Knutselsmurf2
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #26
Deze week niet veel gedaan aan het project. Ben 6 dagen aan het werk geweest bij mijn maat, zijnhele magazijn opnieuw ingericht en alles opnieuw gesorteerd. Wist niet dat er zoveel verschillende bouten, moeren, schroeven, ankers, plaatschroeven in blank, RVS, verzinkt en thermisch verzinkt waren.
Pullynaaf even opgehaald bij Kees. Dit omdat de studs er uit moesten om de gaten door te boren en om daar dan weer foto,s van te kunnen maken. Kon ik mijn verhaal richting Reef mooi me ondersteunen. Ook even wat maten overgenomen van de tekening. Want die ligt ook bij kees. Om de pully straks weer goed op de naaf en het aanpas stuk te kunnen monteren heb ik wel weer M12x1.25 draad nodig. Dus ik moest de minimale lengte weten. Straks komt hier ook een spacer tussen te zitten en het blauwe, nieuwe deel moet ook gemonteerd worden met dezelfde bout. Het liefst geen zeskant kop, omdat daar ook nog een sleutel op moet en dan moet het montage gat zo groot worden.
Dus het liefst een inbus of tork. En na wat (lang) speurwerk op het net heb ik een geschikte kandidaat gevonden.
Het wordt deze, zit in het V-8 blok van een Audi, treksterkte 10.9 en 100mm lang. Lengte genoeg voor de pully montage. Hier draai ik dus het blauwe deel vast op het groene deel met de definitieve Loctite er tussen en heb dan lengte genoeg over voor spacer, pully, dikke ringen en de zelfborgende moer.
Pullynaaf even opgehaald bij Kees. Dit omdat de studs er uit moesten om de gaten door te boren en om daar dan weer foto,s van te kunnen maken. Kon ik mijn verhaal richting Reef mooi me ondersteunen. Ook even wat maten overgenomen van de tekening. Want die ligt ook bij kees. Om de pully straks weer goed op de naaf en het aanpas stuk te kunnen monteren heb ik wel weer M12x1.25 draad nodig. Dus ik moest de minimale lengte weten. Straks komt hier ook een spacer tussen te zitten en het blauwe, nieuwe deel moet ook gemonteerd worden met dezelfde bout. Het liefst geen zeskant kop, omdat daar ook nog een sleutel op moet en dan moet het montage gat zo groot worden.
Dus het liefst een inbus of tork. En na wat (lang) speurwerk op het net heb ik een geschikte kandidaat gevonden.
Het wordt deze, zit in het V-8 blok van een Audi, treksterkte 10.9 en 100mm lang. Lengte genoeg voor de pully montage. Hier draai ik dus het blauwe deel vast op het groene deel met de definitieve Loctite er tussen en heb dan lengte genoeg over voor spacer, pully, dikke ringen en de zelfborgende moer.
Laatst bewerkt: