bij 1 van de paleizen, volgens mij van een broer van 1 van de hoge heren.
Dubai is trouwens niet echt motor vriendelijk.
Er zijn kruisingen waar de zeebra's van marmer zijn.
Zo al glad laat staan bij een paar druppels olie.
Laat staan als het er regend, en dat kumt steeds vaker voor.

Ook hier is het zoals zovaak:
Als je je aan de regels houd heb je niets te vrezen.

Bigscale
 
'Verenigde Arabische Emiraten tegen motorrijders!!!' > 'VAE tegen herrie makende motorrijders'
 
In dat land klopt wel meer niet.

Geloof wordt opgedrongen in de dagelijkse gang des levens.
En men betaald er GEEN -ik herhaal- geen belastingen (enkel een paar % sociale premies).
 
De wegen op de emiraten zijn vergeven van grote benzine slurpende SUV's.
Je ziet er wel kleinere auto's, je ziet er wel motoren maar deze zijn sterk in de minderheid.
Wel barst het er van de vage auto tune/pimp bedrijfjes waarvan je je afvraagt hoe ze het
hoofd boven water houden. Maar als je geen belastig betaald kan er natuurlijk veel.
Het aantal aso/lawaai bakken valt er wel mee maar natuurlijk komt het voor.

Weet je waar wij er een flink aantal hebben zien rondrijden.
Bij 1 van de paleizen, volgens mij van een broer van 1 van de hoge heren.
Dubai is trouwens niet echt motor vriendelijk.
Er zijn kruisingen waar de zeebra's van marmer zijn.
Zo al glad laat staan bij een paar druppels olie.
Laat staan als het er regend, en dat kumt steeds vaker voor.

Ook hier is het zoals zovaak:
Als je je aan de regels houd heb je niets te vrezen.

Bigscale
De wegen zijn ook nog eens supersaai, immer gerade aus. Alleen in het noorden heb je een paar mooie wegen, naar en in Oman. Als je van duinen houd kan je wel lekker los gaan, met je crosser of quad in de woestijn.

In dat land klopt wel meer niet.

Geloof wordt opgedrongen in de dagelijkse gang des levens.
En men betaald er GEEN -ik herhaal- geen belastingen (enkel een paar % sociale premies).
Geloof wordt daar niet opgedrongen :') tenminste, ik heb nergens last van gehad. Dat ze 5x per dag uit de minaretten beginnen te tetteren merk je na 3 dagen niks meer van. Alles is te krijgen (jaja, zelfs alcohol, in de supermarkt)
 
De wegen zijn ook nog eens supersaai, immer gerade aus. Alleen in het noorden heb je een paar mooie wegen, naar en in Oman. Als je van duinen houd kan je wel lekker los gaan, met je crosser of quad in de woestijn.Geloof wordt daar niet opgedrongen :') tenminste, ik heb nergens last van gehad. Dat ze 5x per dag uit de minaretten beginnen te tetteren merk je na 3 dagen niks meer van. Alles is te krijgen (jaja, zelfs alcohol, in de supermarkt)

Sharjah gets tough on noisy vehicles
Police ordered to confiscate any modified cars as well as vehicles of reckless motorists
By Mariam M. Al Serkal, Staff ReporterPublished: 00:00 March 28, 2012
Reader comments (20)
Share on twitterShare on facebookShare on printShare on hyvesMore Sharing Services28
Sharjah: Sharjah Police have been directed to permanently confiscate noisy and modified vehicles that disturb the peace in the emirate's neighbourhoods.
The orders came yesterday from His Highness Dr Shaikh Sultan Bin Mohammmad Al Qasimi, Supreme Council Member and Ruler of Sharjah.
The order is to come into effect immediately in order to maintain a sense of safety and calm in the emirate. Those found violating the rule will have their vehicles confiscated by police.
He also ordered Sharjah Police to take immediate and strict action against negligent and reckless motorists that cause deliberate disturbances in neighbourhoods. The confiscated vehicles will not be returned to the owners under any condition.
Article continues below


According to the new rule, automobile workshops and other facilities will be closed down if they are found to be responsible for modifying exhaust systems or providing any other facility that allows a vehicle's engine to produce loud sounds.
In response to the new directives issued by Shaikh Sultan, Major-General Humaid Al Hudaidi, Chief of Sharjah Police, said that it is the responsibility of stakeholders to cooperate with police.
"The decision was made with the interests of residents and to protect the owners of such vehicles, who may lose their lives in accidents caused by modifying their engines and exhaust systems," Maj. Gen. Al Hudaidi said.
He said the order will be implemented immediately across the emirate.

Sorry, mijn misser.

Ik dacht dat 'Sharjah' weer eens een andere spelling van Sharia was.... :')

Blijkt gewoon een gewest/staat te zijn.

Gelukkig mogen vrouwen dus wel in bikini op de motor aldaar, maar dan wel met de originele fabrieksuitlaten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die bergwegen naar Oman zijn inderdaad prachtig om te rijden. :Y
Toen ik er in de jaren negentig was was sharjah alcoholvrij en ging iedereen s'avond naar Dubai waar wel alcohol geschonken/verkrijgbaar was. Rare wetgeving daar :o
 
Laatst bewerkt:
Sharjah is nog steeds alcoholvrij, zelfs in de hotels. Maar als je er een beetje bekend bent is alles wat er verboden is te krijgen :) (het gros van de Arabieren doet er net zo hard aan mee, stelletje schijnheiligen :P)
Als je motoren zag, waren het vooral Harleys in Dubai. En bij de lokale dragstrips in het noorden een verdwaalde supersport.
 
Terug
Bovenaan Onderaan