Volgepakte motor (vakantie)!

markhietbrink

MF veteraan
15 jun 2009
1.027
32
Borne
Facebook
Hallo MF'ers!

Ik ben van plan (indien er niks tegenzit, waar ik ook niet van uit ga) met de fzr en 2 kameraden op vakantie te gaan door Europa!
We zijn van plan om vanuit Twente, via Duitsland naar beneden te rijden en dan via Oostenrijk of Zwitserland richting Italië te rijden,
het grootste deel van Duitsland doen we over de snelweg om in een andere omgeving te komen!

Zodra we in Italië aankomen willen we via Spanje en Frankrijk terug richting Nederlands grondgebied te gaan,
uiteraard is er nu nog geen route niks vast te stellen. Maar de plannen zijn er al wel! :smitten:

De bedoeling is naar schatting een goede 4000 á 5000 km te gaan rijden, wie weet is dit wel heel breed genomen.
Maar ik zag dat mensen in minder dan 3000 km naar de Dolomieten en terug hebben gereden vandaar! Het gaat bij ons om 2 a 3 weken en we verblijven een aantal dagen op onze bestemmingen!

Enig idee wat het zou gaan kosten?

Wat ik me afvroeg is hoe jullie eerder je motor hebben volgepakt voor langere toertochten/reizen? Zijn hier ook foto's van waar ik inspiratie van kan opdoen?

Groeten Mark! :W
 
De afgelopen jaren ben ik vanuit de achterhoek naar de dolomieten geweest.

Vanuit twente/achterhoek is het ca 1000km naar het 3-landenpunt
Oostenrijk/Italie/Zwitserland.
De kosten heb je voor een groot deel zelf in de hand.
maar overnacht je in een gasthof buiten de grote steden.
reken dan minimaal op € 100,= per persoon/rijder per dag.
aan overnachting/eten en brandstof.

Het is overigens veel leuker binnendoor te rijden.
Vanuit twente ben je zo in de regio winterberg en daar kom je
al de eerste "bergen" tegen. :]
 
Hallo MF'ers!

Ik ben van plan (indien er niks tegenzit, waar ik ook niet van uit ga) met de fzr en 2 kameraden op vakantie te gaan door Europa!
We zijn van plan om vanuit Twente, via Duitsland naar beneden te rijden en dan via Oostenrijk of Zwitserland richting Italië te rijden,
het grootste deel van Duitsland doen we over de snelweg om in een andere omgeving te komen!

Zodra we in Italië aankomen willen we via Spanje en Frankrijk terug richting Nederlands grondgebied te gaan,
uiteraard is er nu nog geen route niks vast te stellen. Maar de plannen zijn er al wel! :smitten:

De bedoeling is naar schatting een goede 4000 á 5000 km te gaan rijden, wie weet is dit wel heel breed genomen.
Maar ik zag dat mensen in minder dan 3000 km naar de Dolomieten en terug hebben gereden vandaar! Het gaat bij ons om 2 a 3 weken en we verblijven een aantal dagen op onze bestemmingen!

Enig idee wat het zou gaan kosten?

Wat ik me afvroeg is hoe jullie eerder je motor hebben volgepakt voor langere toertochten/reizen? Zijn hier ook foto's van waar ik inspiratie van kan opdoen?

Groeten Mark! :W

5000 km aan benzine en als je kampeert 12,50 tot 15 euro per overnachting en je moet eten en drinken, maar dat moet je normaal gesproken ook al. Maar als je veel uit eten gaat, wordt het vanzelf duurder.
 
klinkt leuk, vooral doen.

eer je in de dolomieten bent, ben je 1200 km verder hoor.
rij dan iig langs de eiffel en het zwarte woud.

als je mobiel internet hebt kan je onderweg mooi op booking.com hotelletjes zoeken.

reken met eten benzine en verblijf op zeker 60 euro per dag.
een hoop leuke passen in de dolomieten liggen net rechts van bolzano, ik heb er flink links van gezeten, maar had dat dus liever rechts gedaan.
de stelvia,gavia en mendola zijn ook vanaf bolzano wel te bereiken,zeker op doorreis natuurlijk.

ook het bepakken zou ik een paar keer doen, voordat je gaat elke motor is weer anders, zeker met elk stuk bagage wat weer anders is.
dag in dag uit je bagage er weer op doen op doorreis is best vermoeiend, zeker als je dan nog elke keer aan het experimenteren bent.
ook handig als alles is 1 of hooguit 2 keer te dragen/tillen is als je op 3 hoog zit zonder lift.

en inderdaad wat maximus zegt :)

veel plezier.
 
Afgelopen zomer naar noord spanje gereden met 2 vrienden.

Ik had deze bepakking van louis: Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Ziet zo uit:

IMG_9626.jpg


Daar was ik wel te vrede over, ik had genoeg kleren mee, daarnaast wat gereedschap, olie enzo. De tassen zaten elke morgen snel weer op de motor en zaten ook goed vast.
Laatste dag goed regen gehad, maar door de binnentassen, werden de spullen niet nat.

1 zijtas is me gescheurd, maar bij terug komst terug gegaan naar louis en gewoon voor links en rechts een nieuwe gekregen, top dus. :)

Wij zijn 2 weken weg geweest, vertrokken vanuit zuid-limburg.
En dan door de ardennen, luxemburg, duitsland, frankrijk, zwitserland, frankrijk en dan spanje. Zo veel mogelijk binnendoor gedaan.

Over de heenweg hebben we 4 dagen gedaan over de terug weg 5. In spanje zijn we een week gebleven.
We hadden wel best veel km per dag minimum van 500km. Als je vol in de berg zit is het toch wel wat te veel.

Het is te doen, maar wel jammer dat je overal maar heel even kan stoppen. Ook een paar keer in de donker gereden, dat is toch niet echt handig daar in de bergen.

Maar was echt een super vakantie. :)

Ik was rond de 950 euro kwijt, als je de onderhouds kosten niet meetelt van de motor.
Wij hebben budget hotels gepakt onderweg en dat ging prima.
In spanje hebben we 4 dagen op een camping gezeten en die was gratis voor ons, daarna nog 3 dagen in een luxe hotel gezeten. (wat uitgegaan daar)
Maar verder geen bijzonder dure dingen gedaan.

Wij hebben 4300km gereden, we hadden net wat meer ingepland, maar we hadden een paar keer de route wat in moeten korten.

Wat meer foto's : Brommerforum.nl - Print - Reply
 
Laatst bewerkt:
- Denk realistisch.
- Denk oplossingsgericht.
- probeer niet meer mee te nemen dan in de tassen past.(zie punt 1)
- Probeer geen haast te hebben.
- Tandenborstels kennen ze ook in het buitenland, en is geen reden voor paniek.

En vergeet geen plezier te hebben, succes
 
ik zou uitgaan van zo'n 1000 - 1500 euro per persoon.

Meestal was ik zelf wel zoiets kwijt met een trip van 5000 km.
Het duurst is toch altijd wel de brandstof. je kan natuurlijk kiezen voor een camping, dat scheelt wel wat, nadeel is dan het extra werk wat je ervan hebt. (tent opzetten, afbreken en de spullen inpakken en zodanig opzadelen dat alles ook de hele dag goed blijft zitten.)

Elke dag je eigen potje koken kost ook veel tijd.

er is ook een bepakte motor topic, een goede tassenset (of eventueel koffers) werkt het beste. eventueel extra bagagerol, (tent en slaapspullen kan je ook wel ergens bovenop binden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit jaar ook in Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk en Italie geweest. Kosten voor 8 dagen, 4000 km en hotels all in: € 750,= pp.
 
Enig idee wat het zou gaan kosten?

Groeten Mark! :W
Ik ga zelf bij de planning altijd uit van € 100,- per dag
Dit zou voldoende moeten zijn voor brandstof, eten, slaapplaats, biertje(s), bak koffie, ??, en zonodig onderhoud (>5000 km betekent afhankelijk van rijstijl wellicht een achterbandje??)
Tot nu toe is dit altijd genoeg geweest en soms zelfs mee gevallen
 
Mijn vriendin en ik rijden allebei solo slapen in een tentje en gaan hooguit 1 of 2 keer uit eten.
Normaal zijn we ongeveer €1500 (samen) kwijt voor 15 dagen. Maar let op brandstof (grootste kosten post) is in Italië duur.
 
Teveel meenemen is een valkuil waar je in het begin intrapt. De tip van hierboven om elk jaar na de vakantie te evalueren wat je nodig hebt is een goede: ik doe het nu ook nog altijd. Elk jaar kom ik er weer achter dat er toch onnodig spul mee is geweest

Mijn bepakking:
full


Tanktas: kaarten, papieren, telefoon, fototoestel, regenkleding en een natje en een droogje voor tijdens de rit. Alles wat ik onderweg nodig heb zit hierin.
Topkoffer: Diverse kampeerspullen, kookgerei en wat boodschappen
Linkerkoffer: Slaapzak en kleding
Rechterkoffer: Was LEEG! (vlak voor vertrek nog een laptop ingestopt)
Op de duoplaats: Tent, slaapmat en een stoel.

Ik zou nog minder bulkig kunnen reizen maar die slaapmat ligt heel fijn en ik wil gewoon een goedzittende stoel mee. Als je daar concessies aan doet dan kan het nog compacter.
 
Idd je neemt bijna altijd teveel mee,ga nu vanaf 2003 met de motor weg en neem steeds minder mee.
Ligt er natuurlijk wel aan of ik een Motorvakantie met alleen Hotels doe of ook nog ga kamperen.......om tebeginnen Kookspullen neem ik niet mee,ga op vakantie en dan wil ik niet koken !
Stoeltje :N Op de meeste campings kun je wel ff een stoel lenen.
Kleding niet teveel !Neem een tube vloeibaar wasmiddel mee :Y
Reken 100€ per dag,kan het meestal alleen maar meevallen.

Prettige vakantie :W
 
9 dagen door de alpen... tentje mee,.. 3700km all in prijs 380 euro.
onbijt is gewoon stokbrood met brie..onderweg eet je wat liga's en savonds pasta maaltijd van de action of andere simpele snelle maaltijd.

alles mee op de fazertjes :)
ik had een 4 pers. tent mee achterop... (zwarte fazer) en vriend van me nam t voedsel mee.. de topkoffer was meer een soort koelkast :')

1017080_10200809375809574_1006083777_n.jpg
 
Mijn eerste motorvakantie ging via de snelweg naar Winterberg.
Vanaf daar binnendoor naar Thonon les Baines. Vervolgens Route des Grandes Alpes helemaal gereden.
Vanaf Nice langs de kust naar noord Spanje.
Door de pyreneeën naar biarritz. Toen in een keer weer naar huis.

Was een toffe vakantie. Iets van 5500-6000 km gereden in 2,5 week. Behoorlijk duur door de hotels die we namen. Ook veeeeeeeel te veel spullen bij.

Veel plezier iig :]
 
Spanbandje tasje en gaan, helaas werkte de spiegels zo niet meer maar als je maar doorrijd komt niemand je inhalen

full
 
Laatst bewerkt:
Waar kan ik een geschikte tent vinden voor een leuke prijs, waar we met ze 3en prima in kunnen liggen en buiten dat eventueel een luifeltje bij zit voor in tijden van nood? Motorpakken en zooi moeten er ook in passen
 
Ik zou persoonlijk gaan voor 2X3-persoons tenten, of je moet genoegen nemen met 1 hele grote pak maat. 1persoon+zooi is minstens 1,5 lig plek. Is ook beter als de persoon die snurkt in een andere tent ligt :Y .

Wel een mooie 4-persoontent is de Coleman MacKenzie 4.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die me een opsomming kan geven van wat ik mee moet nemen voor 2 a 3 weken weg op de motor, en dan zoveel mogelijk kamperen! We gaan uiteraard zo nu en dan onze kleren wassen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan