Dag allen,
Ik rij nu 2 jaar en 2 maanden een Yamaha fz8.
En hij heeft altijd op tijd zijn beurten gehad.
Inmiddels zijn de remblokken 1 keer vervangen bij 15.000 KM (banden wissel) en nu weer bij 30.000 km. Ze waren voor en achter elke keer evenveel afgesleten, en nooit te laat vervangen
En nu de rare dingen:
Na 30.000 km is mijn remschijf achter versleten. Ik vind dat meer dan bijzonder.
Vooral doordat ik voorheen een paar motoren vlakbij of over de 100.000 heb gereden, en nooit een remschijf moest vervangen, ik moet wel toegeven dat de schijven op de Honda CX500 wel flinke groeven hadden na 115.000km maar met rustig inremmen was dat geen probleem.
Is dit nu een garantie dingetje volgens jullie of tegenwoordig normaal, ik hoor graag van anderen die meer dan 30.000 KM op de teller staan van een redelijk jonge Jap hoe dat bij hen zit.
Ik rij nu 2 jaar en 2 maanden een Yamaha fz8.
En hij heeft altijd op tijd zijn beurten gehad.
Inmiddels zijn de remblokken 1 keer vervangen bij 15.000 KM (banden wissel) en nu weer bij 30.000 km. Ze waren voor en achter elke keer evenveel afgesleten, en nooit te laat vervangen
En nu de rare dingen:
Na 30.000 km is mijn remschijf achter versleten. Ik vind dat meer dan bijzonder.
Vooral doordat ik voorheen een paar motoren vlakbij of over de 100.000 heb gereden, en nooit een remschijf moest vervangen, ik moet wel toegeven dat de schijven op de Honda CX500 wel flinke groeven hadden na 115.000km maar met rustig inremmen was dat geen probleem.
Is dit nu een garantie dingetje volgens jullie of tegenwoordig normaal, ik hoor graag van anderen die meer dan 30.000 KM op de teller staan van een redelijk jonge Jap hoe dat bij hen zit.