harley1950
Rookie
- 3 nov 2017
- 11
- 2
na reparatie van mijn sportster R , koppeling werkte niet meer , dus ik dacht alles ok , na ongeveer 60 km te rijden , nu komt het schakeld niet verder tot 2de versnelling wie weet wat dat zou kunnen zijn ? grtjs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vertaal ‘t ff voor me want ik geef ‘t op.Jah ik snap het nu veel beter..
ik zie echt niet op een dubbeltje , heeft me al veel honderden € gekost , maar het zit zo ik wordt in Juni 74 jaar , de goede monteurs die ik vroeger waren zijn op pensioen en werken niet meer , nu noemen ze zichzelf harley specialist , heb nu wel ondervonden dat het nen hoop prutsers zijn , spijtig genoeg ( op al die jaren dat ik HD rij heb ik ondervonden en ik niet alleen dat het bij een officiële dealer al ni veel beter is ) of ik moet bij de firma zijn in Holland , maar is wat ver uit de richting )grtjszo zit dat exact !
....moet je natuurlijk wel naar die goede monteur op zoek gaan ( en er ook maar een beetje rekening mee houden dat je dan een paar dubbeltjes meer kwijt bent...
ik denk toch dat dit forum bedoeld is om vragen te stellen , of ben ik verkeerd mssIk denk dat meneer 1950 niet bij een echt goede monteur is geweest, misschien niet eens bij een matige. Zou dat zo geweest zijn dan kwam hij niet hier voor “hulp”.
Hier wil ik wel wat van zeggen :Op de Harley pagina gezet. HD rijders kunnen eigenzinnig volk zijn, ze steken hun hand vaak niet op naar "ander" motorvolk. Mijn idee is: Motorvolk is motorvolk. Misschien zit daar toch iemand die je verder wil helpen.
Tja ,....ik kan je wel een paar goede adressen geven , maar dan ben je wel een stukkie uit de buurt .ik zie echt niet op een dubbeltje , heeft me al veel honderden € gekost , maar het zit zo ik wordt in Juni 74 jaar , de goede monteurs die ik vroeger waren zijn op pensioen en werken niet meer , nu noemen ze zichzelf harley specialist , heb nu wel ondervonden dat het nen hoop prutsers zijn , spijtig genoeg ( op al die jaren dat ik HD rij heb ik ondervonden en ik niet alleen dat het bij een officiële dealer al ni veel beter is ) of ik moet bij de firma zijn in Holland , maar is wat ver uit de richting )grtjs
bedankt voor de duidelijke en zeer nuttige uitlegBij de touring-modellen zijn deze hoofdlagers inmiddels vervangen door een opvolgend verbeterd type met iets minder aantal - , maar grotere kogels , waardoor de versnellingsbak-olie beter tussen de kogels kan komen , wat een smerings-verbetering oplevert.
Ik neem aan dat dit ook voor de Sportster-bakken geldt.
Maar ,.....als men claimt dat deze eerder al zijn vervangen , dan zou er i.m.o. al een nieuw type lager in moeten zitten.
( tenzij ze op dat adres daar weer een oud type lager gemonteerd hebben )
Hoe dan ook ,....oud - of nieuw type ,....deze lagers gaan lang mee ( ook het oude type )
Ik vraag me dan echt af , óf het daar daadwerkelijk wel eerder vervangen is. ( want dat is echt best nog veel werk , in tegenstelling tot alleen maar koppelingsplaatjes vervangen ,...want dat is namelijk zó gebeurd . )
Zelfs als zo'n hoofdlager al een beetje te veel voelbare ruimte heeft , merk je nog niks van slecht- of stug schakelen.
( moet natuurlijk dan wél vervangen worden )
Zou het kunnen dat ze dit lager toen stiekum hebben laten zitten ? ,....of is dit toen werkelijk echt vervangen ?
----------------------------------------------------------------------------------------
Dit zijn eigenlijk klussen die merendeels beter uit te besteden zijn aan zeer goede HD workshops of goede HD dealers .
Het benodigd speciaal HD-gereedschap ,....en dat moet dan i.i.g. wél aanwezig zijn.
Het beste besluit is , om nu gewoon de gehele versnellingsbak maar door de geroutineerde vakman te laten reviseren.
In de regel zijn dit echt geen klussen voor de beunhaas in de straat , die ook de boodschappen-brommer van de buurvrouw in onderhoud heeft.
ik denk toch dat dit forum bedoeld is om vragen te stellen , of ben ik verkeerd mss
heb nu wel ondervonden dat het nen hoop prutsers zijn , spijtig genoeg
nee hoor ,...dat is gewoon juistik denk toch dat dit forum bedoeld is om vragen te stellen , of ben ik verkeerd mss
laten we hopen dat het nu dan in orde komt.daar had ik eigenlijk nog niet bij na gedacht , hebben ze de lager wel vervangen , heb het tenslotte niet gezien maar wel 2 keer voor betaald , nu is de sportster in goede handen en heb de nieuwe lager gezien nieuw in plastik + nieuwe primaire dichtding , hoop dat het nu op gelost wordt , heb 20 jaar met een Dyna uit 1996 gereden zonder problemen buiten een keer stator stuk , deze motor rijd momenteel nog rond , deze is mijn 4de HD , nooit zoveel problemen gehad als deze , grtjs
hij heeft z'n brommert inmiddels al weer bij een ander ( hopenlijk beter ) adres onder de pannen .En vervolgens zeg je precies wat ik zei, toch?
Geen idee van waar je bent maar stuur @FLSTC een prive bericht voor een adres.
ik weet wel dat er verschillende goede adressen zijn in Nederland , nu ben ik er vrij zeker van dat ik bij de juiste monteur ben , heb er uitgebreid mee gesproken en me alles uit gelegd , en heb er alle vertrouwen in . maar toch bedankt voor de tipTja ,....ik kan je wel een paar goede adressen geven , maar dan ben je wel een stukkie uit de buurt .
Ik ga die namen niet in openbaarheid hier meer vermelden ( dan zul je me moeten benaderen middels de "prive conversatie" hier . )
Ik heb geen ervaringen met Belgische adressen .
Joh ,...schei uit ,.... je zit op de verkeerde golf-lengte , waar de man helemaal niks an heeft...maar waarom koop je dan zo'n motor als je weet...?
Dat is je helemaal oprecht gegund ,...maar dat bedoel ik niet...Geen trubbels met m'n 1988 xj900f.
Waarom zou je goede ervaringen niet openbaar delen zodat anderen er ook wat aan hebben in de toekomst?Tja ,....ik kan je wel een paar goede adressen geven , maar dan ben je wel een stukkie uit de buurt .
Ik ga die namen niet in openbaarheid hier meer vermelden ( dan zul je me moeten benaderen middels de "prive conversatie" hier . )
Ik heb geen ervaringen met Belgische adressen .
daar heb ik m'n redenen voor ,....en uitleg wil ik er niet nog 'ns aan gevenWaarom zou je goede ervaringen niet openbaar delen zodat anderen er ook wat aan hebben in de toekomst?
En die motorzaken zelf ook overigens, door extra klandizie.
maakt me niks uit wat je d'r van vindt , ...zijn gewoon mijn afwegingen.Matige instelling voor op een forum
Ben het met @FLSTC eens. Fora en social media gebruikers zijn heel goed in selectief maken of breken. Eén foutje en iedereen weet wat voor slechte monteur of zaak het is, en voor elke uitgedeelde pluim is er wel iemand te vinden die precies het tegenovergestelde vindt "Omdat...". En dat dan neerzetten als waarheid. Vaak is dat dan een halve waarheid, of juist overtrokken. Of die helft die het verhaal net even anders maakt niet vermelden. Dat een verprutst hok weer repareren veel tijd en dus geld kost. En dat de fout dus bij henzelf ligt. Het gaat er om dat ook goede zaken en monteurs wel eens een steekje laten vallen. Of een lastige klant krijgen die het verhaal zodanig draait dat de fout of de reden van het geschil ergens anders (namelijk bij die ander) ligt.Matige instelling voor op een forum
Ik zeg ook "kunnen" en "vaak". En er zullen er ook zijn die stug hun linkerhand aan het stuur houden om niet als "Pussy" gezien te (willen) worden. Natuurlijk zijn er ook die gewoon gewoon doen. Dat "ze" allemaal zo zijn dat zeg ik ook niet. Het valt me gewoon op.Hier wil ik wel wat van zeggen :
Harley rijders steken óók netje hun hand op naar andere motorrijders .
( gewoon precies hetzelfde als met alle andere merken rijders die dat wel-of-niet doen )
Er is echter 1 kleine uitzondering :
De zgn "hard core scene" ,....de "MC's" , die doen dat namelijk meestal niet
Wat daar de reden van is laat ik effe in het midden ,....totaal niet belangrijk.
( maar om iedereen op een HD maar over 1 kam te scheren als zijnde stug onbehouwen volk slaat natuurlijk nergens op )