Verleng buisjes spiegels

mlvnc

MF'er
21 sep 2015
91
73
Goedemorgen,

De vorige eigenaar van mijn FZ1 heeft de spiegels verlengd met twee buisjes maar voor mij zijn de spiegels te lang. Nu wil ik ze er af halen maar het lijkt wel alsof ze zo gehecht zijn aan elkaar dat ze geen afstand durven te nemen van elkaar.

Alles al eens ingeschoten met kruipolie en de grip tang er op gezet maar ik doe meer kwaad (beschadigingen) dan goed en krijg het niet voor elkaar. Ik weet niet of deze vraag binnen techniek past maar stel hem toch maar hier.

Hebben jullie enig idee wat ik het beste kan proberen. Het gaat om de busjes op de foto (rode cirkel leek me handig haha).


136AE9BF-9150-4BC8-9506-A5628440A2E4.jpeg
 
Goedemorgen,

De vorige eigenaar van mijn FZ1 heeft de spiegels verlengd met twee buisjes maar voor mij zijn de spiegels te lang. Nu wil ik ze er af halen maar het lijkt wel alsof ze zo gehecht zijn aan elkaar dat ze geen afstand durven te nemen van elkaar.

Alles al eens ingeschoten met kruipolie en de grip tang er op gezet maar ik doe meer kwaad (beschadigingen) dan goed en krijg het niet voor elkaar. Ik weet niet of deze vraag binnen techniek past maar stel hem toch maar hier.

Hebben jullie enig idee wat ik het beste kan proberen. Het gaat om de busjes op de foto (rode cirkel leek me handig haha).


Bekijk bijlage 1768424
Zijn ze misschien gelijmd?
Zoja, probeer het eens met een heteluchtpistool. Wel met de laagste stand beginnen. Eventuele plastic delen omwikkelen met aluminium folie.
 
Zijn ze misschien gelijmd?
Zoja, probeer het eens met een heteluchtpistool. Wel met de laagste stand beginnen. Eventuele plastic delen omwikkelen met aluminium folie.

Dat zou inderdaad wel kunnen! Ik vond wat residu kort op waar de twee bussen aansluiten, wellicht inderdaad gelijmd. Ik zal straks eens proberen of wat warmte helpt.
 
Ik ga ook voor verwarmen, maar pas inderdaad op met de lak. Het zou ook helpen als je het op een of andere manier kan laten schrikken, al gaat dat misschien wat lastig met deze constructie.

Remvloeistof mag ook wel weer vervangen worden trouwens.
 
Ik ga ook voor verwarmen, maar pas inderdaad op met de lak. Het zou ook helpen als je het op een of andere manier kan laten schrikken, al gaat dat misschien wat lastig met deze constructie.

Remvloeistof mag ook wel weer vervangen worden trouwens.

Alle vloeistoffen moeten gebeuren zit net tegen een vakantie aan dus doe ik op m'n gemak zodra we terug komen. Wel goed gezien.

Zat net te kijken wat een nieuw setje spiegels zou kosten en voor €60,- (links+rechts) kon ik ze niet laten liggen. Dus mocht ik ze niet uit elkaar krijgen kan ik altijd nog kijken of ik iemand blij kan maken met de verlengde set.
 
Kan zijn dat er loctite tussen zit. Afhankelijk van type (kleur) kan de temperatuur verschillen waarbij de loctite zacht wordt. Ik heb ergens nog een potje liggen die pas zacht wordt bij 280 graden celcius. Daaronder komt het niet los.

/Addendum: dat was wel een soort waar je specifiek naar op zoek moet gaan, die vind je niet bij de gamma in het rek.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan