Vette rem klauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob-RR

Die hard MF'er
21 sep 2009
459
0
Drenthe
Hallo,

Ik heb van de week mijn remblokken gecontroleerd.
Nou viel mij op dat mijn remklauw rechts voor heel vet (nat) is. Op de voorvork zit ook allemaal vet. De remklauw linksvoor is ook vettig, maar wel droog.
De remblokken zijn goed, de remkracht is super. Maar is dit erg?

Ik heb de stalen leidingen gecontroleerd en heb nergens een lek oid gevonden. Want ik denk dat er iets lekt.. foto's komen maybe nog.

Groet, Rob
 
Heb je niet een lekke voorvorkkeerring? Omdat je zelf al aangeeft dat je voorvork ook vettig is. De olie kan dan vanzelf via de poot naar de remklauw sijbelen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet een lekke voorvorkkeerring? Omdat je zelf al aangeeft dat je voorvork ook vettig is. De olie kan dan vanzelf via de poot naar de remklauw sijbelen.

Ja, niet eens aan gedacht |( Rechter voorvork poot is lek idd..

Kering vervangen dus. Wel kloten, want ga over 3 weken naar frankrijk op moto.
Hoelang kun je doorrijden todat de olie in je poten op is??
 
Ja, niet eens aan gedacht |( Rechter voorvork poot is lek idd..

Kering vervangen dus. Wel kloten, want ga over 3 weken naar frankrijk op moto.
Hoelang kun je doorrijden todat de olie in je poten op is??

Doorrijden kan, MAAR, Het is niet goed voor je veering, het is namelijk dat hij op druk naar beneden gaat en de olie zorgt ervoor dat hij goed gesmeerd weer naar boven gaat. op het moment dat er een lekkage is heb je kans dat hij tijdens het remmen gaat bokken. dus heb je een langere remweg.
Wat ook nog goed kan, is dat de olie vanuit de voorvrok op de remschijven/remblokken komt waardoor je helemala geen remmen meer hebt.

Tip, misschien toch eerst even laten maken ook al is het voor je eigen en andermans veiligheid. ;)

Succes
 
Ah je ziet het zelf ook in. :Y


Ja, niet eens aan gedacht |( Rechter voorvork poot is lek idd..

Kering vervangen dus. Wel kloten, want ga over 3 weken naar frankrijk op moto.
Hoelang kun je doorrijden todat de olie in je poten op is??
dat wisselen is zo gebeurt en kost geen drol. ff (laten) vervangen. 3 weken is tijd zat om het te regelen.
 
Laatst bewerkt:
de monteur bij Martins Motorservice heeft het van de week in 2 uur gedaan voor mij, dat was inclusief vervangen van de binnenpoot en een poot die niet meewerkte.. anders was het hem gelukt in een uurtje.

dat soort klusjes doen ze vaak ff tussendoor.

(er van uit gaande dat je alleen de poot brengt, niet de gehele motor, dan hebben ze meer werk en tijd nodig).
 
de monteur bij Martins Motorservice heeft het van de week in 2 uur gedaan voor mij, dat was inclusief vervangen van de binnenpoot en een poot die niet meewerkte.. anders was het hem gelukt in een uurtje.

dat soort klusjes doen ze vaak ff tussendoor.

(er van uit gaande dat je alleen de poot brengt, niet de gehele motor, dan hebben ze meer werk en tijd nodig).

Wat was je daarvoor kwijt? Ik moet namelijk ook nog voor een maat komen met zijn soes
 
3 weken de tijd om een setje keerringen te vervangen..?

Als je je kwaad maakt doe het in 3 uur ;)

Veenendaal hé :9 das mij te ver :+

Ik heb al een adresje. Ex-monteur. Hoop de kosten een beetje laag te houden :+

Helaas heb ik geen 'bok' om de motor te heffen om de poten eruit te halen.
Is het vaak één kering vervangen? Of direct beide poten aanpakken en nieuwe olie er in of bijvullen?
 
Als je toch bezig bent beide ringen vervangen, anders zul je zien dat na 3 dagen de ander begint te lekken.

Ook zul je de olie "moeten" verversen, ik ken niemand die de keerringen vervangt en daarbij zo omslachtig te werk gaat de poten rechtop te houden zodat de olie er niet uitloopt.
Zowiezo is het beter het spulletje even helemaal uit elkaar te halen ( zeker als een keerring lek is geweest ) om het goed schoon te maken allemaal.

3 weken de tijd om een setje keerringen te vervangen..?

Als je je kwaad maakt doe het in 3 uur ;)
En als je echt BOOS bent in een 3 kwartier ( mijn record ) :P
 
Laatst bewerkt:
Ja juust, zat ook al te denk aan nieuwe veren van HK Suspension (ofzo) maar dat is allemaal een beetje uit de buurt.. geschatte kosten €100,-?
Had twee week geleden ook al een lekke band :+ leuk die onverwachte uitgaven :P
 
Laatst bewerkt:
Als je toch bezig bent beide ringen vervangen, anders zul je zien dat na 3 dagen de ander begint te lekken.

Ook zul je de olie "moeten" verversen, ik ken niemand die de keerringen vervangt en daarbij zo omslachtig te werk gaat de poten rechtop te houden zodat de olie er niet uitloopt.
Zowiezo is het beter het spulletje even helemaal uit elkaar te halen ( zeker als een keerring lek is geweest ) om het goed schoon te maken allemaal.En als je echt BOOS bent in een 3 kwartier ( mijn record ) :P

Deventer is ook nét te ver :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan