Verkeerd kenteken op groene kaart

mark-k

MF veteraan
17 jul 2009
4.666
577
Een tijdje geleden heb ik mijn motor aangeschaft. Netjes verzekering aangevraagd en alles. Gister kreeg ik mijn bankafschriften waar de betaling van de verzekering opstond, maar daar stond een verkeerd kenteken op. De 'V' in mijn kenteken was veranderd in een 'Y'.
Ik heb toen mijn groene kaart er weer eens bijgepakt en ja hoor, daar staat ook het kenteken met een Y ipv een V... Dit was me nog totaal niet opgevallen, terwijl ik wel gecheckt had of alles klopte :X Ik weet ook zeker dat ik een V ingevuld heb bij de aanvraag, dus er is ergens iets misgegaan bij de invoer door de verzekeraar.

Bij het RDW staat mijn motor ook gewoon als WAM verzekerd. Nu is mijn vraag, kan ik er gelazer mee krijgen als ik nu toch ga rijden? Het is echt relaxed weer en ik had de komende dagen ook al wat dingen gepland...


Alvast bedankt.
 
Het had geen probleem geweest, omdat je je gewoon van de domme had kunnen houden en zeggen dat je het niet had gezien. Nu heb je echter dit topic geopend en kun je dat niet meer beweren. Dat wordt motoGP kijken ipv zelf rijden -O-
 
Hoe staat het op je polisblad dan? Staat het daar wel goed op? Groene kaart is volgens mij geen verplicht document. Als bij de RDW staat geregistreerd dat je motor verzekerd is, is ie toch verzekered lijkt me?

Wel even met je verzekeringsboer contact opnemen dinsdag ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet verzekerd!

en je kan ook ff de politie bellen en de gegevens opvragen, dus naam en goede kenteken opgeven. kunnen ze zonder problemen zeggen of je verzkerd ben.

0900 8844
 
Laatst bewerkt:
Op de polis staat ook een Y ipv een V :X :$

Ik denk dat ik m toch maar even in de garage laat staan dan.
 
Zolang wel de goede meldcode op de verzekeringspapieren staat en verder alles klopt qua gegevens zou ik me er nu niet zo druk over maken en gewoon gaan rijden. Het wordt wel gezeik als je een controle in het buitenland zou hebben, dus zorg wel dat je snel een juiste groene kaart krijgt.
 
Niet in paniek raken groene kaart is alleen voor het buitenland, dinsdag gewoon ff de verzekering bellen en ff een nieuwe laten maken.
Stuur deze per fax op als bewijs dat ze het verkeerd gedaan hebben.
 
Heb je een digitale polismap bij je verzekering?
dan kan je het zelf aanpassen
 
Heb je een digitale polismap bij je verzekering?
dan kan je het zelf aanpassen

Niet dat ik weet. Gaat m helaas niet worden dus.


Over dat ie in de garage ook verzekerd moet zijn, dat snap ik. Maar bij het RDW staat hij als verzekerd dus daar krijg ik lijkt mij geen gezeur mee. Ik was eerder bang voor gezeik bij een aanrijding, door die verkeerde letter in het kenteken.

Meldcode en de rest klopt wel allemaal ja. Maar aangezien de meningen hier nog verdeeld zijn ga ik toch maar niet rijden.
 
Niet dat ik weet. Gaat m helaas niet worden dus.


Over dat ie in de garage ook verzekerd moet zijn, dat snap ik. Maar bij het RDW staat hij als verzekerd dus daar krijg ik lijkt mij geen gezeur mee. Ik was eerder bang voor gezeik bij een aanrijding, door die verkeerde letter in het kenteken.

Meldcode en de rest klopt wel allemaal ja. Maar aangezien de meningen hier nog verdeeld zijn ga ik toch maar niet rijden.
Wellicht inderdaad de verstandige optie.

En het is toch veuls te warm om te gaan motorrijden :+
 
Wellicht inderdaad de verstandige optie.

En het is toch veuls te warm om te gaan motorrijden :+


Tshirtje, slippers aan en gaaaan :]

:+

Rijden zonder pakkie doen we hier niet aan, ook met die hitte. Daar is de draagbare koe voor uitgevonden :P

Nu moet ik alleen nog iets vinden om te gaan doen...
 
Bij mij stond een initiaal van me naam verkeerd (M ipv W), heb even gebeld en had binnen een week een nieuwe groene kaart. Dus gewoon contact opnemen en dan kunnen ze dat zo regelen.
 
Ik kreeg zelf eens een gele kaart ipv een groene kaart. Was ook een foutje. Later is dat keurig rechtgezet en ik kreeg er zelfs een vuvuzela bij.
 
De groene kaart is een bewijs van verzekering in het buitenland en is alleen geldig indien ondertekend door de verzekerde. (ook zoiets wat niet iedereen weet.... :X )

Dat het kenteken er niet juist opstaat is dus in NL geen probleem, maar wat wél vreemd is, is dat je met jouw echte kenteken (met de V erin dus) als verzekerd staat geregistreerd bij de RDW.

Dit zou feitelijk niet moeten kunnen, want je kenteken is door de verzekeraar verkeerd geregistreerd (met een Y) wat blijkt uit je polisblad en je groene kaart.
Kijk voor alle zekerheid ook even of het kenteken op die manier ook als verzekerd staat geregistreerd, ik vermoed namelijk van niet.
Als dat zo is, dan is er dus sprake van een intern foutje bij de verzekeraar en niet bij het register waar alle W.A.M. verzekeringen worden aangemeld.

Je hoeft je dan verder nu niet druk te maken, want aan de plicht om een W.A.M verzekering te hebben is blijkbaar voldaan, maar mocht je schade rijden dan heb je wel even werk om een en ander recht te zetten en/of te verklaren.

Kortom, ik zou je adviseren dinsdagmorgen om 8 uur telefonisch contact op te nemen met je verzekeraar om het foutje te laten herstellen.
En tot zolang toch maar extra voorzichtig rijden..... :]
 
Kijk uit!

Als je ergens, waar dan ook een verzekering afsluit, krijg je altijd de polistoegestuurd met wat andere rotzooi en daarin wordt altijd gevraagd om alle gegegens GOED te controleren en bij afwijkingen meteen contact te zoeken. Loop dus even je papieren na!

Als een verzekeringsmaatschappij geen schade hoeft uit te keren omdat ze je kunnen 'pakken' op de kleine lettertjes, dan doen ze dit ongetwijfeld.
:Y
 
Kijk uit!

Als je ergens, waar dan ook een verzekering afsluit, krijg je altijd de polistoegestuurd met wat andere rotzooi en daarin wordt altijd gevraagd om alle gegegens GOED te controleren en bij afwijkingen meteen contact te zoeken. Loop dus even je papieren na!

Als een verzekeringsmaatschappij geen schade hoeft uit te keren omdat ze je kunnen 'pakken' op de kleine lettertjes, dan doen ze dit ongetwijfeld.
:Y

Slechte ervaring gehad :Z
 
Ja, doen ze. Vorig jaar hoorde ik een verhaal van iemand waarvan z'n (half jaar oude) motor gestolen was. In de kleine lettertjes stond dat bij motoren tot €15.000,- het eerste jaar de nieuwwaarde werd uitgekeerd. Aangezien zijn motor duurder was dan €15.000,-, dacht hij: Oke, dan krijg ik dus 'maar' €15.000 en niet de volle mep. Maar dat stond niet in de kleine lettertjes. Er stond dat motoren tot €15.000 de nieuwwaarde uitgekeerd kregen. Daarboven niet dus.
Slot: Hij kreeg de dagwaarde ;(
 
Ik zou je tussenpersoon bellen en hem ónmiddellijk de zaak GOED laten controleren.

Ik heb hetzelfde gehad (bij mij stond overigens alles er wel goed op, er was alleen een fout gemaakt bij de aanmelding RDW).
Werd aan de kant gezet met de opmerking dat ik niet verzekerd was. Oi? Meteen contact met de tussenpersoon gezocht. Alles zou geregeld worden. Drie maanden later bleek dat er nog steeds geen aanmelding was..... Drie weken later nog steeds niet.
Na wat hel en verdoemenis kwam het uiteindelijk goed.......

Overigens zal de verzekering een eventuele schade heus wel vergoeden, als blijkt dat er een fout aan hun kant is gemaakt, maar je kunt er een hoop gezeik mee hebben, ook van de politie. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je schade rijdt of gecontroleerd wordt in het buitenland. Dan wordt het allemaal knap lastig om uit te leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan