verschillen tussen verschillende gsx1100f modellen

gerkenator

MF veteraan
12 jun 2007
2.127
9
friesland N.O.
hallo ik heb vroeger 6 jaar lang een gsx 1100f gehad van 92

maar heb die aantal jaren terug weer verkocht, heb ik nu al spijt van.

ik wil dus weer een motor kopen na 4 of 5 jaar motorloos te zijn geweest, alleen een motor is natuurlijk duur.

nu heb ik een leuke motor gezien , ziet er perfect uit en heel weinig km's

maar de gsx 1100f is van 88

nu is mijn vraag zit er verschil in uiterlijk en techniek???

ik weet dat de modellen na 91? ( denk ik ) een verstevigd blok hebben en dat hebben die oudere types niet, merk je dat duidelijk tijdens rijden.

en ik weet dat ze niet allemaal de zelfde kleur en de zelfde spiegels hebben, gaat mij meer om technische verschillen.
 
Laatst bewerkt:
De gsx1100f heeft maar een technische update gehad, in '88 of '89 (weet ik niet precies). Daarbij is vooral het rijwielgedeelte onderhanden genomen, zo is bijvoorbeeld de wielbasis 4,5 cm langer geworden en is het frame op verschillende plaatsen verstevigd. Dit alles omdat het frame van het eerste model veel te slap was en de motor daardoor onstabiel werd (die kleine 16"wieltjes helpen ook niet echt).

En voor de rest is het een fantastische motor maar dat wist je al :)
 
dus waarschijnlijk zal de 88er motor die ik misschien op het oog heb onstabieler zijn dan de 92er die ik gehad heb.

die 88er heeft overigens maar 30.000km op teller

die 92er die ik gehad heb die had wel een extra aluminium versteviging achter de kuip ( is net te zien door de sleuven ) en die 88er heeft dat niet,

maar volgens jou moet dat dus onstabieler zijn?

en ook die korte wielbasis is vaak wat onstabieler dat wist ik, maar vaak wel beter in bochten?

en die 16"hebben ze allemaal toch?

weet iemand toevallig wat uitlaatbochten kosten, is er namelijk 1 waar een beetje ruimte op zit ( waar die het blok in gaat )
 
Laatst bewerkt:
ehm .... uitlaatbochten is de reden dat ik de mijne heb weggedaan :X (was ook een '92-er trouwens) 2e hands niet te krijgen, aftermarket alleen een compleet systeem à €900,00 (wel RVS *D ) en origineel Suzuki rotte na 2 jaar ook weer weg B| (en kosten ook een €400-€500 per set)

En voor de rest, een 1100F is nu niet het toonbeeld van stijfheid en stabiliteit. Als ik met bagage erop een beetje stevig doorreed voelde ik de achterkant een fractie van een seconde later de bocht induiken dan de voorkant :+ Maar desondanks blijft hij wel z'n lijn volgen dus als je eenmaal dat vertrouwen hebt kan je er gewoon hard mee gaan. Op een '88 heb ik nooit gereden dus ik kan niet zeggen wat het verschil tussen beide modellen is als je er mee aan het rijden bent.
 
leuk maar daar staat dat bouwjaar niet in en het model ook niet.

ik kon trouwens best wel hard op die gsx 1100f ook wel door de bocht, ik heb verschillende keren met een paar kameraden mee geweest en die hadden cbr600 en gsx600 en ik was sneller ook door de bocht, misschien ook kwestie van lef en ervaring of domheid en roekeloos gedrag haha.

en mijn kameraad heeft een cbr 100f uit 94 en die was of durfde even snel door de bocht als mij en die kan best redelijk rijden.

maar of die oudere modellen 88er ook zo stevig zijn weet ik niet.

ik heb een site gevonden ( wel engels ) daar staan ze allemaal op vanaf 87 introductiejaar

87 had problemen met zachte voorvork en rechtuitstabiliteit

88 had nog steeds last van rechtuitstabiliteit maar zijn wel aantal verstevigingen uitgevoerd en voorvork is vervangen door betere

89 langere wielbasis dus betere rechtuitstabiliteit en blok is verstevigd in frame

ik heb belangstelling voor de gsx 1100f omdat die lekker uim zit, ik wilde liever een cbr 100f maar daar zit ik klein beetje met knieen tegen kuip ik ben 195cm

budget gaat tot ongeveer 2500


hier de link waar ik die info weg heb na lang zoeken.

http://www.suzukicycles.org/GSX-series/index.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan