Veerweg simuleren

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
7.467
1.725
kop van nh
Ik heb wat / jullie meningen nodig.

ik ben bezig met een cafe racer. Komt een platte brat seat style kont op.

een van de valkuilen bij de bouw van die dingen is dat bij de eerst de beste testrit, met een hobbel de band tegen je frame rost.

nou kan ik niet ‘ff’ een proefritje maken met de motor. Dus ik probeer zoveel mogelijk de extremen op te zoeken.

- ik druk met mn volle gewicht (86kg) op het achterste stuk, niks aan de hand
- ik op het zitgedeelte, vrouwlief vol duwend op de achterkant (+- 80 kg), paar cm over
- beide drukkend op de achterkant, nog 1 a 2 cm over tot de band het stukje staal raakt.

de motor word een 1 zitter. Achterband is redelijk versleten. Luchtvering is tot max opgepompt en werkt naar behoren.

wat denken jullie? Met een drempel? Doet ie het of doet ie het niet? O-)
 

Bijlagen

  • 5524C114-8FA2-4D80-B704-CB3EF272DFD4.jpeg
    5524C114-8FA2-4D80-B704-CB3EF272DFD4.jpeg
    161,9 KB · Weergaven: 14
  • 6E8FEAE7-3B21-472F-A9CA-EB98A54686D2.jpeg
    6E8FEAE7-3B21-472F-A9CA-EB98A54686D2.jpeg
    144,5 KB · Weergaven: 12
  • 575894D5-A475-434B-B751-771327376CE5.jpeg
    575894D5-A475-434B-B751-771327376CE5.jpeg
    144,4 KB · Weergaven: 12
Schokbreker ff uitbouwen en de theoretisch kortste lengte meten. Dan meten als je het wiel omhoog beweegt. Niet te krap gaan, hij slaat geheid een keer door op ern drempel😛
 
Schokbreker ff uitbouwen en de theoretisch kortste lengte meten. Dan meten als je het wiel omhoog beweegt. Niet te krap gaan, hij slaat geheid een keer door op ern drempel😛

‘ff’;)

zocht eigenlijk een wat praktischere oplossing of uitkomst. Iets waardoor ie misschien van het weekend vastgebakken kan worden.

iemand nog een schoonmoeder van 120kg in de aanbieding?!
 
Motor wat ondersteunen, en 2 bouten demonteren. Lijkt me niet al teveel werk? ;)
Hou ook "ff"rekening met het verschil in hoogte tussen een versleten band, en een verse.
 
Ik zou met een spanband met ratel de veer helemaal in trekken. Verder als dat gaat hij nooit
Staat behoorlijk kracht op die veer, mag je wel zeker weten dat je het wiel naar het achterframe trekt en niet het frame naar de wiel ...

The GL500 spec shows rear suspension travel as 120mm. Dividing by 2.5 gives 48mm of travel in the shock. The GL650 lists 110mm of travel at the wheel, (bron). Leg een stuk piepschuim van 14 of 13 cm op het wiel zodat je nog 2 cm reserve hebt en gaan met die banaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan