voorstel en eerste motor keuze hulp

Leo_Kliesen_0

Rookie
24 mrt 2024
1
3
hallo allemaal ik ben kay 19 jaar oud en ik heb nog geen motor en ook nog geen rijbewijs.

Maar mijn vader had altijd een motor en ik ging vaak achterop, hij heeft verschillende gehad maar laatste jaren had hij een yamaha fz1-n (2015) geimporteerd uit engeland. hierop is hij helaas verongelukt eind 2023. dankzij die ouwe ben ik nu ook helemaal weg van motors en kijk ik vaak tijdens mijn werk stiekem op allerlei motor platforms om te kijken wat voor motor het beste bij mij past.

mijn doeleinde zijn vooral touren maar wel met een degelijke snelheid, ik wil namenlijk mijn vaders jaarlijkse tour rit rijden. die ging van nederland naar duitsland, Italië, Oostenrijk en België.

mijn voorkeur gaat naar yamaha maar andere merken kan ik ook waarderen. als iemand een aanrader heeft laat maar wat weten.

fijne dag nog
 
Wat een mooi doel en streven!
Verder welkom en hopelijk dat je hier op MF tegenkomt wat je in de juiste richting brengt.
Wat jouw persoonlijke voorkeur heeft is voor een ander niet of heel moeilijk te bepalen, mede ook wat je wil en kan uitgeven.
Er zijn immers zoveel keuzes waardoor je door de bomen het bos niet (meer) ziet.

Ook Yamaha heeft verschillende type/modellen in de verschillende categorieën. (van Classic tot aan All off road)
Ik zou zeggen, kijk niet alleen hier in het forum maar ook in sites zoals motoroccasion.nl en laat je inspireren totdat je de juiste motor hebt.

Suc6 👊
 
Hoi Kay, wat een drama om zo jong een van je ouders te verkiezen. Super stoer dat je dan toch nog motor wil gaan rijden.
Ik hoop dat je je doel kan realiseren, ik wens je dan ook veel succes.

Lekker gaan lessen en niets overhaasten. Die Yamaha gaat er vast wel komen verwacht ik, elke Yamaha is een goede keuze. Eigenlijk maakt het niet welk merk je rijdt, echt slechte motoren bestaan niet. Koop wat je je veroorloven kan en wat je mooi vindt
Veel leesplezier hier ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan