Beste motor rijders.
Zit al enige tijd met een vervelend gevoel op mijn motorscooter.
Vanaf 60 a 70km/h voel ik een schommeling in het motorblok.
Raar uit te leggen maar het is het gevoel alsof de achtervelg een slag heeft of zo. Je voelt de onbalans doornhet zadel komen. Scooter rijd verder prima en je voelt ook niet dat hij schud of trilt. Het komt echt ergens van het motorblok af.
Als ik hem op zijn standaard zet heeft hij het ook op hoge toeren.
Enigste nieuwe aan de motorblok is de v snaar en 10% lichtere Dr pulley gewichten. Beide steken nu een 1000km erop maar toen had hij het nog niet.
Heb al vario, koppeling volledig nagekeken, niets abnormaals te vinden.
Het is echt irritant, ik verander binnenkort van werk en moet dan kort snelweg doen maar tegen 70 heeft hij het al.
Het betreft een Sym vs125, is een 125cc 4 takt gy6 motor (taiwanese versie) met egr klep?
Heeft 15300 km, volledig origineel behalve riem en rollen. Nieuwe achterband. Voorts had ik de vertandingsolie nagekeken omdat ik dacht dat het daar aan lag. Olie was blauw en zat schuim bij.. deze vervangzn door de juiste 80w90. Voorts rijd hij perfect. Enkel als hij warm is trekt hij minder vlot op dan dat hij koud is. Koppeling is wat slap denk ik.
Koppelingshuis heeft blinkende plekjes van slippen, dit kwam omdat het vet uit mn achterpoulies door de warmte loperig is geworden en zo op de schoentjes is gekomen. Beide vervang ik zsm samen met de vario.
Iemand die meer weet wat het kan zijn? Ben ten einde raad en hem bij dealer binnen doen zie ik niet zitten.. teveel betalen voor meestal geen oplossing.
SYM vs125 4 takt. 15xxxkm. Bj 2008
Zit al enige tijd met een vervelend gevoel op mijn motorscooter.
Vanaf 60 a 70km/h voel ik een schommeling in het motorblok.
Raar uit te leggen maar het is het gevoel alsof de achtervelg een slag heeft of zo. Je voelt de onbalans doornhet zadel komen. Scooter rijd verder prima en je voelt ook niet dat hij schud of trilt. Het komt echt ergens van het motorblok af.
Als ik hem op zijn standaard zet heeft hij het ook op hoge toeren.
Enigste nieuwe aan de motorblok is de v snaar en 10% lichtere Dr pulley gewichten. Beide steken nu een 1000km erop maar toen had hij het nog niet.
Heb al vario, koppeling volledig nagekeken, niets abnormaals te vinden.
Het is echt irritant, ik verander binnenkort van werk en moet dan kort snelweg doen maar tegen 70 heeft hij het al.
Het betreft een Sym vs125, is een 125cc 4 takt gy6 motor (taiwanese versie) met egr klep?
Heeft 15300 km, volledig origineel behalve riem en rollen. Nieuwe achterband. Voorts had ik de vertandingsolie nagekeken omdat ik dacht dat het daar aan lag. Olie was blauw en zat schuim bij.. deze vervangzn door de juiste 80w90. Voorts rijd hij perfect. Enkel als hij warm is trekt hij minder vlot op dan dat hij koud is. Koppeling is wat slap denk ik.
Koppelingshuis heeft blinkende plekjes van slippen, dit kwam omdat het vet uit mn achterpoulies door de warmte loperig is geworden en zo op de schoentjes is gekomen. Beide vervang ik zsm samen met de vario.
Iemand die meer weet wat het kan zijn? Ben ten einde raad en hem bij dealer binnen doen zie ik niet zitten.. teveel betalen voor meestal geen oplossing.
SYM vs125 4 takt. 15xxxkm. Bj 2008