Verkeersleiding Mega Meeting 2004

Verkeersleiding

  • Goed Idee

    Stemmen: 4 12,5%
  • Onzin

    Stemmen: 8 25,0%
  • Helpt toch Niet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Beter politie bellen

    Stemmen: 20 62,5%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Eagle

MF veteraan
14 jan 2003
1.574
0
Almelo Overijssel
Hallo

Aangezien het aantal motoren behoorlijk oploopt, lijkt het mij een goed idee om in groepjes te gaan vertrekken.

Ben benieuwd hoe jullie er over denken..

Bedoeling :

RedLine Rider stippelt een route uit van Veenendaal naar Amersfoort.

Iedereen kan vrijblijvend de route meerijden.


*******************************************


MF wordt op geen enkel punt verantwoordelijk gehouden voor deze meeting.

De crew van MF, tevens Motorrijders die Topic's starten, en mijzelf organiseren geen meetingen.

9 Mei is voor iedereen een vrijblijvend bezoek

We zijn slechts het forum dat mensen gebruiken om een meeting af te spreken

Iedereen wordt ook geacht te weten dat op deze dag geen speciale regels gelden, en de verkeersregels nageleefd behoren te worden...

Iedere MFér is verantwoordelijk voor zichzelf





******************************************


Black Eagle
 
Laatst bewerkt:
Heb tijdens de OBT gehoord dat je dan ook een vergunning nodig heb. weet zelf het fijne er niet van. Zou eens links en rechts gaan informeren o.a. bij gemeente en politie.
 
...
De verkeersleiding zal dan op de kruispunten het verkeer "proberen" te stoppen zodat we in een grote stout door kunnen rijden.
...

En dan proberen die automobilisten je wel overhoop te rijden |( |(

Dit mag absoluut niet zonder politiebegeleiding etc. Je kunt beter volgens het follow-up systeem rijden (check even de OBT-topics voor een uitleg), werkt veel makkelijker en geen gedoe met vergunningen etc. :)
 
Is onbegonnen werk om 500+ motorrijders te willen begeleiden. Zit bovendien nog een juridisch tintje aan het geheel.
Kortom, niet aan beginnen. Iedereen rijdt individueel naar Amersfoort, er mogen natuurlijk wel tips en vingerwijzingen worden meegegeven (kaartje ofzo) maar iedere verwijzing naar een "organisatie" levert problemen op.
 
Is onbegonnen werk om 500+ motorrijders te willen begeleiden. Zit bovendien nog een juridisch tintje aan het geheel.
Kortom, niet aan beginnen. Iedereen rijdt individueel naar Amersfoort, er mogen natuurlijk wel tips en vingerwijzingen worden meegegeven (kaartje ofzo) maar iedere verwijzing naar een "organisatie" levert problemen op.

Met follow up dus niet, rij je allemaal je eigen rit. Sta je alleen de weg te wijzen, maar wordt niet als georganiseerde rit gezien.
 
Ah! mensen willen weer politie-agentje spelen ;)

Denk dak maar chips en cola mee ga nemen die dag en draadloos internet en een digitale camera.
Kunnen de MF-ers die het niet kunnen zien, alvast kijken wat er gaande was ;)

Stuur maar een route naar mijn mail adres.....

Vergeet niet: een verkeerslicht met rood licht is stoppen en groen licht is doorrijden. (en in Amersfoort staan veel flitsers naast zo'n verkeerslicht, dus ik denk dat de mensen dan echt wel stoppen)
 
Mocht het nodig zijn dan bied ik mij wel aan als regelaar, omdat ik de cursu al heb gedaan.Mocht het helemaal officeel moeten dan moet de vergunning ff aangepast voor dit gebeuren ;)


En dan proberen die automobilisten je wel overhoop te rijden |( |(

Dit mag absoluut niet zonder politiebegeleiding etc. Je kunt beter volgens het follow-up systeem rijden (check even de OBT-topics voor een uitleg), werkt veel makkelijker en geen gedoe met vergunningen etc. :)
Als jij een cursus verkeersbegeleider hebt gevolgd, dan weet je dat dat nie zo is.
Meesten stoppen zelfs al honderd meter van te voren, is gewoon kwestie van duidelijke signalen geven.

Dat het niet zonder politiebegeliding mag is grote onzin |(
Heb afgelopen jaar Veluweloop begeleid en daar was geen agent te bekennen, terwijl er toch zo'n 2000 deelnemers waren.
 
Laatst bewerkt:
Op de volgende manier is het eerder gedaan en volgens mij is dat goed verlopen...

Iedereen die mee wil naar A'foort gaat klaar staan.
BE of wie dan ook gaat voor de groep staan en laat met tussenpozen een groep van bv 20 man/vrouw gaan met iemand voorop die de weg weet.

Zou wel fijn zijn als iedereen zich dan een beetje gedraagt en niet als een dwaas er tussen door wieliet/sniekt :+
 
Als jij een cursus verkeersbegeleider hebt gevolgd, dan weet je dat dat nie zo is.
Meesten stoppen zelfs al honderd meter van te voren, is gewoon kwestie van duidelijke signalen geven.
...
:^ Heb zelf regelmatig met groepen van 30 a 40 man gereden. Als de voorsten op een kruising aankomen blokkeren ze gewoon de zijwegen en maken een duidelijk stopteken. Niemand een cursus gevolgd, niemand met gekleurde hesjes ofzo en toch hebben we er nooit problemen mee gehad.

Met dank aan alle koekblikkers die rustig op ons hebben gewacht :}
 
:^ Heb zelf regelmatig met groepen van 30 a 40 man gereden. Als de voorsten op een kruising aankomen blokkeren ze gewoon de zijwegen en maken een duidelijk stopteken. Niemand een cursus gevolgd, niemand met gekleurde hesjes ofzo en toch hebben we er nooit problemen mee gehad.

Met dank aan alle koekblikkers die rustig op ons hebben gewacht :}
Klopt helemaal, als je ze maar duidelijk laat zien wat je wil ;)
Wat een heleboel weer niet weten is dat je bevelen van een officiele verkeersbegeleider moet opvolgen. Zo heb ik nog een gevalletje gehad waarbij een BMW me voorbij stoof de rotonde op, bijna 2 deelnemers wegvaagde en bijna bovenop een stationcar knalde. Jammer dat ik het kenteken niet heb kunnen noteren anders was die er flink bij geweest B|
 
Klopt helemaal, als je ze maar duidelijk laat zien wat je wil ;)
Wat een heleboel weer niet weten is dat je bevelen van een officiele verkeersbegeleider moet opvolgen. Zo heb ik nog een gevalletje gehad waarbij een BMW me voorbij stoof de rotonde op, bijna 2 deelnemers wegvaagde en bijna bovenop een stationcar knalde. Jammer dat ik het kenteken niet heb kunnen noteren anders was die er flink bij geweest B|
Dat wist ik ook niet :)
 
Waar je wel aan moet denken... als 3 motoren een kruispunt afzetten kunnen ze vervolgens niet meer voorijden.... je moet dus een molen principe hebben.. zodat de voorrijder vervolgens achterrijder word
 
Waar je wel aan moet denken... als 3 motoren een kruispunt afzetten kunnen ze vervolgens niet meer voorijden.... je moet dus een molen principe hebben.. zodat de voorrijder vervolgens achterrijder word
Jep klopt helemaal wat je daar zegt, je zult dus ook regelmatig een voorrijder langs zien flitsen. Lijkt mij wel beter dat je in groepen van 100 gaat met zo'n 4 personen die dan de boel begeleiden, dan loopt het iest soepeler als wanneer je met 14 man 500 motoren moet ;)
 
lijkt me ook slim om met de verkeersleiders dan van te voren de route uit te rijden en kijk waar wat afgesloten moet worden.. en de tijd die er tussen de verschillende kruispunten zijn.
 
lijkt me ook slim om met de verkeersleiders dan van te voren de route uit te rijden en kijk waar wat afgesloten moet worden.. en de tijd die er tussen de verschillende kruispunten zijn.

Is grofweg te doen, maar wat denk je van het
"wijgaanmetdestationvolkotersnaaromawanthetismoederdagverkeer"

En het is weer moederdag op een zondag :P Dus zoiezo ws meer verkeer omdat het goed weertje is. Mijn ervaring tenminste met meetings...drukkies op de weg.

Tralalala twiedelediedie ... ofzoiets :P

Die tijd zal hem dus wel niet worden.

 
Zo zo ik geloof dat mensen een hoop dingen door elkaar halen hier.

Als je een cursus verkeersregelaar gedaan hebt dan weet je ook dat je niet vanaf je motor mag regelen.
Dan weet je dus ook het volgende:

Dan moet je een verzekering afgesloten hebben voor die dag bij 3VO (die het nog als enige aan kan bieden) en moet er een grosselijst naar alle gemeentes waarbij de korpschef of burgemeester goedkeuring moet verlenen.
Daarnaast moet de politie (min of meer) toezicht houden.

Alleen de verkeersregelaars van de bijzondere transporten hebben een landelijk geldig certificaat en hoeven niet onder toezicht van de politie te werken.

Dat het allemaal zo fantastich ging met andere begeleidingen wil niet zeggen dat dit een vrijbrief om het elke keer weer te doen.

Je bent namelijk in overtreding.
En als je mensen door rood laat rijden terwijl er een flitser staat en de mensen willen kwaad, moet je is kijken wat voor douw je nog na kan krijgen.

Dit wordt leuk :}
 
Hoeveel tijd denk je trouwens dat er nodig is om 500 motoren te laten passeren. Daar maak je ook geen vrienden mee :X

We moeten ook helemaal niet tegelijk vertrekken met 500 motoren.

Wel stomste wat gedaan kan worden denk ik.
En al zullen er 100 kiezen voor een eigen vervolg van die dag, dan nog is het teveel.

Zooitje ongeregeld zo'n MegaMeeting, maar niet wanneer iedereen zich heel erg zal gedragen en de verantwoording neemt voor datgene wat hier afgesproken zal worden om de bende veilig in Amersfoort te krijgen.

mijn ervaring is dat er altijd idiots tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de veiligheid :X

Edit:
Een MM is niet te vergelijken met een OBT of rit van de sjopperclub.
 
Zo zo ik geloof dat mensen een hoop dingen door elkaar halen hier.

Als je een cursus verkeersregelaar gedaan hebt dan weet je ook dat je niet vanaf je motor mag regelen.
Dan weet je dus ook het volgende:

Dan moet je een verzekering afgesloten hebben voor die dag bij 3VO (die het nog als enige aan kan bieden) en moet er een grosselijst naar alle gemeentes waarbij de korpschef of burgemeester goedkeuring moet verlenen.
Daarnaast moet de politie (min of meer) toezicht houden.

Alleen de verkeersregelaars van de bijzondere transporten hebben een landelijk geldig certificaat en hoeven niet onder toezicht van de politie te werken.

Dat het allemaal zo fantastich ging met andere begeleidingen wil niet zeggen dat dit een vrijbrief om het elke keer weer te doen.

Je bent namelijk in overtreding.
En als je mensen door rood laat rijden terwijl er een flitser staat en de mensen willen kwaad, moet je is kijken wat voor douw je nog na kan krijgen.

Dit wordt leuk :}
Als je de vorige posts heb doorgelezen, zieje dat de route nog bepaald moet worden. Ook dat er niet in een keer met alle 500 gereden wordt, want dat kan gewoon niet. Dat wordt ook nog aangekeken nadat we de route hebben bepaald, die ook het liefst ook niet langs die flitspalen loopt. Hoe we dat dan doen met eventuele vergunningen zien we nog wel. Duurt ook nog 2 maand voordat de MM er is.
 
We moeten ook helemaal niet tegelijk vertrekken met 500 motoren.

Wel stomste wat gedaan kan worden denk ik.
En al zullen er 100 kiezen voor een eigen vervolg van die dag, dan nog is het teveel.

Zooitje ongeregeld zo'n MegaMeeting, maar niet wanneer iedereen zich heel erg zal gedragen en de verantwoording neemt voor datgene wat hier afgesproken zal worden om de bende veilig in Amersfoort te krijgen.

mijn ervaring is dat er altijd idiots tussen zitten die het niet zo nauw nemen met de veiligheid :X

Edit:
Een MM is niet te vergelijken met een OBT of rit van de sjopperclub.
:^ ^

Ik kan trouwens niet beloven dat ik me zal gedragen tijdens de MM. Maar ik zit dan ook honderdzoveel kilometer verderop mijn verjaardag te vieren :)
 
Als je de vorige posts heb doorgelezen, zieje dat de route nog bepaald moet worden. Ook dat er niet in een keer met alle 500 gereden wordt, want dat kan gewoon niet. Dat wordt ook nog aangekeken nadat we de route hebben bepaald, die ook het liefst ook niet langs die flitspalen loopt. Hoe we dat dan doen met eventuele vergunningen zien we nog wel. Duurt ook nog 2 maand voordat de MM er is.

Waarom niet langs flitspalen :?

Tijdens de meeting gedraagt men zich dan maar een keer en daarbij denk ik niet dat er kans is om te hard te gaan, gezien de hoeveelheid vkl-en, motoren en ander verkeer.

Weet niet waar er nu in A'foort afgesproken gaat worden, maar andere keren was het grootste gedeelte binnendoor.

We vallen als grote groep al genoeg op en de blauwtjes zijn ook vast al personeel aan het indelen op 9 mei te Veenendaal. Zou niet de eerste keer zijn.
Ik denk dus dat als we het voor iedereen een leuke meeting willen laten zijn, we ons moeten gedragen.

Een meeting als dit leent zich niet voor capriolen.
 
Als je de vorige posts heb doorgelezen, zieje dat de route nog bepaald moet worden. Ook dat er niet in een keer met alle 500 gereden wordt, want dat kan gewoon niet. Dat wordt ook nog aangekeken nadat we de route hebben bepaald, die ook het liefst ook niet langs die flitspalen loopt. Hoe we dat dan doen met eventuele vergunningen zien we nog wel. Duurt ook nog 2 maand voordat de MM er is.

Ik heb het ook niet over de route maar meer over het "misverstand" dat als je een cursus verkeersregelaar hebt gevolgd (en niet die mandaterings instructie!!) dat je dan nóg zelfstandig niks mag.
het hele traject van vergunningen en verzekeringen en politie moet afgelopen worden.

Met een evt. vergunning aanvraag moet je nu dus al beginnen bij álle gemeenten waardoor je route loopt, ambtelijke molen werkt erg traag.
Vergunningen aanvragen gaat je niet meer lukken omdat er meer evenementen in gemeenten zijn.

Je kan beter een ander oplossing zoeken, niet begeleiden maar gewoon het Haasje-over systeem toepassen (in het engels Follow-up vor de liefhebber).

Echt, de mensen weten tegenwoordig wat hun rechten zijn en gaan die halen als het fout gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan